דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
19.4°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 11.3°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בזק

עובדים מוגנים / עם השקת הסיבים: הסכם קיבוצי בבזק יזכה את העובדים במענק חתימה ויסדיר פרישה מרצון

במסגרת ההסכם יישמרו כלל זכויות העובדים, והם יקבלו מענק בסכום כולל של 40 מיליון שקלים | כ-500 עובדים יפרשו מרצון עד סוף 2025 | יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "לאלפי העובדים בבזק יש אופק ורשת ביטחון לשנים הקרובות"

הסכם קיבוצי חדש בחברת בזק (צילום: דוברות ההסתדרות)
הסכם קיבוצי חדש בחברת בזק (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי חדש נחתם היום בין ועד עובדי בזק, הנהלת החברה וההסתדרות, על רקע העברת השליטה בחברה וכניסתה לפרויקט הסיבים האופטיים לבתי האב בישראל. ההסכם שומר על כלל הזכויות של העובדים וכולל גם מענק חתימה, תוספות שכר ורשת ביטחון לפרישה מוקדמת בתנאים משופרים עד סוף שנת 2026, תוך צמצום במכסות הפרישה של העובדים.

ההסכם נחתם לאחר מו"מ בין קרוב לשנה, והוא יחול על כ-5,300 עובדי החברה עד סוף שנת 2025. בהודעה שפרסם הדירקטוריון לפני כשבועיים לבורסה על אישור מתווה ההסכם, צוין כי עלותו הכוללת צפויה לעמוד על כ-65 מיליון שקלים. כעת פורסם כי 40 מיליון שקלים מתוכם יחולקו באפריל 2021 כמענק חתימה לעובדים עם ותק של שנה לפחות בחברה, וכן לעובדים שעתיים עם ותק של חמש שנים ומעלה.

על פי ההסכמות תורשה החברה לסיים את העסקתם של עד 80 עובדים קבועים מדי שנה בתקופת ההסכם, בנוסף למכסת פרישה של כ-300 עובדים קבועים האמורים לפרוש עד תום 2026 בהתאם להסכמות קודמות. במידה ולא תמוצה תכנית הפרישה מרצון, תוכל החברה לסיים את העסקתם של יתרת העובדים בתום תקופת ההסכם.

"ההסכם בבזק הוא דוגמה למערכת יחסי עבודה בחברה שהייתה ממשלתית והופרטה אך התחזקה עם השנים, ויחסי העבודה בה רק הלכו והשתפרו", אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד עם חתימת ההסכם. "ההסכם שנחתם היום מבטיח רשת ביטחון לעובדי בזק עד שנת 2026, וכולל הישגים רבים. בתקופה מאתגרת זו, של משבר בריאותי וכלכלי מהחמורים שידענו, חשוב שאלפי העובדים בבזק יידעו שיש להם אופק ורשת ביטחון לשנים הקרובות. אני רוצה להודות לאריאל יעקבי ולוועד עובדי בזק על תרומתם להשגת ההסכם. תודה מיוחדת ליו"ר הוועד שלמה כפיר על שנים רבות של עשייה ופעילות מבורכת למען העובדים".

 

סמנכ"ל משאבי אנוש בבזק, אהוד מזומן: "בזק רואה בעובדיה את היתרון שלה בשוק התחרותי, וממשיכה לדאוג לביטחון התעסוקתי וה-Well-being שלהם באופן שמאפשר לחברה עתיד תעסוקתי הוגן ומתגמל. אנו רואים חשיבות רבה בחתימה על ההסכם, בייחוד בעת הזו. ההסכם נחתם במקביל להתנעת פרויקט הסיבים של

הסכם קיבוצי חדש בחברת בזק (צילום: דוברות ההסתדרות)
הסכם קיבוצי חדש בחברת בזק (צילום: דוברות ההסתדרות)

בזק, שהינו חוצה חברה ונוגע בכלל העובדים. אני מאמין שפרויקט הסיבים ביחד עם החתימה על ההסכם הקיבוצי החדש ייצרו בקרב העובדים את האתגר הבא, תחושה של ודאות וביטחון תעסוקתי יחד עם תחושת סיפוק רבה של עשייה בחזית טכנולוגיית התקשורת העולמית". במעמד חתימת ההסכם נכח גם מנכ"ל בזק, דודו מזרחי.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, המלווה את ועד העובדים: "ההסכם הקיבוצי משקף את התמורות שעברה בזק, כחברה איתנה מהמובילות בשוק התקשורת הישראלי. ההסכם מעניק ביטחון תעסוקתי, לצד שמירת ושיפור תנאי השכר. אני מברך את הנהלת בזק ואת ועד העובדים והעומד בראשו, חברי שלמה כפיר, על הסכם קיבוצי משמעותי בתקופה של חוסר ודאות בעיצומו של נגיף הקורונה".

יו"ר ועד עובדי בזק, שלמה כפיר: "בתקופה של משבר כלכלי חסר תקדים, אנו שמחים שהצלחנו לשמור על הביטחון התעסוקתי והתנאים של כלל עובדי בזק. ההסכם יוצר ודאות ואופק לעובדים לשנים הבאות, עם כניסת החברה לסיבים האופטיים ומנועי צמיחה חדשים בסלולר ובאינטרנט. אנו בטוחים שבזק תמשיך להיות חברת התקשורת המובילה בישראל".

הליווי המשפטי להסכם ניתן על ידי עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי של ההסתדרות, היועץ המשפטי של בזק, עו"ד אמיר נחליאלי, ועו"ד אלעד מורג מטעם ארגון העובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!