דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תנובה

ייצור מקומי / יו״ר ועד עובדי תנובה: ״שר האוצר הולך עם הראש בקיר, הוא לא קשוב לעובדים״

אחיאב שמחי: ״בכל העולם הממשלות חושבות איך לשפר תוצרת ולצמצם אבטלה, חוץ מבישראל״ | ״רק ממשלת ישראל מקימה ועדות איך פותחים יבוא, ואיך הורסים את התוצרת המקומית״

אחיאב שמחי, יו"ר ועד עובדי תנובה (צילום: יח"צ)
אחיאב שמחי, יו"ר ועד עובדי תנובה (צילום: יח"צ)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

"יש לנו משק עם כמיליון מובטלים, וזה לא עומד לנגד העיניים של משרד האוצר", אומר יו"ר ועד עובדי תנובה, אחיאב שמחי, בראיון ל'דבר'. "מתווה משק החלב ששר האוצר רוצה להוביל הוא הזוי. זה הורס את מקום הפרנסה של 460 עובדים בפריפריה".

שמחי מזהיר שהמחלבה של תנובה בתל יוסף שמייצרת בעיקר גבינות קשות וחמאה עלולה לעמוד בפני סגירה אם רצון משרד האוצר להתיר ייבוא ללא מכס בהסכם משק החלב יתגשם. "במקום לעודד את התוצרת המקומית אנחנו חוטפים חבטות. קשה לי לחיות עם זה".

"בכל מדינה מתוקנת יושבת הממשלה וחושבת איך לשמר ולשפר את התוצרת המקומית ואיך להוריד את האבטלה", אומר שמחי. "רק ממשלת ישראל מקימה ועדות איך פותחים את הייבוא, ואיך הורסים את התוצרת המקומית ואיך זורקים אנשים לאבטלה. אי אפשר להבין את זה. שר האוצר הולך עם הראש בקיר בניגוד ליועצים ובניגוד להבנות עם הרפתנים ועם תנובה".

"אנחנו החברה הלאומית של ישראל. עובדים בקפסולות ימים ולילות בהוצאות אדירות בשביל לשמור על העובדים בריאים בשביל לדאוג לחלב לאזרחי ישראל וזו התרומה של שר האוצר", זועם שמחי. "נבצר ממני להבין מדוע שר האוצר לא עושה את עבודתו נאמנה. הוא לא קשוב לעובדים".

"למזלנו ההסתדרות זה הבית וארנון עשה מעשה מכובד ואמיץ. הוא האדם הנכון במקום הנכון ואנחנו כולנו מאחוריו", הוא אומר ומתייחס בין היתר למכתב ששלח יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד לראש הממשלה בדרישה לעצור את אישור מתווה החלב. "בעזרת התמיכה של ההסתדרות ובעזרת השכל הישר של הממשלה אנחנו מקווה שנוכל להגיע להסדר ראוי במשק החלב".

"אנחנו בכלל לא מתנגדים לייבוא כעקרון. אנחנו בעד כל דבר מפוכח שעושה טוב לציבור הלקוחות כל עוד עושים את זה בצורה נכונה. גם העובדים שלי בסופו של דבר צרכנים", אומר שמחי המייצג את אלפי עובדי תנובה שפזורים בכל הארץ ומדגיש, "המטרה שלי היא לשמור על העובדים ועל החקלאים. זה כלים שלובים. אי-אפשר לשמור על העובדים בלי לדאוג לשרשרת המזון בארץ".

"אני חרד מהגישה הזו שהורסים כל חלקה טובה בחקלאות", הוא אומר. "אנחנו יודעים באיזה עולם אנחנו חיים. אנחנו מוקפים באויבים. חלילה וייפול טיל ליד נתב"ג. איזה מטוסים יביאו לנו סחורה. אם לא תהיה חקלאות מקומית אני לא יודע לאן נגיע", מזהיר שמחי ומזכיר לקח חשוב על ביטחון תזונתי שקובעי המדינות בארץ טרם למדו ממשבר הקורונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!