דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנופאים

התאגדות / מנוחה, השתלמות מקצועית והדרכות בטיחות: הסכם קיבוצי חדש למנופאי "גרנד ויטליטי" ו"פרוגקט פרו"

ההסכם עליו חתומות חברות המנופים, הסתדרות עובדי הבניין והעץ והתאחדות מעסיקי המנופאים, כולל גם כללי בטיחות נוספים, הפרשות לקרן השתלמות, שמירה על ותק ענפי והטבות בתחום הרווחה

"צריך להיות סופרמן כדי לרדת מספיק מהר גם מהמנוף הנמוך ביותר"  (צילום: ניסים ללוש)
"צריך להיות סופרמן כדי לרדת מספיק מהר גם מהמנוף הנמוך ביותר" (צילום: ניסים ללוש)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי מיוחד נחתם היום (שני) בין נציגי חברות המנופים "גרנד ויטליטי" ו"פרוגקט פרו" להסתדרות עובדי הבניין והתאחדות מעסיקי המנופאים. ההסכם, שיחול על עשרות העובדים בשתי החברות, מיטיב את זכויות המנופאים מעבר לתנאי ההסכם הענפי וקובע כללי בטיחות נוספים.

עובדי החברות ייהנו בין היתר משעות עבודה ומנוחה מוגדרות, מהשתלמויות מקצועיות, מהדרכות בטיחות שנתיות, מהפרשות לקרן השתלמות ומשמירה על ותק ענפי. כמו כן, יזכו העובדים גם להטבות בתחום הרווחה.

הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות חתמה על הסכם קיבוצי מיוחד עם שתי חברות המנופאים גרנד ויטליטי ופרוגקט פרו (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות חתמה על הסכם קיבוצי מיוחד עם שתי חברות המנופאים גרנד ויטליטי ופרוגקט פרו (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על ההסכם ואמר: "ברצוני להודות לכל מי שלקח חלק במהלך החשוב הזה שנועד מעל לכל לדאוג לבטיחותם של העובדים. חובה על כולנו, עובדים ומנהלים, לשלב ידיים במאבק בתאונות העבודה. כך נוכל ליצור סביבת עבודה בטוחה יותר, במיוחד בתחום זה. ההסתדרות תמשיך ותפעל להגן על שלומם ועל זכויותיהם של העובדים בכל ענף וענף".

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות יצחק מויאל אמר: "ביטחון העובדים וההקפדה על כללי הבטיחות הם נר לרגלינו. לכן שמנו דגש בהסכם זה, כמו בהסכמים קודמים, על היישום הקפדני של כללי הבטיחות ועל מחויבות המעסיקים לשמירה על העובדים. זהו צעד ענק נוסף שמטרתו לשמור על חיי העובדים. עובדים בטוחים זה המתכון לא רק לעבודה יעילה אלא גם לחוסן של חברות המנופאים".

"עוד הסכם מיוחד עם שתי חברות כוח אדם, נעשה הכל למען הבטיחות, הרווחה ותנאי העבודה של המנופאים," מסר יו"ר ארגון המנופאים הארצי דן וורשבסקי. "נעשה הכל כדי שמקצוע המנופאות יהיה מקצוע מוביל בשוק העבודה הישראלי שעובדיו זוכים לכל התנאים כמו כל עובד במקום עבודה מאורגן".

את ההסכם ליוו מנהל החטיבה הארצית בהסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות טל בורשטיין ועו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית באגף להתאגדות מקצועית. חתימת ההסכם לוותה גם על ידי יו"ר התאחדות מעסיקי המנופאים אדי בן-ליש במטרה להמשיך בתהליכי ההסדרה של הענף. שתי החברות החדשות בהן נחתם הסכם קיבוצי מיוחד, מצטרפות לשלוש חברות מנופאים קודמות שכבר חתמו על הסכם מיטיב דומה עם ההסתדרות: מ.א. קוגן, מנופאי אוקיינוס, ופנא & תמר בע"מ.

כזכור, בדצמבר 2018 נחקק, בעקבות מאמצי ההסתדרות להסדיר את הענף, חוק שקבע כי העסקת מנופאים (מפעילי עגורן צריח) באמצעות חברות כוח אדם, תתאפשר רק באמצעות חברות ייעודיות העוסקות בתחום זה באופן בלעדי. החוק נכנס לתוקפו ביוני 2019, ובעקבותיו הוקמה התאחדות מעסיקי המנופאים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!