דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

אנשים לפני רווחים

רבים מתושבי שכונות דרום תל אביב התיישבו בהן בשנותיה הראשונות של המדינה. מאז סבלו מהזנחה ממוסדת. המדינה לא דאגה להסדרת זכויותיהם בקרקע ובבתים בהם שוכנו. משנדרשה לסוגיה, בחרה להתחמק מאחריות – ולהפריט את הקרקעות על יושביהן, לחסדי איילי הנדל"ן ושיקולי הרווח. "הוֹי, מַגִּיעֵי בַיִת בְּבַיִת–שָׂדֶה בְשָׂדֶה, יַקְרִיבוּ:  עַד אֶפֶס מָקוֹם, וְהוּשַׁבְתֶּם לְבַדְּכֶם בְּקֶרֶב הָאָרֶץ" אמר הנביא ישעיהו, לעשירי תקופתו, אשר בכוח כספם נישלו את עניי העם מנחלותיהם, וניבא להם את סופה של חברה המתעמרת בחלש. סיפורן של גבעת עמל, כפר שלם ושכונת הארגזים.

26.6 יום ראשון

ועדת השרים לחקיקה צפויה לדון בהצעת החוק של ח"כ אלי כהן (כולנו) להוספת 6 סופי שבוע ארוכים לאורך השנה.

27.6 יום שני

9:30 דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בהצעת חוק שתבטיח פיצויים לתושבי כפר שלם המפונים מביתם.

10:00 דיון בוועדת העליה, הקליטה והתפוצות של הכנסת על פיטורי הרב הראשי של קהילת אתיופיה, על רקע מאבקו כנגד אפלייתם של יהודי אתיופיה ברישום לנישואין ברבנות פתח תקווה.

10:00 דיון בוועדת התרבות, החינוך והספורט של הכנסת על סכסוך העבודה שהוכרז על ידי הסגל האקדמאי הזוטר באוניברסיטת בן גוריון.

10:00 הפגנת עובדות הנקיון באוניברסיטת בן גוריון, בקריאה להעסקה ישירה של 200 מהן. ההפגנה תתחיל ליד ספרית ארן באוניברסיטה. פרטים כאן.

10:30 דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת על תנאי ההעסקה של המאבטחים במוסדות החינוך.

11:00 דיון בוועדת השקיפות של הכנסת על כשלים במיגון הפריפריה כנגד רעידות אדמה.

11:30 דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת על הצעת חוק שתחייב מתווכים לחלק את דמי התיווך אותם הם גובים בין שוכרי הדירות ומשכירי הדירות. על פי הצעת החוק יוכל המתווך לגבות מן השוכר רק ערך שבועיים שכירות מהנכס, ויוכל להחליט האם לחייב גם את המשכיר בתשלום ערך שבועיים השכרה.

13:00 ועדת המשנה לרווחת הקשיש, בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות תדון על פתרונות דיור ציבורי לקשישים.

13:30 דיון בוועדת החינוך של הכנסת על שילוב ילדים ונוער עם חירשות או לקויות שמיעה במערכת החינוך.

19:00 מפגש פתוח לדיון על המאבק הלהטב"קי לשיוויון, לציון שנה לרצח שירה בנקי ו-47 שנים למהומות סטונוול. הבית הפתוח לגאווה וסובלנות, רחוב הסורג 2, ירושלים. פרטים כאן.

28.6 יום שלישי

9:00-15:15 כנס בארגון לשכת הממונה על העסקת אנשים עם מוגבלויות בנושא – זכויות עובדים עם מוגבלויות בעידן צו ההרחבה. הכנס פתוח ומותנה בהרשמה מראש בקישור הבא. בית ההסתדרות, ארלוזורוב 93 ת"א.

10:00 ועדת חוק, חוקה ומשפט תכין את הצעת החוק של שרת המשפטים איילת שקד לסיוע לחדלי פרעון להשתקם כלכלית, לקריאה שנייה ושלישית.

10:00 ועדת העליה, הקליטה והתפוצות של הכנסת תדון בהקמת בית להנחלת מורשת יהדות אתיופיה בירושלים.

10:30 דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה על פרוייקט המגורים המתוכנן, 150 מטרים מחוף אכזיב. הפרוייקט אושר לפני 20 שנה, ולא התקדם בעקבות קשיים כלכליים של היזמים. מאז השתנו החוקים וכיום לא מאושרים פרוייקטים למגורים במרחק של פחות מ-300 מטר מן החוף. פעילי סביבה מתנגדים, וטוענים בנוסף כי בקרקע ישנם מרבצי אסבסט העלולים לסכן את תושבי האיזור.

11:00 דיון בוועדת הכספים של הכנסת על חוסר תקנים במשפחתונים לילדי אמהות עובדות בשל חוסר תקציב.

12:00 דיון מעקב בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת על טיפול המדינה בצעירים חסרי בית.

29.6 יום רביעי

9:00 דיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת על סגירת עשרות בתי אבות סיעודיים בשל אי עמידה בתוכנית חדשה של משרד הבריאות, וכן מחסור בעובדים סיעודיים.

9:00 הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת מבקשת ממבקר המדינה לחוות דעתו על הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג, בעמק יזרעאל. על היוזמה נמתחה ביקורת הן על ידי תושבים ורשויות מהאיזור בו מתוכנן שדה התעופה לקום בטענה שיפגע בסביבה, ובשטחיהן החקלאיים, והן מצד רשויות בנגב הטוענות כי הקמת שדה התעופה דווקא בנגב עשויה לחזק אותו.

9:00 דיון בוועדת הרפורמות בכנסת על הפיכת אגף שוק ההון באוצר לרשות ההון, כחלק מן הרפורמה בבנקים

9:30 דיון בוועדת הפנים של הכנסת על רקע הסלמה במצב האלימות ובתפוצת הנשק במגזר הערבי, בהשתתפות השר לביטחון פנים. בשנת 2014 נרשמו 9,000 תקריות נשק במגזר. מרבית הנפגעים הם מקרב האוכלוסיה הערבית עצמה.

10:00 ועדת החינוך של הכנסת על בעיה בתשלום פנסיות למורים המועסקים במסגרת אופק חדש. לפני למעלה מחמש שנים במסגרת התוכנית הועלה שכרם של המורים בכ-25%, אולם הפרשות הפנסיה שלהם לא עודכנו בהתאם.

11:30 דיון בוועדת הטכנולוגיה של הכנסת על הקמת מאגר גנטי שיסייע בחשיפת האמת בפרשת ילדי תימן, המזרח והבלקן.

30.6 יום חמישי

פעילי וארגוני מאבק שכונות דרום תל אביב יגיעו ויסייעו לעצירת פינויה של משפחת נעימי המתגוררת בשכונת הארגזים מזה 60 שנה, לטובת פרוייקט נדל"ני. הפעילים יגיעו בערב יום רביעי. רחוב שתולים 99, ת"א. פרטים כאן.

8:30 דיון נוסף בתיקי היזמים לפינוי תושבי גבעת עמל. הדיון הקודם ב-26.5 בוטל לאחר שבית המשפט לא נערך למספר הנתבעים הגדול אשר זומנו והגיעו לדיון. מדובר ב-22 משפחות, ובמספר דורות שונים מכל משפחה. הדיון יערך באולם 454 בקומה 4 בבית משפט השלום בתל אביב. פרטים כאן.

1.7 יום שישי

פעימה שנייה של עליית שכר המינימום

9:30-14:00 מצעד הגאווה בחדרה, יוצא משבט הצופים ברחוב הרברט סמואל. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!