דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אוטובוסים

סגר שלישי / התחבורה הציבורית בסגר: ללא שינוי של ממש

התחבורה הציבורית תפעל במהלך הסגר השלישי באותה מתכונת בה פעלה עד כה, ללא שינוי במספר ותדירות האוטובוסים |מגבלת התפוסה תשונה מ-75% ל-50%, אך ללא אכיפה

נסיעה באוטובוס בתקופת הקורונה. (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
נסיעה באוטובוס בתקופת הקורונה. (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

התחבורה הציבורית בקווים העירוניים והבינעירוניים תמשיך לפעול במהלך הסגר במשך כל שעות הפעילות ובכל ימות השבוע, עד לגמר השירות, ללא כל שינוי במספר האוטובוסים ובהיקף השירות. משרד התחבורה הודיעה כי מגבלת התפוסה באוטובוסים תשונה מ75% ל-50%, אך ללא אמצעי אכיפה חדשים, לא צפוי שינוי בפועל בתחום זה.

משרד התחבורה הודיע רק היום (ראשון), כחצי שעה בלבד לפני כניסת הסגר לתוקף, על הפעלת שירות התחבורה הציבורית באותה מתכונת בו הוא מתקיים כיום מבחינת הקווים, התדירות ושעות הפעילות.

לפי המשרד, יתרחש 2 שינויים בלבד. האחד הוא הגבלה של 50% תפוסה באוטובוסים, במקום 75% כיום. מכיוון שאין אמצעי אכיפה חדשים שימנעו עליית נוסעים מעבר ל50%, הרי שבשטח לא צפוי שינוי מהותי בתחום זה

השינוי השני הוא תגבור של הקווים העירוניים והבינעירוניים על ידי מפעילים פרטיים. המשרד לא פירט אילו קווים יתוגברו. ככל שיהיה תגבור, הרי שמדובר בשינוי מדיניות מבחינת המשרד.

האם במשרד התחבורה למדו לקח ?

בסגרים הקודמים, הפחתת התדירות גרמה להתקהלויות גדולות בתחנות ובאוטובוסים. כעת, נראה שגם במשרד התחבורה הבינו את טענות ארגוני הנוסעים, לפיהן יש להגביר את התדירות על מנת להפחית התקהלויות.

לפי המשרד, צמצום תפוסת הנוסעים נועדה למנוע התקהלויות שלא לצורך ולשמור על בריאות הציבור.

על פי הנחיות משרד הבריאות, הכניסה והנסיעה באוטובוסים מותנית בעטית מסכה וריחוק בין הנוסעים. הנוסעים נדרשים להקפיד על ההנחיות, ואלה ייאכפו על ידי פקחים מיוחדים. יצוין כי באוטובוסים יופעל מיזוג אוויר ובמידת האפשר האוטובוסים ייסעו עם החלונות פתוחים.

עוד נמסר כי רכבת ישראל תמשיך לפעול כפי שפעלה בחודשים האחרונים, בימי ראשון עד חמישי, בין השעות 05:00 בבוקר ועד ל-21:00 בלילה, בתפוסה של 50%, תוך רכישה מראש של שובר הנסיעה. למעשה, שעות הפסקת הפעילות ברכבת משתנה בין קווי הרכבת השונים ומומלץ לנוסעים לבדוק אותן באתר הרכבת.

כך לדוגמא, הרכבת האחרונה מתל-אביב לנהריה יוצאת מתחנת תל אביב ההגנה בשעה 19:59 בשל עבודות חשמול במקטע המסילה הרצליה-חדרה. הרכבת האחרונה מתחנת חדרה-מערב לנהריה יוצאת בשעה 21:50.

עבודות אלו צפויות להימשך עוד כ-3 וחצי שנים, ללא קשר למגפת הקורונה. 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!