דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים מוגנים

עובדים מוגנים / השביתה שתוכננה בכפרי הנוער בוטלה: 2,200 עובדים יקבלו מענק מיידי

מו״מ על הסכם קיבוצי קבוע עד חופשת פסח | יו״ר הסתדרות המעו״ף: ״שמחים שהמדינה השכילה להכיר בחשיבות עובדי כפרי הנוער״

כפר הנוער עיינות (צילום: דר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי)
כפר הנוער עיינות (צילום: דר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

השביתה שתוכננה בכפרי הנוער החל מהבוקר מבוטלת. במסגרת הבנות בבית הדין האזורי בתל אביב, סוכם שהמדינה תקצה 15 מיליון שקלים שיחולקו לכ-2,200 עובדים באופן מיידי כמענקים במשכורת הקרובה.

לצד המענקים, יימשך המו"מ להסכם קיבוצי קבוע שיסדיר מחדש את תנאי עבודת מדריכי כפרי הנוער. העובדים התחייבו לשמור על שקט תעשייתי עד חופשת הפסח באפריל, וככל שלא יעבור תקציב מדינה, עד סוף ספטמבר 2021.

עובדי כפרי הנוער והסתדרות המעו״ף בבית הדין לעבודה בתל אביב (צילום: באדיבות המעו״ף)
עובדי כפרי הנוער והסתדרות המעו״ף בבית הדין לעבודה בתל אביב (צילום: באדיבות המעו״ף)

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל אמר ל׳דבר׳ עם תום הדיון: ״אנחנו שמחים מאוד שהמדינה השכילה להכיר בחשיבות עבודתם של עובדי כפרי הנוער ונאותה לתת להם מענק ולהמשיך במו"מ על תנאי שכרם ועבודתם".

יו"ר חטיבת כפרי הנוער במעו"ף, ניר אלון, אמר: ״כמי שגדל בעצמו בכפר נוער אני מבין את המשמעות של עובדי הכפרים, המדריכים, אמהות הבית, אנשי מטבח והסגל בכלל.

״כאב לי לחשוב על כך שהילדים ישארו בבית בתום חופשת החנוכה ולכן אני שמח מאוד שהצלחנו בחסות בית הדין להגיע להסכמות הללו, ולהביא לעובדים המסורים הללו מתווה – שתחילתו במענק אך סופו חייב להביא לשיפור דרמטי בתנאי עבודתם". אלון הודה לבית הדין על ליווי הסכסוך, וכן לאנשי האוצר ולמשרד החינוך.

״הבשורה הגדולה של המתווה עימו יצאנו מבית הדין הוא שבית הדין מחייב את המדינה לקדם את הסכם הקבע עימנו. זה מאבק שאנחנו מנהלים כבר תקופה ארוכה ביותר ואני מקווה שאנחנו רואים פה צעד נוסף לקראת סיומו הצודק״, אמר יו"ר הועד הארצי של כפרי הנוער יקי דיכטנברג. ״המענק החד פעמי עליו הוסכם ייתן לעובדים אוויר לנשימה עד לסגירת הסכם הקבע״. הסתדרות המעו"ף והעובדים יוצגו בהליך על ידי עו"ד יעל שילוני.

בכפרי הנוער לומדים בתנאי פנימייה כ-12 אלף תלמידים ותלמידות. כ-2,200 עובדי הכפרים הינם מדריכים ואמהות בית שמאז שנת 2008 שכרם נשחק מול שכר המורים, וכן עובדי מטבח, מינהלה, תחזוקה ורכזי משק שתנאי עבודתם תקועים עוד משנת 1975. תנאי השכר מושפעים בין היתר מהתקצוב שמקבלים כפרי הנוער – כ-27-28 אלף שקלים בשנה לתלמיד, לעמות כ-70 אלף שקלים לשנה במסגרות מקבילות המופעלות על ידי משרד העבודה והרווחה. מזה למעלה מחמש שנים שהעובדים תובעים את עדכון תנאיהם, והמו"מ הנוכחי נמשך כבר למעלה משלוש שנים, אך עד כה לא הבשיל לחתימת הסכם קיבוצי חדש לעובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!