דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
21.5°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 22.1°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 23.5°באר שבע
  • 30.2°אילת
  • 23.7°טבריה
  • 24.1°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / לכבוד יום הולדתה ה-100: אליפות ישראל לנשים בהתעמלות תיקרא על שם אגנס קלטי

איגוד ההתעמלות החליט לתת את הכבוד לכלת פרס ישראל והמתעמלת האולימפית היהודייה המעוטרת בכל הזמנים | קלטי, שתחגוג בשבת הקרובה 100 שנים: "מרגישה כבוד רב ושמחה לדעת שעבודתי נושאת פרי וזוכה להערכה"

המתעמלת האולימפית לשעבר אגנס קלטי, בביתה בהרצליה, אוגוסט 2012 (AP Photo/Oded Balilty)
המתעמלת האולימפית לשעבר אגנס קלטי, בביתה בהרצליה, אוגוסט 2012 (AP Photo/Oded Balilty)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות ישראל לנשים בהתעמלות מכשירים, תישא החל מהשנה את שמה של אגנס קלטי, המתעמלת האולימפית היהודייה המעוטרת ביותר בכל הזמנים, כלת פרס ישראל לספורט וחינוך גופני לשנת 2017 שתחגוג בשבת הקרובה את יום הולדתה ה-100.

קלטי זכתה ב-10 מדליות אולימפיות במדי נבחרת הונגריה, ארץ הולדתה. היא זכתה ב- 5 מדליות זהב: אחת במשחקים האולימפיים בהלסינקי 1952, בהיותה בת 31 וארבע מהן במלבורן 1956. בארון המדליות שלה גם 3 מדליות כסף אולימפיות ועוד 2 מדליות ארד אולימפיות. באליפות העולם ברומא 1954 הוכתרה קלטי לאלופת העולם במקבילים וזכתה גם במדליות כסף (קבוצתי) ומדליית ארד בתרגיל הקורה.

אגנס קלטי (תמונה באדיבות הועד האולימפי בישראל)
אגנס קלטי (תמונה באדיבות הועד האולימפי בישראל)

ב-1957 הגיעה לישראל למשחקי המכביה החמישית אחריה עלתה לארץ. בראיון לעיתון "על המשמר" אמרה: "את הקריירה כמתעמלת מתחרה אסיים כאן בישראל, בזמן המכביה. אין זה אומר שאפסיק לעסוק בהתעמלות. במשך למעלה מ-20 שנה אספתי ניסיון ואף ייסדתי אסכולה גימנסיונית משלי, וברצוני להעבירה לאחרים".

ב-1960 הובילה קלטי כמאמנת אולימפית שלוש מתעמלות למשחקים האולימפיים ברומא: רותי אבלס (פלד), מרים קארה (נוי) ורלי בן יהודה (בר גורן).

את הרעיון לכבד את אגנס קלטי באליפויות ישראל לנשים בהתעמלות מכשירים, הגתה חיה הלפרין, חניכתה בנבחרת המופעים של ישראל בהתעמלות בשנות השישים. "אגנס קלטי, מעבר להיותה מאמנת, היא דמות ערכית, אוהבת ישראל, גאון כמחנכת לבריאות הגוף, ייחודית בתנועתה הריתמית והמוסיקלית, בעלת טעם טוב ומורה דגולה שהכשירה עשרות מורות ומאמנות בתחום ההתעמלות במדינת ישראל" אמרה הלפרין.

לכבוד ההכרזה אמרה אגנס קלטי: "אני מרגישה כבוד רב ושמחה לדעת שעבודתי נושאת פרי וזוכה להערכה, לאחר שנים רבות בהן הכשרתי מאמנות, בניתי ופיתחתי בעמל רב את ענף ההתעמלות בישראל. אני מאחלת הצלחה רבה למתעמלות הצעירות ולדור ההמשך. יישר כוח, חזק ואמץ".

גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל: "הישגיה הספורטיביים הגדולים כספורטאית, עבודתה הברוכה במשך שנים רבות מאז עלתה לישראל ב-1957 לקידום התעמלות המכשירים תלווה את התעמלות המכשירים לנשים לדורותיה. הספורט האולימפי בישראל מצדיע לך אגנס קלטי".​

יו"ר איגוד ההתעמלות בישראל כנרת צדף אמרה: "אנו נרגשים, שמחים וגאים על היוזמה לכבד את פועלה ולקשור את שמה של אושיית ההתעמלות האגדית, אגנס קלטי, עם מפעל אליפויות ישראל בהתעמלות מכשירים לבנות. בהקשר זה, נכון ויפה המשפט – אין עתיד בלי כבוד לעבר. שמה של קלטי מקושר עם ערכים של מצוינות, דבקות במטרה ומנהיגות ואלו בדיוק הערכים וחשוב להקנות אותם לאלופות ואלופי המחר של ההתעמלות בישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!