דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זכויות אדם

חיסון לקורונה / הנשיא ריבלין לשר הבריאות אדלשטיין: פעל למען מתן חיסונים גם לאסירים

״מניעת טיפול רפואי מבני אדם המצויים בכלא מנוגדת לערכי המדינה היהודית והדמוקרטית״, כתב ריבלין, בעקבות התנגדות השר אמיר אוחנה לאפשר חיסוני אסירים

שר הביטחון הפנים, אמיר אוחנה ונשיא המדינה ראובן ריבלין. (צילומים: הלל מאיר, אוליבייה פיטוסי / פלאש90)
שר הביטחון הפנים, אמיר אוחנה ונשיא המדינה ראובן ריבלין. (צילומים: הלל מאיר, אוליבייה פיטוסי / פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נשיא המדינה, רובי ריבלין, פנה היום (חמישי) לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, לגבי מדיניות החיסונים של אסירים השוהים בבתי הסוהר בישראל, זאת בעקבות הודעתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, כי הוא מסרב להישמע להנחיות משרד הבריאות ולאפשר מתן חיסונים לאסירים השוהים בבתי הכלא בישראל.

״בשעה מעודדת זו, כאשר בשורת החיסונים מסמנת את קיצו המיוחל של המשבר הבריאותי, אל לנו להיסוג מערכינו היהודיים והדמוקרטים, המקודשים, שמהווים לנו מצפן מוסרי וערכי״, כתב ריבלין לאדלשטיין. ״מניעת טיפול רפואי מציל חיים מבני אדם המצויים בכלא – בין אם בשל עונש שנגזר עליהם על-ידי בית המשפט ובין אם בשל הימצאותם במעצר בטרם הכרעת הדין – איננה עומדת בקנה אחד עם ערכינו, ערכי המדינה היהודית והדמוקרטית״.

״אוי לנו אם ההנחיות למאבק בקורונה, ובמיוחד סדר תעדוף מתן החיסונים, יהיה נגוע במניעים פוליטיים כאלה ואחרים – דבר שעשוי לפגוע באופן חמור בחיי אדם יקרים, ואף לשחוק את אמון הציבור, השחוק ממילא, באופן התנהלות הרשויות בתוך ימי המשבר שבו אנו מצויים", הוסיף ריבלין. "אני מחזק את ידיך, בבחירתך לגבות את הגורמים המקצועיים, לפיה יש לקדם את מתן החיסונים לאוכלוסיית הכלואים בישראל באופן מיידי – למען שמירה על בריאותם, כמו גם על בריאותם של הסוהרים וסגל שירות בתי הסוהר, ולמען איתנותה של מערכת הבריאות בישראל".

על-פי החלטת משרד הבריאות מה-23 בדצמבר, בשלב הראשון הומלץ לחסן את קבוצות האוכלוסייה המצויות בסיכון מוגבר להידבקות בקורונה, לרבות מי שמלאו להם שישים שנה ויותר, ובכללם כמובן גם אסירים ועצורים. בשלב השני, תועדפו "קבוצות בחשיפה גבוהה", וביניהם כלל אוכלוסיית הסוהרים והכלואים בישראל. עם זאת, לא החלו עד כה לחסן אסירים העומדים בהגדרות אלו.

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, הודיע בשבוע שעבר כי אין בכוונתו למלא את ההנחייתו וכי לא יאפשר מתן חיסונים לאסירים, גם אם הם עונים על הקריטריונים לתיעדוף משום שעברו את גיל 60. החלטתו זו גררה עתירה לבג"צ מצד חמישה ארגוני זכויות אדם הטוענים כי החלטת אוחנה מנוגדת להנחיית משרד הבריאות. בין העותרים: רופאים לזכויות אדם, האגודה לזכויות האזרח, עדאלה, המוקד להגנת הפרט ורבנים למען זכויות אדם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!