דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

תשתיות / מתווה הסיבים של משרד התקשורת אושר בוועדת השרים לחקיקה

פריסת סיבים אופטיים באזורים לא כדאיים כלכלית תאפשר גם לתושבי הפריפריה ליהנות מאינטרנט מהיר | המהלך יתאפשר בעזרת קרן סבסודים אליה יופרשו נתח קבוע מהכנסות כלל חברות התקשורת

החנת סיבים אופטיים תת קרקעיים (צילום: Shutterstock)
החנת סיבים אופטיים תת קרקעיים (צילום: Shutterstock)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

לאחר מאמצים רבים, הביא היום (ראשון) שר התקשורת יועז הנדל לאישור ועדת השרים לחקיקה את מתווה האינטרנט המהיר, שנועד להאיץ את פריסת תשתיות התקשורת בסיבים אופטיים.

ההחלטה בנושא זה עברה בממשלה, והיא מיועדת לקדם פריסת סיבים באזורים בלתי כדאיים באמצעות קרן סבסודים. בהתאם למתווה, חברת בזק אמורה להכריז באילו אזורים תפרוס סיבים, כאשר שאר האזורים אמורים לצאת למכרז, בו החברה הזוכה תקבל למעשה מונופול פריסה מסובסד. המימון לקרן אמור להגיע מנתח קבוע מהכנסות כלל חברות התקשורת, בעיקר חברת בזק בעצמה. הצפי להכנסות הקרן הוא כ-100 מליון ש"ח שקלים בשנה, כאשר המתווה מיועד להימשך כ-10 שנים.

יישום המתווה תלוי באישור תיקון לחוק התקשורת בכנסת, ובוועדת הכלכלה.

בהודעה לתקשורת טען השר הנדל כי השלמת מהלך החקיקה תהפוך את ישראל למדינה עם תשתיות אינטרנט מתקדמות ומהירות, תתרום בצורה דרמטית להאצת פיתוחו של המשק הישראלי ותוביל לצמיחה בתמ״ג ושוק התעסוקה. 

״לפנינו משימת החקיקה בכנסת. אני שמח שהפקק נפתח, עכשיו זה מרוץ נגד השעון כדי להביא תשתיות אינטרנט מתקדמות לתושבי ישראל. הגיע הזמן שנדביק את הפער ונפרוש תשתיות תקשורת מתקדמות בכל רחבי הארץ – במרכז, באיו"ש, בפריפריה, בגבולות ובמגזר הערבי. אני מודה לשרים ישראל כ"ץ ודודי אמסלם על שיתוף הפעולה לטובת אזרחי ישראל".

פריסת הסיבים מתקיימת בישראל על בסיס כלכלי, באזורים כדאיים. הפריסה המקיפה ביותר, אותה תבצע חברת בזק, ממתינה להחלטות במשרד התקשורת, שהוא היום הגורם המעכב את הדלקת הרשת והשקתה בפועל. בחודשים האחרון האשים השר הנדל את שרי הליכוד כ"ץ, אמסלם וראש הממשלה נתניהו בעיכוב מכוון של מתווה הסיבים, כמה ש"מעכב את פריסת הסיבים בפריפריה", אף כי השר נוכח ומצטלם בעקביות בהשקות של רשתות סיבים אופטיים ביישובי הפריפריה.

השינוי שדרש השר הנדל להכניס בטיוטת המתווה, הוא יכולתו לקבוע קריטריונים לתיעדוף של יישובים בתור לפריסה מסובסדת, מהלך שעשוי להיות בעל משקל פוליטי.

במשרד מעריכים שהפריסה המסובסדת הראשונה תתקיים לכל המוקדם בשנת 2022. מכיוון שהשר אמר בעצמו שאינו בטוח האם כהונת הממשלה תימשך יותר מכמה חודשים, לא בטוח שהוא יהיה שר התקשורת שייהנה מיכולת זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!