דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מתווה החלב

משק החלב / המו״מ עם האוצר על מתווה חלב חדש לקראת סיכום

מטרת המתווה, שיהיה בן שלוש שנים עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות, היא מתן וודאות לרפתנים ולמחלבות לנוכח עליית מחיר החלב | שר החקלאות: "הסכם שייטיב עם היצרנים יבטיח בטווח הארוך גם לצרכן מזון טרי, איכותי ובריא יותר ובמחירים סבירים"

רפת בקיבוץ שריד בעמק יזרעאל (צילום ארכיון: ענת חרמוני/פלאש90)
רפת בקיבוץ שריד בעמק יזרעאל (צילום ארכיון: ענת חרמוני/פלאש90)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

המשא ומתן על מתווה משק החלב נמצא בשלבים הסופיים, כך נודע ל'דבר' מגורמים המעורבים בדיונים. לטענת הגורמים, ההסכם המתהווה יהיה בתוקף לשלוש שנים בלבד עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות, ומנגנון קביעת מחיר המטרה הנוכחי יוארך.

שלשום (ראשון) עלה מחיר המטרה לחלב גולמי ב-4.5 אגורות לליטר בהתאם לנוסחה הנוכחית זאת מאחר ולא נחתם הסכם חדש עד סוף 2020. ההתייקרות הנוכחית צפויה לעלות למחלבות כ-63 מיליון שקלים בשנה הקרובה והעלייה צפויה להציף מחדש את דרישתן לייקר מוצרי החלב שבפיקוח.

בתוך כך קיים היום שר החקלאות, אלון שוסטר, סיור ברפתות ומחלבות בעמק יזרעאל ביחד עם נציגי ענף החלב ובהם מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר וראש ארגון יצרני החלב, ליאור שמחה. בנוסף אליהם לקחו חלק בסיור גם מזכ"ל תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח ואייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל.

"הסכם חלב שייטיב עם היצרנים יבטיח בטווח הארוך גם לצרכן הישראלי מזון טרי איכותי יותר, בריא יותר ובמחירים סבירים", אמר שוסטר והוסיף כי יצרני החלב בארץ, רפתנים ומחלבות, הם רכיב מרכזי בביטחון המזון של מדינת ישראל. "אני מתכוון להמשיך להיאבק למען וודאות כלכלית עבורם, תוך שמירה על יציבות ותכנון ענף החלב". במשרד החקלאות מדגישים כי ענף החלב הוא ענף המזון הגדול בישראל.

שר החקלאות שוסטר ונציגי ענף החלב בסיור ברפת בעמק יזרעאל (צילום: דוברות השר)
שר החקלאות שוסטר ונציגי ענף החלב בסיור ברפת בעמק יזרעאל (צילום: דוברות השר)

מנכ"ל יצרני החלב בישראל, ליאור שמחה, אמר בסיור כי "דווקא בימים המאתגרים ביותר לציבור הישראלי, כלכלית וחברתית כאחד, מגויסים עובדי הרפתות ותעשיית החלב כדי לשמור על אספקת חלב סדירה לאזרחי ישראל. שמירה על ביטחון המזון היא אינטרס לאומי של מדינת ישראל ואינה נושא למחלוקת בין ימין ושמאל. שמחתי לגלות בשבועות האחרונים כי גם שרי הממשלה תמימי דעים בנושא זה".

מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, הוסיף: ״אנחנו נמצאים בימים חשובים, ערב חתימה על הסכם שיבטיח יציבות לענף החלב. הצלחת החקלאות הישראלית היא אינטרס לאומי. בעוד הקורונה עושה שמות במדינה ולא מראה סימנים כי הולכת להיעלם בקרוב, חשוב לחזק את העוגנים שלנו בכלכלה ובחברה שאותם מוביל ענף החלב״.

מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח, אמר כי ענף החלב משמש כעוגן חקלאי באזור העמק שהנו מהגדולים שביצרני החלב. "ההסכם המתגבש בענף בעל חשיבות עצומה לטובת יציבות והמשכיות הענף, הן בהיבט של עצירת השחיקה ברווחיות והבטחת פרנסתו בכבוד של הרפתן אך לא פחות חשוב, הבטחת הישארות הדור הבא בענף. אני מודה לשר החקלאות, אלון שוסטר, למנכ״ל המשרד ולהנהגת הענף שיחד איתנו מרכזים מאמץ משותף לטובת עתיד המשק המשפחתי״.

רפת בקיבוץ שריד בעמק יזרעאל (צילום ארכיון: ענת חרמוני/פלאש90)
רפת בקיבוץ שריד בעמק יזרעאל (צילום ארכיון: ענת חרמוני/פלאש90)

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, שהמועצה בראשותו אחראית לייצור 25% מהחלב בישראל, אמר כי "ביקורו של השר בעת הזו, מדגיש את החשיבות הרבה בשמירה על יציבות ורווחיות ענף החלב, הפחתת מחירי המים לחקלאים וביצוע השקעות במחקר ופיתוח, על מנת להמשיך לפתח את ענף החלב למען תושבי מדינת ישראל ככלל ועמק יזרעאל, בפרט".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!