דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / נבחרת הנשים בכדורמים תפתח את הטורניר הקדם אולימפי: "הענף במגמת עליה"

מרים בוגצ'ינקו שחקנית נבחרת ישראל וניראס היוונית: "המטרה שלנו היא לעשות תוצאה טובה ולהמשיך להתקדם" | הנבחרת תתמודד היום (15:00) מול הונגריה החזקה

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים, בהכנות לטורניר הקדם אולימפי (צילום: איגוד הכדורמים)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים, בהכנות לטורניר הקדם אולימפי (צילום: איגוד הכדורמים)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים תפתח היום (שלישי, 15:00, שידור בערוץ הספורט) את השתתפותה בטורניר הקדם אולימפי. הטורניר ייערך בעיר טרייסט באיטליה וייקחו בו חלק 8 נבחרות מהטובות בעולם, בסופו שתי נבחרות יבטיחו את מקומן בטוקיו 2021.

הנבחרת הישראלית, אותה מאמן היווני דמיטריס מאברוטס, שובצה לבית מספר 2 עם נבחרות יוון, הונגריה וקזחסטן. במשחק הפתיחה תפגוש ישראל את הונגריה החזקה, שסיימה את אולימפיאדת ריו 2016 במקום הרביעי וזכתה בארד באליפות אירופה בשנה שעברה. שתי הקבוצות בשלב הבתים יעלו חצי הגמר והשתיים האחרות ימשיכו לשחק על המקום 5-8. בבית המקביל, ישחקו נבחרות הולנד, צרפת, איטליה וסלובקיה.

נבחרת הנשים בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים)
נבחרת הנשים בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים)

ישראל מגיע לטורניר ללא הכוכבת הוותיקה שונית סטרוגו שפרשה. סגל הנבחרת: איילת פרס (קפטנית), נועה מרקובסקי עלמא יעקובי, נועה ססובר, הילה פוטוריאן, מרים בוגצ׳נקו, ענבר גבע, רוני גזית, שקד לוי, יהב פרקש, כרם נוי, נופר הוכברג, דר מנקרמן, תהל לוי ועדן טל.

הנבחרת הישראלית תופיע לראשונה עם שלוש שחקניות צעירות שמשחקות בליגות בכירות באירופה. נופר הוכברג ומרים בוגצ'נקו המשחקות בניראס היוונית וכרם נוי המשחקת בסנטש הונגרית.

מרים בוגצ'נקו (18) שחקנית קבוצת ניראס בליגה היוונית החזקה אומרת ל'דבר': "הסגל שלנו מאוד השתנה. הגיעו נערות צעירות חדשות בנות 17, שזאת הולכת להיות הפעם הראשונה שלהן בנבחרת הבוגרת בטורניר בינלאומי. המטרה שלנו היא לעשות תוצאות יותר טובות מאליפות אירופה ואני מקווה שנצליח".

מרים בוגצ'נקו, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים: "הענף במגמת עליה ענקית" (צילום: באדיבות המצולמת)
מרים בוגצ'נקו, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים: "הענף במגמת עליה ענקית" (צילום: באדיבות המצולמת)

הנבחרת שהוקמה מחדש רק לפני עשר שנים, ממשיכה את ההתקדמות העקבית שלה, אחרי שסיימה במקום התשיעי באליפות אירופה והעפילה לראשונה בתולדותיה לטורניר הקדם אולימפי. "הענף במגמת עליה ענקית בגלל התמיכה של האיגוד והספורט ההישגי" אומרת בוגצ'נקו.

בוגצ'נקו שיחקה בהפועל פ"ת והייתה חלק מפרויקט אקדמית הכדורמים של ישראל. שחקנית ההתקפה הנהדרת הופיעה כבר בגיל 15 עם הנבחרת הבוגרת באליפות אירופה ב-2018. היא המשיכה את ההתקדמות המרשימה שלה ב-2019 עם זכייה במלכות השערים של אליפות אירופה עד גיל 17, לאחר שכבשה 26 שערים לזכות הנבחרת. ב-2020 היא כיכבה באליפות אירופה לבוגרות וסיימה כמלכת השערים של נבחרת ישראל עם 13 שערים.

לדעתה של בוגצ'נקו, העבודה הקשה של הנבחרת תמשיך להביא תוצאות ותמשיך את הגדילה וההתפתחות של הענף בישראל. "הענף צריך לקבל יותר פרסום, שיותר אנשים יחשפו אליו והעבודה שאנו עכשיו עושות. פשוט צריך שיותר בנות יחשפו לזה ויבינו שזה ענף מדהים".

נבחרת הנשים בכדורמים באליפות אירופה (תמונה באדיבות איגוד הכדורמים)
נבחרת הנשים בכדורמים באליפות אירופה (תמונה באדיבות איגוד הכדורמים)

איך היה המעבר לליגה היוונית?
"בהתחלה היה מפחיד, חששנו איך החברות לקבוצה יקבלו אותנו, השחקניות הזרות. אבל הן קבלו אותנו הכי יפה בעולם והפכו לחברות ממש טובות שלנו".

לדעתה של בוגצ'נקו, המעבר של שתי החברות למדינה חדשה הקל על הקליטה המהירה במדי הקבוצה: "אנחנו מאוד תומכות אחת בשניה" היא אומרת. "זה מרגיש כאילו עברתי לגור עם משפחה, כאילו אני גרה עם אחותי".

על ההבדל בין הליגה היוונית לישראלית אומר בוגצ'נקו: "התחרות הרבה יותר קשה, מה שגורם לך להתאמן יותר. יוון היא בטופ העולמי. הכל פשוט רמה אחת מעל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!