דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

נאבקים בקורונה / גימנסיה הרצליה בת"א מסכמת בהצלחה את פיילוט בדיקות הקורונה המהירות

הפיילוט, בשיתוף בית החולים שיבא, מאפשר שגרת לימודים ללא קפסולות או הגבלות | ד"ר זאב דגני, מנהל התיכון, ל'דבר': "גם אם יתגלה חולה, הוא יכנס לבידוד, שאר התלמידים יוכלו להמשיך ללמוד"

עושים בדיקות בדוכן בתיכון גימנסיה הרצליה בת"א. (צילום: דוד טברסקי)
עושים בדיקות בדוכן בתיכון גימנסיה הרצליה בת"א. (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

בית הספר התיכון גימנסיה הרצליה בתל אביב סיכם בהצלחה שלושה שבועות לפיילוט בדיקות הקורונה המהירות לתלמידים.  פרופ' גילי רגב יוחאי מבית חולים שיבא, שמלווה את הפיילוט ל'דבר': "הדבר הכי מפתיע לטובה הוא שיתוף הפעולה המדהים של התלמידים".  בימים אלו בוחנים בשיבא ובגימנסיה את האפשרות להרחיב את מערך הבדיקות לכלל תלמידי התיכון שחוזרים ללימודים בימים אלה.

תלמידי כיתות י'-י"ב בבית הספר, כמו גם חברי הצוות החינוכי, עוברים בדיקות לאיתור הנגיף פעמיים בשבוע. המערך מפיק תוצאה בתוך עשר דקות, ומאפשר חזרה לשגרת לימודים בכיתות. לדברי רגב יוחאי, "בינתיים לא היה לנו אף מקרה חיובי".

עושים בדיקות בדוכן בתיכון גימנסיה הרצליה בת"א. (צילום: דוד טברסקי)
עושים בדיקות בדוכן בתיכון גימנסיה הרצליה בת"א. (צילום: דוד טברסקי)

בערך הבדיקות שולבו התלמידים עצמם, שעוזרים לדגום את חבריהם ואת חברי הצוות. "זה נותן להם תחושת ביטחון", מסבירה רגב יוחאי, "העלינו את המודעות בנושא הקורונה, הייתה תהליך הסברה למורים ולתלמידים, ואנחנו רואים שהתלמידים לא מתנהגים בפחות זהירות, אלה לפחות באותה מידת זהירות אם לא יותר. ברגע שהסברנו והעלינו מודעות, אנשים מגיבים בהתאם כי הם באמת לא רוצים להידבק בקורונה".

ד"ר זאב דגני, מנהל בית הספר, שלקח על עצמו את האחריות להוביל את הפיילוט הארצי, למרות החששות, אומר כי "אנחנו מאוד שלמים עם המהלך". לדבריו, "בחברה שלנו אנחנו עוסקים כל כך הרבה בתחרות, בבידול והפרדה. כאן יש דוגמה, יוצאת מהכלל, לעבודה משותפת בין מערכת החינוך למערכת הבריאות".

בבית ספר מציינים כי הפיילוט היה הצלחה מסחררת. שגרת הלימודים קיבלה תפנית ייחודית בחודש האחרון, כשכל תלמידי כיתות מב"ר מי' עד י"ב, וכל המורים המלמדים אותם ,נקראו להתייצב בבית הספר בשעה בשמונה בבוקר פעמיים בשבוע. ב-9:00, אחרי ביצוע הבדיקות וקבלת התוצאות, מתחילים את היום הלימודים ללא קפסולות וללא הגבלות על מעברים בין קבוצות ומרחבי למידה. "יש תחושת ביטחון לתלמידים ולמורים, זה נהדר", אומר דגני, "גם אם יתגלה מישהו חולה בקורונה, רק הוא יכנס לבידוד, שאר התלמידים יוכלו להמשיך ללמוד".

דוכן בדיקות בתיכון גימנסיה הרצליה בת"א. (צילום: דוד טברסקי)
דוכן בדיקות בתיכון גימנסיה הרצליה בת"א. (צילום: דוד טברסקי)

על פי נתוני בית חולים שיבא, תוצאות בדיקת ה-Nowcheck המהירה, שמתקבלות בתוך 15-10 דקות, מדויקות בשיעור של מעל 99.9%. פרופ' רגב יוחאי: "עד כה היה לנו רק מקרה אחד של תוצאה חיובית שגויה, מתוך אלף בדיקות, שזה לא רע". לדבריה, משרדי הבריאות והחינוך בוחנים, בימים אלה, את האפשרות להרחיב את הפיילוט לבתי ספר נוספים.

עוד היא מוסיפה כי בית החולים, שכבר עורך פיילוט נוסף בבית ספר היסודי ביכורים בתל אביב, מתכונן לכניסה לשני בתי ספר נוספים במגזר החרדי ובמגזר הערבי. "יש שאלה לוגיסטית לגבי המימון", היא מספרת, "כי עד עכשיו זה היה על בסיס תרומה של שיבא לקהילה. משרדי החינוך והבריאות צריכים לקחת את זה על עצמם"

לטענת  דגני, פתיחת מערכת החינוך היא צורך דחוף, והצלחת הפיילוט בגימנסיה יכולה לשמש כבסיס לחזרתם, לפחות לעת עתה, של תלמידי השכבות הבוגרות ללמידה מקרוב, גם במקרה של סגר נוסף. "זה חשוב במיוחד לתלמידים שנמצאים בנתק, תלמידים שנמצאים בפריפריה", הוא מסביר, "האפשרות שבני נוער מרקעים מוחלשים יוכלו להגיע לבית הספר יכולה להיות התחלה של צמצום את הפערים הגדולים, שניכרים היום בין החזקים והחלשים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!