דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
20.5°תל אביב
  • 12.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 24.1°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 19.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / משרד הבריאות: ביממה האחרונה התגלו 7 נדבקים במוטציה הבריטית

מתוך 96 דגימות, התקבלו שבע דגימות חיוביות מהיישובים גבעת זאב, ירושלים ובני ברק | עוד כ-300 דגימות של נדבקים נמצאות בבדיקה מקיפה | סה"כ התגלו 30 מקרים בישראל, מתוכם 6 הגיעו בוודאות מחו"ל

בדיקות קורונה (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
בדיקות קורונה (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) כי על פי תוצאות ריצוף נוספות שבוצעו עבור ״המוטציה הבריטית״ (וריאנט) לנגיף קורונה, מתוך 96 דגימות, התקבלו 7 דגימות חיוביות לוריאנט, מהיישובים גבעת זאב, ירושלים ובני ברק. ככל הידוע מדובר בהדבקה ללא רקע נסיעה לחו"ל.

סה״כ המקרים שזוהו בישראל עם ״המוטציה הבריטית״  עד כה: 30 אנשים, מתוכם 6 חוזרים מחו״ל ודאיים. כיום ישנן עוד כ-300 דגימות נוספות מכל הארץ שנמצאות בתהליכי ריצוף, כחלק מהמערך הלאומי לריצוף גנטי שהקים משרד הבריאות.

מה ידוע על המוטציה הבריטית

המוטציה, שהתגלתה בשבועות האחרונים בבריטניה, מתפשטת מהר יותר מגרסאות אחרות של נגיף הקורונה. נכון לעכשיו, לא ידוע האם היא גורמת לתחלואה חריפה יותר, והאם היא עמידה לחיסונים הקיימים לקורונה. בעקבות גילוי המוטציה סגרה ישראל את גבולותיה, וחייבה בבידוד את כלל הנכנסים לישראל, בתחילה בבידוד במלוניות ולאחר מכן בבידוד ביתי.

מוטציות בנגיפים הן שכיחות מאוד, והווריאציות השונות של הנגיף מסייעות לאפידמיולוגים לעקוב אחרי שרשרת ההדבקה. רוב המוטציות אינן משפיעות על פעילות הנגיף, אך אוסף המוטציות שאותרו בבריטניה עוררו דאגה מכיוון שהן התפשטו מהר, במקביל לכך שבריטניה חווה עלייה בתחלואה.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, במהלך ביקור במרכז לבריאות הציבור בדרום אנגליה (Adrian Dennis/Pool via AP)
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, במהלך ביקור במרכז לבריאות הציבור בדרום אנגליה (Adrian Dennis/Pool via AP)

כשמוטציה מסוימת של נגיף מתפשטת, קשה לדעת אם ההתפשטות מתרחשת באופן אקראי, או אם המוטציות 'עוזרות' לנגיף בצורה כלשהי. משרד הבריאות הבריטי דיווח לפני כשבועיים כי המוטציה אותרה כרגע בקרב מעל 60% ממקרי התחלואה החדשים בבריטניה, ולהערכתם, זו סיבה לחשוב שהמוטציה הזו מדבקת יותר מווריאציות אחרות של הנגיף.

המוטציה נמצאה גם בדרום אפריקה בתחילת החודש, ולפי ארגון הבריאות העולמי, 80-90% מהמקרים החדשים היו נגיפי הקורונה שעברו את המוטציה החדשה. קולות אחרים הזהירו כי אין עדיין ודאות שהמוטציה מתפשטת במהירות רבה יותר.

הווריאציה הבריטית מורכבת מ-23 מוטציות, כולל מוטציות N501Y בחלבון ה"ספייק", החלבון שבאמצעותו תאי גוף האדם מזהים את נגיף הקורונה. מוטציות כאלה עלולות להשפיע על התגובה החיסונית לנגיף. מכיוון שזהו גם החלבון שעליו מתבססים החיסונים לקורונה, עולה שאלה האם המוטציות ישפיעו על יעילות החיסון. כרגע אין ראיות להשפעות כאלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!