דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נשים בספורט

נשים בספורט / ליגת העל לנשים בכדורגל יוצאת לדרך: "רק שהעונה לא תופסק שוב באמצע"

עונת 2020/21 תחל היום (ה') ותהיה קצרה מהרגיל | ורד כהן מהאלופה מ.כ.נ. רמת השרון, מיכל בין מאס"א תל אביב ונועה סלימהוג'יץ מבנות עמק חפר, מספרות ל-'דבר' על ההכנות וההתרגשות לחזור למגרש לאחר כמעט שנה

מימין: מיכל בין, נועה סלימהוג'יץ, ורד כהן (צילומים: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
מימין: מיכל בין, נועה סלימהוג'יץ, ורד כהן (צילומים: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עונת 2020/21 בליגת העל לנשים בכדורגל תיפתח מחר (חמישי) לאחר הפסקה של 10 חודשים. העונה אין פייבוריטית ברורה לאליפות וכרגע נראה שהמאבק לתואר פתוח יחסית. הליגה תהיה קצרה מהרגיל ותשוחק 18 מחזורים בשני סבבים.

האלופה מרמת השרון פותחת את העונה עם סגל מבטיח הכולל את: ורד כהן וקארין סנדל הוותיקות, שחקניות הנבחרת שי פרל, רוני שמריך ורעות מיכאלי ומאי בניון הצעירה (בתו של יוסי בניון), שתעשה את צעדיה הראשונים בקבוצה הבוגרת.

מ.ס. קרית גת ממשיכה עם שחקנית ההתקפה הקמרונית נגו מבלאק לצידה ימשיכו גם הזרות משנה שעברה, אנה קרולין וסנדרה פריירה. לצידן סגל ישראלי מצוין, הכולל את: רעות רווחה, שחר נקב, אלינה מטקלוב והשוערת עמית ביילן.

הצלע השלישית במירוץ האליפות, אס"א תל אביב, ממשיכה לבנות את עצמה דרך הסגל הישראלי החזק, עם שירלי אוחנה, מיכל בין, טליה זומר, אופל סופר ואשרת עיני שחוזרת מפציעה. את הקבוצה אמורה לחזק העונה שחקנית נבחרת דנמרק וליברפול בעבר, נינה פדרסן בת ה-29.

אס"א תל אביב מול הפועל רעננה בגביע המדינה (צילום: מושיק אושרי, אס"א תל אביב)
אס"א תל אביב מול הפועל רעננה בגביע המדינה (צילום: מושיק אושרי, אס"א תל אביב)

שחקנית הקישור ורד כהן (32), הצטרפה בעונה הקודמת למ.כ.נ. רמת השרון והייתה בורג מרכזי בקבוצה שזכתה באליפות. כהן החלה את הקריירה שלה במדי מכבי תל אביב, לפני שהיא התפרקה בשנת 2002. במהלך הקריירה זכתה כהן ב-8 תארי אליפות.

"זה כיף גדול לחזור" אומרת כהן ל-'דבר' לקראת פתיחת העונה. "כקבוצה עברנו לא מעט שינויים בסגל משנה שעברה. אבל כמו בכל תחילת עונה, אנחנו עם תחושות טובות וננסה לעשות את הכי טוב שלנו".

אלו]ת המדינה, מ.כ.נ רמת השרון בכדורגל, לפני מוקדמות ליגת האלופות (צילום: מ.כ.נ רמת השרון)
אלו]ת המדינה, מ.כ.נ רמת השרון בכדורגל, לפני מוקדמות ליגת האלופות (צילום: מ.כ.נ רמת השרון)

מ.כ.נ. רמת השרון הייתה הקבוצה הראשונה לפתוח את העונה, עם הפסד מאכזב לסרייבו 4:0 בליגת האלופות. "יצאנו בתחושת החמצה קלה. התחלנו דווקא די טוב עם הכנה ואז נכנסנו לבידוד של שבועיים והן היו כבר אחרי שישה מחזורים. אין תירוצים, ננסה להגיע לשם גם בשנה הבאה".

מיכל בין (26) היא שחקנית מגוונת שיכולה לשחק בהגנה ובקישור של קבוצתה אס"א ת"א. בין הצטרפה לפני שנה לאס"א ומהווה חלק משמעותי מהזהות הישראלית החזקה של המועדון.

"חיכינו לזה המון זמן, אנחנו בעיקר שמחות שזה סוף סוף קורה" מספרת בין על תחושותיה עם פתיחת העונה. "ההתרגשות של לפני ליגה, הלחץ, הביחד. השגרה הזאת של הכדורגל הייתה מאוד חסרה, אז זה באמת כיף וטוב שזה חוזר".

