דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עבודה מאורגנת / נציב שירות המדינה: יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי לא יושעה מעבודתו

הנציב דן בהעסקת אנקורי על רקע קובלנה שהגישה נגדו הנהלת רשות הכבאות | אבי אנקורי ל'דבר': "גלגלי הצדק אמנם עובדים לאט אבל היום עוד אבן הוסרה"

יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי בהפגנת הכבאים מול קריית הממשלה בירושלים. (צילום: קובי וולף)
יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי בהפגנת הכבאים מול קריית הממשלה בירושלים. (צילום: קובי וולף)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ החליט היום (רביעי) שלא להשעות מעבודתו את יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי, חרף התובענה שהוגשה נגדו לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה על ידי הנהלת רשות הכבאות. לאור החלטת הנציב יוכל אנקורי להמשיך בעבודתו בכבאות.  לאחרונה דווח לאנקורי גם על סגירת תיק החקירה שנפתח נגדו בטענה ל'דיווחי נוכחות כוזבים' בשנים 2013-2018.

"לא פשוט להיות יושב ראש ארגון עובדים, ובפרט בשנים האחרונות במערך הכבאות", אומר אנקורי ל'דבר'. "גלגלי הצדק אמנם עובדים לאט אבל היום עוד אבן הוסרה ואני בטוח שאני אצליח להוכיח את חפותי גם מול סעיפי האישום".

"הפשע היחיד שלי הוא שאני נאבק עבור העובדים ולמענם מול הנהלה שרוצה לפגוע בהם, ועל זה אני משלם את המחיר. כבר ביום ראשון הזה תתקיים ישיבה במעמד יו"ר ההסתדרות עם הממונה על השכר באוצר, על כניסה למו"מ להסכם קיבוצי חדש, שזה יותר חשוב מהכל. נקווה שנזכה לברך על המוגמר ונמשיך להילחם בלי מורא עבור עובדי מערך הכבאות".

התובענה הנוכחית שהוגשה באוקטובר האחרון לבית הדין למשמעת בחיפה, מייחסת לאנקורי עבירות של 'אי קבלת מרות', אי התייצבות לחקירה משמעתית, טענות להגשת הצהרות סותרות בשני הליכים משפטיים בהם היה מעורב וכן טענות באשר לאופן הדיווח שלו על נוכחותו בעבודה.

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ויו״ר ועד הכבאים אבי אנקורי במחאה נגד נציב הכבאות (צילום באדיבות ארגון הכבאים)
יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ויו״ר ועד הכבאים אבי אנקורי במחאה נגד נציב הכבאות (צילום באדיבות ארגון הכבאים)

לפני כחודש הודיעה הנציבות כי בכוונתה לשקול את השעייתו של אנקורי, אך כעת במכתב שקיבל היום מעו"ד גיא דוד מנהל אגף המשמעת, נמסר לו כי לאחר השימוע שהתקיים ולאחר בחינת כל השיקולים ובכללם טיעוניו – הוחלט שלא להשעותו.

"התיק הזה נולד כיוון שיש מי שרוצה לפרק את ארגון העובדים הזה ולפגוע בו", מסרה ל'דבר' עו"ד איילה הוניגמן המייצגת את אנקורי. "לקחו נושאים שבלב סכסוך העבודה בין הפיקוד בכבאות לארגון העובדים שנדון בערכאה אחרת, בבית הדין לעבודה, והפכו אותם לתובענה משפטית".

"הצלחנו להראות שמדובר בניסיון לעשות שימוש ציני מצד הפיקוד הבכיר בכבאות באגף המשמעת, ככלי לניגוח בארגון העובדים", הוסיפה הוניגמן, והדגישה כי היא סבורה שההחלטה בסופו של דבר שלא להשעות את אנקורי מעידה כי באגף המשמעת בחנו בעיון את החומרים שהציגה בפניהם, המציגים את המצב לאשורו.

"יש לנו ראיות חותכות שיש מי שמעוניין להביא לכך ש'האיש יעוף', אז התחילו באופן חד צדדי לא לאשר לו לצאת לישיבות שנוגעות לתפקידו ולטעון על סוגיית החתמת הכרטיס למרות שזה היה הנוהג ביחס ליו"ר ארגון העובדים מזה שנים, פרקטיקה מאושרת".

כזכור, לפני כחודש וחצי פנתה ההסתדרות למחלקת הבג"צים בפרקליטות בטענה לאכיפה בררנית מצד נציבות שירות המדינה בשירותי הכבאות, במסגרתה תלונות חמורות ביותר נגד בכירים במערך אינן מטופלות בעוד תלונות זניחות נגד העובדים והועד זוכות לטיפול מחמיר. ההסתדרות  דרשה הקמת ועדת בדיקה שתבצע בירור מעמיק אודות התנהלותם של גורמי האכיפה בנציבות בכל הקשור לנעשה ברשות הכבאות וכן את הקפאת את ההליכים המשמעותיים שמנהלת רשות הכבאות כנגד עובדיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!