דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מדליה שנייה לישראל בקטאר: שגיא מוקי זכה בארד בטורניר המאסטרס בג'ודו

אלוף העולם (עד 81 ק"ג) חזר להתחרות לאחר שנה וניצח בקרב על מדליית הארד את הדרום קוריאני סאנגו לי | טוהר בוטבול וגילי שריר הודחו בשלב מוקדם | מחר יתחרו פיטר פלצ'יק ואורי ששון

שגיא מוקי (מימין) עם אורן סמדג'ה. לאחר הזכייה במדליית הארד בתחרות המאסטרס בקטאר (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
שגיא מוקי (מימין) עם אורן סמדג'ה. לאחר הזכייה במדליית הארד בתחרות המאסטרס בקטאר (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מדליה נוספת לישראל, ביומה השני של תחרות המאסטרס היוקרתית בג'ודו, הנערכת בדוחא שקטאר. שגיא מוקי, שלא התחרה שנה שלמה בעקבות פציעה, זכה הערב (שלישי) במדליית הארד (עד 81 ק"ג) לאחר ניצחון על סאנגו לי מקוראיה הדרומית, בקרב על המדליה. ההישג של מוקי מצטרף לברוך שמאילוב, שזכה אתמול מדליית הכסף (במשקל עד 66 ק"ג). טוהר בוטבול וגילי שריר הודחו בקרבות המוקדמים.

שגיא מוקי אלוף העולם (במשקל עד 81 ק"ג), החל את יום הקרבות בסיבוב השני, שם גבר ביתרון וואזרי על אסלאן לפינאגוב מרוסיה, מדליסט הזהב מגראנד פרי תל אביב 2020. לאחר מכן המשיך עם ניצחון נוסף גם כן ביתרון וואזרי בגולדן סקור, בתום 6 דקות של התמודדות מול כריסטיאן פארלטי האיטלקי אך נעצר ברבע הגמר, כשהפסיד לפרנק דה וויט ההולנדי וירד לבית הניחומים, שם ניצח ביתרון עונשים את שמיל בורצ'חאשווילי האוסטרי בחלוף 2 דקות מפתיחת הקרב.

שגיא מוקי, באליפות אירופה בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
שגיא מוקי, באליפות אירופה בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)

בקרב על מדליית הארד התמודד מוקי נגד סאנגו לי מקוריאה הדרומית. מוקי התחיל את הקרב אגרסיבי ונסיה לבצע תרגילים על הקוריאני. עונש פסק לשניהם. מוקי קיבל עונש שני והקרב הגיע לניקוד הזהב. 20 שניות בניקוד הזהב הצליח מוקי לבצע תרגיל ולאחר בדיקה של השופטים, הניצחון נפסק לישראלי.

"לאחר כמעט שנה בלי תחרויות – מדליית ארד בדוחא, קטאר" כתב מוקי בחשבון האינסטגרם. "כל כך רציתי לעמוד בראש הפודיום ולהשמיע את ההמנון בטורניר המאסטרס (32 המדורגים הראשונים בעולם) הקשה ביותר בסבב למעט אליפות העולם. אני גאה בעצמי על הלחימה הלא מתפשרת כשאני ב-50 אחוז יכולת, רק חודש וקצת על המזרן מאז החזרה מהפציעה. אחזור לארץ ואמשיך להתכוונן עד ליעד הסופי – טוקיו 2021".

טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג), החל את יום הקרבות בניצחון ביתרון וואזרי בגולדן סקור על האלוף האולימפי מלונדון, הגיאורגי לאשה שוואדאשווילי אך הפסיד לאחר מכן לויקטור סטארפו ממולדובה והודח מהמשך התחרות מוקדם מהצפוי. גילי שריר (עד 63 ק"ג) הפסידה בסיבוב הראשון לסזופי אוזבס מהונגריה.

ביומה האחרון של התחרות שייערך מחר, מדליסט הארד האולימפי מריו, אורי ששון (מעל 100 ק"ג) יפתח מול מדליסט הארד מאליפות העולם לפני שנתיים, אולזיביאר דורנביאר אלוף אירופה פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג), מדורג ראשון בעולם ולכן עלה אוטומטי לסיבוב השני. לי קוכמן (עד 90 ק"ג), ורז הרשקו (מעל 78 ק"ג) יתחרו גם הם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!