דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החברה הערבית

החברה הערבית / ראשי הרשויות הערביות זועמים: "רוצים להעביר מסר לממשלה שדמם של הצעירים אינו הפקר"

ועד ראשי הרשויות צפוי להחליט האם יגיעו מחר (א') לפגישה עם ראש הממשלה | יו"ר מועצת כפר קרע: "אנחנו צריכים למנוע את הדימום בכפרים הערבים, כשהממשלה יושבת בחיבוק ידיים"

فراس بدحي، رئيس مجلس محلي كفر قرع (تصوير: المجلس المحلي)
فراس بدحي، رئيس مجلس محلي كفر قرع (تصوير: المجلس المحلي)
יהל פרג'
יניב שרון

זעם בקרב ראשי רשויות ערביות נוכח מה שנראה כהתנערות המדינה מהאחריות להתגברות האלימות בחברה הערבית. בשעות הקרובות יכריע ועד ראשי הרשויות הערביות האם להגיע לפגישה עם יו"ר המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס, וראש הממשלה נתניהו, אשר צפוי להתקיים מחר (ראשון). ברקע הדברים, הבחירות הקרובות והניסיון של ראש הממשלה נתניהו לזכות בקולות הציבור הערבי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בעת ביקורו בנצרת, ביום חמישי הכריז ראש הממשלה נתניהו על כך שיתאפשר לרשויות ערביות להפנות 15% מתקציבי הפיתוח והתשתיות שלהן בשנת 2021 לטובת מאבק בפשיעה ובאלימות. כלומר, לא מדובר בתוספת תקציבית לטובת העניין, אלא שימוש בתקציב שיועד למטרות חשובות אחרות. נזכיר כי לפני כחודשים התחייב ראש הממשלה להעביר תכנית למיגור הפשיעה בחברה ערבית בממשלה תוך שבועיים, דבר שעדיין לא התממש.

"אין לנו בתי סוהר כדי להילחם בתופעה, זה תפקידה של המדינה"

הכרזה זו הגיעה בעקבות פנייה של עו"ד פראס בדחי יו"ר מועצת כפר קרע, אשר שלח בקשה מסוג זה ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס. אולם, במכתב ששלח בדחי, בו הוא מביע דאגה מהאלימות והפשיעה בחברה הערבית, הוא דורש מהמדינה תקציבים לטובת מיגור האלימות ב-4 דרכים: הצבת מצלמות, תגבור סיירות ברחבי הישוב, מוקד טלפוני ייעודי ותגבור השמירה.

"אחרי הרצח האחרון בכפר קרע בתחילת דצמבר, רצח של צעיר בן 24, בנם של ראש מועצה לשעבר ומנהלת בית ספר, הישוב הזדעזע",  אומר בדחי ל'דבר'. "רצינו להעביר מסר לממשלה שדמם של הצעירים אינו הפקר. אנחנו אזרחי המדינה, והדבר הכי טבעי שראשי הרשויות יפעלו למנוע את הדימום ברחובות הכפרים הערבים, כשהממשלה יושבת בחיבוק ידיים. הממסד יודע על הנשק הבלתי חוק, הממסד יודע על תחנות הסמים, הממסד יודע על תשלומי החסות אבל לא עושה כלום להילחם בפשיעה זה תפקידו של השלטון – לנו כראשי רשויות אין נשק ולא בתי סוהר כדי להילחם בתופעה, זה תפקידה של המדינה".

מפגינה בנצרת בעת ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: רוני עופר, פלאש 90)
מפגינה בנצרת בעת ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: רוני עופר, פלאש 90)

בשל כך שיגר בדחי מכתב לביבס בו פירוט המצוקות וגם הצעות לפתרון המשבר, "ביקשתי הקצאת משאבים וביקשתי שהמדינה תתקן חקיקה כדי להתמודד עם הפשיעה, ללא דיחוי. המדינה נותנת לכל ישוב תקציבי פיתוח. חשבתי שבמקום אספלט בכביש, הביטחון האישי יותר חשוב, וביקשתי שיתנו לנו גמישות תקציבית".

אולם ההצעה שעל השולחן לא עומדת בקנה אחד עם הצרכים, לטענתו של בדחי, "זה ממש לעג לרש להשתמש ב-15% מתקציבי הפיתוח – ההצעה שהצענו הייתה להשתמש בכל תקציבי הפיתוח. למשל אצלנו בכפר קרע, להשתמש ב-15% מתקציב הפיתוח זה לא מספיק אפילו להפעיל חברת שמירה".

ממרכז שלטון מקומי נמסר: "הפגישה נקבעה לבקשת ראשי הרשויות הערביות ובשלב זה הפגישה מתקיימת כמתוכנן".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!