ממצאי דו"ח הביניים לחקירת התרסקות מטוס הסנונית בשבוע שעבר בשטח פתוח סמוך למשמר הנגב הוגשו היום (רביעי) למפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין. בתאונה נהרגו מדריך הטיסה, רס"ן (מיל') איתי זיידן ופרח הטיס, רב"ט ליהוא בן-בסה. את הדו"ח הגישה ועדת החקירה, בראשות אל"מ א', שממשיכה לחקור את נסיבות התאונה.

ממסקנות הביניים עולה כי מנוע מטוס הסנונית שהתרסק בתאונה עבר טיפול לפני חודשיים וחצי בעקבות תקלה טכנית שנתגלתה בו אולם הוחזר לכשירות. תקלה נוספת אותרה במנוע שבוע לפני הטיסה אולם זו הייתה בחומרה קלה וטופלה אף היא. המנוע נבדק ואושר לטיסה בבוקר התאונה ושני צוותים נוספים הספיקו לטוס במטוס לפני זיידן ובן-בסה.

משמאל: רב-סרן (מיל') אִיתַי זַיְידֵן ז"ל, בן 42, מקיבוץ שובל ופרח הטיס, רב-טוראי לִיהוּא בֶּן-בָּסָה ז"ל, בן 19, מראשון לציון, שנהרגו בהתרסקות מטוס סנונית. (צילומים: דובר צה"ל)

עוד עולה כי מזג האוויר המהלך הטיסה שהחלה בשעה 10:43 היה טוב וכי הייתה ראות טובה. הדיווח האחרון בקשר שהתקבל במגדל הפיקוח היה בקשה של זיידן, מדריך הטיסה, להנמיך את גובה הטיסה, כנראה למטרת ביצוע תרגיל לבחינת פרח הטיס בן-בסה.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

לא ברור מה היה התמרון שבצעו השניים לאחר הדיווח בקשר או האם היה זה הגורם להתרסקות ועד כה לא נמצאו ממצאים לפגיעת ציפורים במטוס או התנתקות של חלקים ממנו בעת הטיסה.

ועדת החקירה תמשיך לחקור את נסיבות התאונה ובין היתר תבדוק נושאים הקשורים למפרט המטוס עם נציגי החברה המייצרת אותו שיגיעו לארץ לשם כך. לאור תוצאות הבדיקה עד כה נמשך קרקוע מטוסי הסנונית המשמשים בעיקר את פרחי הטיס אולם יתר כלי הטיס של חיל האוויר חזרו לפעילות אימונים כסדרה.