מיכל בין במדי אס"א תל אביב (צילום: מושיק אושרי אס"א ת"א)
מיכל בין במדי אס"א תל אביב (צילום: מושיק אושרי אס"א ת"א)

נועה סלימהוג'יץ (17), שחקנית הקישור של מכבי בנות עמק חפר, נחשבת כבר מספר שנים לדבר הגדול הבא בכדורגל הנשים הישראלי. למרות גילה הצעיר, זאת תהיה העונה ה-5 שלה בליגה. סלימהוג'יץ התאמנה במדי קבוצות הפאר צ'לסי ואתלטיקו מדריד והופיעה השנה לראשונה במדי הנבחרת הבוגרת.

"הייתה תקופה ארוכה וקשה בלי הליגה, התאמנו במשך חצי שנה בלי מטרה באופק ובלי לדעת מתי יחזור" אומרת סלימהוג'יץ. "אני מאוד מתרגשת לחזור לשחק ורק מקווה שהעונה לא תופסק שוב באמצע".

איך נערכתן בקבוצה לתחילת העונה?
כהן: "זאת לא הייתה הכנה אידיאלית. אולם התחלנו קצת לפני כולן בגלל ליגת האלופות, אבל עם עצירות והמשכים. אבל אין תירוצים, אנחנו עובדות קשה ורוצות להתחיל את העונה כמו שצריך".

סלימהוג'יץ: "בתקופת הקורונה התאמנו כמה שאפשר. כשהיה סגר, מאמן הכושר העביר לנו אימוני כושר וכוח בזום, וקיבלנו תכניות אישיות לבית. גם בתקופה שלא הייתה ליגה ומותר היה להתאמן, אנחנו הקבוצה היחידה שהתאמנה. אמנם לא קיבלנו משכורת כמו בעונה רגילה, אבל לכולנו היה חשוב ושמחנו מאוד להמשיך להתאמן".

נועה סלימהוג'יץ במדי מכבי בנות עמק חפר (צילום: מושיק אושרי אס"א ת"א)
נועה סלימהוג'יץ במדי מכבי בנות עמק חפר (צילום: מושיק אושרי אס"א ת"א)

בין: "חמש שחקניות מאס"א ת"א הן בנבחרת הבוגרת, התאמנו רוב הזמן עם הנבחרת ולא היו לנו אימונים עם אס"א. הבנות שהיו עם אס"א כן התאמנו ורק אחרי מלטה חזרנו כולנו להתאמן ביחד. אנחנו כרגע לומדות שיטת משחק קבוצתית חדשה ומתחברות ביחד כקבוצה".

מה המטרות שלכן לעונה?
סלימהוג'יץ: "חשוב לי להצליח כמה שיותר בתור קבוצה ולתת מעצמי כמה שאני יכולה. אנחנו עובדות קשה ומגיע לנו לראות תוצאות. המטרות שלי לעונה הקרובה הם להמשיך להתפתח ברמה האישית ולהתמקד בלשפר את הדברים שאני חלשה בהם, ואני אהיה הכי שמחה אם אצליח לעשות את שניהם".

כהן: "ללכת עד הסוף ונקווה שיהיה בסדר. אנחנו לא יודעות עדיין איך שאר הקבוצות, היו הרבה שינויים בכל הקבוצות גם אצלנו. כמועדון וגם אני באופן אישי תמיד מכוונת ללכת עד הסוף בכל קבוצה ששיחקתי בה. לא משנה אם הסגל טוב יותר או פחות. חלק מהזרות עזבו, הגיעו זרות חדשות, כך גם בישראליות".

ורד כהן במדי נבחרת ישראל בכדורגל. (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ורד כהן במדי נבחרת ישראל בכדורגל. (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

בין: "אני לא אדבר בשם הקבוצה, אני אדבר על עצמי, אני חושבת שהמטרה שעומדת לנגד עיניי זה קודם כל פיתוח השחקניות הצעירות של הקבוצה, שיקבלו דקות, שיהיו חלק משמעותי מהסגל שלנו. שנהיה קבוצה מאוד בריאה שעובד ביחד, שתומכת אחת בשנייה. אני גם חושבת שזו הדרך הטובה ביותר להביא תארים".

המחזור הראשון יפגיש את האלופה מ.כ.נ. רמת השרון מול הפועל רעננה, אס"א תל אביב תארח את בנות עמק חפר, קריית גת תתארח בפתח תקווה, כשירונות חדרה מול חולון ובנות נתניה תארח את הפועל באר שבע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!