דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאפיית לחמנו

קרית שמונה זועמת / "אל תיקחו לנו את הלחם": היום ה-3 להפגנת עובדי מאפיית 'לחמנו' בקרית שמונה

150 עובדי המאפייה שסיפקה לחם לצה"ל בצפון בסכנת סגירה לאחר שמאפיית ברמן זכתה במכרז | יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות: "הפצע בלב הוא אמיתי וגדול. צריך לעשות הכל כדי שתמשיכו לעבוד".

המאפייה בקרית שמונה (צילום: עובדי המאפייה)
המאפייה בקרית שמונה (צילום: עובדי המאפייה)
הדס יום טוב

שיירת משאיות יצאה הערב (חמישי) ממאפיית 'לחמנו מרחבית' בקריית שמונה הנמצאת בסכנת סגירה לכיוון כיכר צה"ל במרכז העיר, ועליהן כ-80 עובדי המאפייה שהמשיכו בהפגנה במקום. העובדים חילקו כיכרות לחם לעוברים והשבים בבקשה להזדהות. בהפגנה נכחו ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן וסגנו, אופיר יחזקאלי, זאת לאחר שהבוקר הגיעה יו"ר ועדת הקורונה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (הליכוד) לביקור במאפייה, ובנוסף גלעד אהרונסון, מנהל התפעול של המאפייה, נפגש עם השר זאב אלקין במכללת תל חי.

ביום ראשון נתבשרו בעלי "לחמנו" בקרית שמונה כי לראשונה מזה 42 שנה לא יוכלו לזכות במכרז משרד הביטחון למכירת לחם ומאפים לבסיסי צה"ל, לאחר שמאפיית 'ברמן' הציעה מחיר נמוך שלא יוכלו להתחרות בו. ייצור לחם לבסיסי צה"ל מהווה את מקור הכנסתה העיקרי של המאפייה, ולכן היא צפויה להיסגר בקרוב.

יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, יונה פרטוק, אמר לעובדים בהפגנה: "זו המלחמה הכי מוסרית שעשינו עד היום. קרית שמונה לא רוויה במקומות עבודה. כשאין עבודה אין פרנסה, אין משפחה, הילדים לא גדלים כמו שצריך. מפעלים גדולים וקטנים נסגרים בעיר הזו, הפצע בלב הוא אמיתי וגדול. צריך לעשות הכל כדי שתמשיכו לעבוד".

"בזמן שאנחנו מפגינים יש משמרת שעובדת במאפייה. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שנצטרך להשבית גם את זה", אומר ל'דבר' יו"ר ועד עובדי המאפייה, איציק דהן. "חברי כנסת וממשלה רבים מתעניינים בנו ופונים אלינו, אבל לצערי שר הביטחון גנץ עדיין לא מגיב".

"כל המכרז הזה צריך להשתנות באופן דרסטי. צריך להתחשב בפריפריה, לא יכולים לשלוח ככה 150 משפחות לאבטלה בגלל שאיזו מאפייה מהמרכז נתנה מחיר הפסד", מוסיף דהן. "אי-אפשר להתייחס אלינו ככה אחרי 42 שנה שאנחנו עושים את העבודה הכי טובה שאפשר בשביל הצבא".

"אנחנו רוצים פתרונות, שישבו איתנו ונבין ביחד איך לא סוגרים את המאפייה, איך לא מקפלים את הדגל הזה. אם אנחנו לא נעבוד, אנחנו נשבית את האזור. אבל במקום זה מנסים להכשיל אותנו. משרד הביטחון מאיים, המל"ל שולחים לנו מכתבים שאם לא נחתום על המכרז הנמוך יעבירו אותו למאפיות אחרות. מנסים ללחוץ עלינו עוד לפני שמישהו בכלל מדבר איתנו או מתייחס אלינו, אנחנו נעלה מדרגה, אנחנו לא נשברים".

בערב שבת צפויים העובדים לערוך מעמד קבלת שבת עם משפחותיהם בתוך המאפייה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!