דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קרנות הפנסיה הוותיקות

קרנות הפנסיה / היועמ"ש לרשות שוק ההון: אין מניעה משפטית לדחות את הקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות

רשות שוק ההון מבקשת להאריך את דחיית הקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות בשישה חודשים, עד לסוף יוני 2021 | אם לא ימצא פתרון יופחתו הקצבאות בכ-1,000 שקלים בשנה

נר ראשון של חנוכה בבית האבות טובי העיר בירושלים. למצולם אין קשר לכתבה. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נר ראשון של חנוכה בבית האבות טובי העיר בירושלים. למצולם אין קשר לכתבה. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

רשות שוק ההון מבקשת להאריך את דחיית הקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות בשישה חודשים נוספים, עד לסוף יוני 2021, בשל העדר היכולת לקדם תיקון חקיקה שיעלה את גיל הפרישה לנשים. אם לא ימצא פתרון עד ה-25 לדצמבר, יקוצצו הפנסיות של המבוטחים בקרנות הוותיקות בסכום של כ-1,000 שקלים בשנה.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, אישר כי אין מניעה משפטית לדחות את הקיצוץ.

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע בחודש שעבר, במסגרת דיון בבג"ץ, כי בכוונתו לקדם בשבועות הקרובים חקיקה להעלאת גיל הפרישה לנשים, שאמורה היתה לסייע בהתמודדות עם הגרעון האקטוארי של הקרנות ובכך לאפשר את דחיית הקיצוץ. עם זאת, נוכח המצב הפוליטי, נראה כי לא ניתן להשלים את החקיקה במועד.

אישור המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מאפשר לממונה על רשות שוק ההון, משה ברקת, להודיע על דחייה נוספת  בקיצוץ שנדחה כבר פעמיים, על ידי הממונה הקודמת דורית סלינג'ר ועל ידי ברקת עצמו בשנה שעברה. 

הקיצוץ המדובר נוגע לכ-270 אלף מבוטחים בקרנות הוותיקות, שקצבותיהם נשחקו כבר בכ-27% בעשור האחרון, בשל הצמדתן למדד ולא לשכר הממוצע.  

שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגמלאים אמר ל"דבר": "המצב מאוד מדאיג. בגלל שאנחנו נמצאים בכל המשבר של הממשלה של חוסר היכולת לעשות דברים, אז אנחנו בשלב זה נמצאים בחוסר ודאות.  הדבר המקומם ביותר שמאלצים גמלאים שכל חטאם שהם מקבלים קצבה מקרנות הפנסיה הוותיקות שרובם מקבלים פחות משכר מינימום, להפגין על דברים בסיסיים.

"אני קורא לשר האוצר, עד שאתה פותר את גיל הפרישה, אל תיקח אותנו כבני ערובה, תדחה את הקיצוץ. התקופה היא מאוד קשה לגמלאים, גם בריאותית, גם הבידוד מהמשפחות ועכשיו גם להטיל עליהם גם את הגזירה הזאת, דבר שאסור שהממשלה תעשה".  

מרשות שוק ההון נמסר: "רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מפקחת על קרנות הפנסיה הוותיקות ופועלת על פי חוק שמכוחו, בשנת 2017, התקבלה החלטה על ידי הממונה הקודמת לסגירת הגרעון בקרנות הוותיקות, שעלה על שיעור של 0.65%, בדרך של קיצוץ זכויות עמיתים.

"הפעלת ההחלטה נדחתה על ידי הממונה הקודמת והממונה הנוכחי כדי לאפשר הימנעות מהקיצוץ האמור, בין היתר באמצעות העלאת גיל הפרישה לנשים באופן אשר יפחית את הגירעון מהשיעור האמור וימנע את הקיצוץ. נושא העלאת גיל הפרישה אינו בסמכות הממונה, אלא בידי המחוקק, וסמכות הממונה לעניין המשך הדחייה בהפעלת הקיצוץ כפופה לעמדת היועץ המשפטי לממשלה". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!