דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / שחקני הכדורעף והכדוריד לממשלה: "החזירו את הליגות, כפי שהבטחתם"

במכתב לשר הבריאות אדלשטיין ושר הספורט טרופר כתבו: "אנחנו לא שונים מהכדורגל והכדורסל" | קפטן נבחרת ישראל בכדורעף, עמרי שוורץ: "מתווי המדיניות פשוט לא סופרים אותנו"

נבחרת ישראל בכדורעף (צילום: דיויד סילברמן, באדיבות איגוד הכדורעף בישראל)
נבחרת ישראל בכדורעף (צילום: דיויד סילברמן, באדיבות איגוד הכדורעף בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נציגי קבוצות הליגות המקצועניות בכדורעף וכדוריד לגברים ולנשים וראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון, פנו היום (שלישי) לשר הבריאות יולי אדלשטיין ושר התרבות והספורט חילי טרופר בדרישה: "לתקן את האפליה, לעמוד בהבטחות ולהחזיר את משחקי הליגה, כבר בתאריך 31 לינואר, כפי שאישרה הממשלה לענפי הכדורסל והכדורגל".

לדבריהם, "בענף הכדורעף אין מגע בין השחקנים, בכדוריד שטח המגרש גדול פי 2 משטח מגרש הכדורסל כאשר כמות השחקנים זהה". עוד ציינו: "ישראל היא המדינה היחידה בעולם בה נעצרו המשחקים, במדינות אחרות גם קיימים סגרים ומגבלות אך הליגות המקצועניות המשיכו לפעול".

קבוצת הנשים של מכבי סרוגו ראשון לציון, שעלתה לשמינית הגמר בגביע ה-CHALLENGE CUP (צילום: הדר ואן קולא – איגוד הכדוריד)
קבוצת הנשים של מכבי סרוגו ראשון לציון, שעלתה לשמינית הגמר בגביע ה-CHALLENGE CUP (צילום: הדר ואן קולא – איגוד הכדוריד)

נציגי הקבוצות טועים שעצירת הליגות גם פוגעת במטרות הבינלאומיות "ההשבתה מהווה סיכון אמיתי להמשך הליגות והשתתפות הקבוצות במפעלים הבינלאומיים". בכדוריד נקבעו מוקדמות אליפות אירופה בחודש מרץ.

בנוסף, הם טוענים כי "שחקנים זרים שלוקחים חלק בליגות אלו ובנבחרות לאומיות יאלצו לעזוב טרם סיום העונה, דבר שמסכן את סיום הליגות באופן מסודר" וכי עצירת הליגות לתקופה ארוכה "מהווה סיכון לבריאות השחקנים שיוצאים מכושר משחק ומועדים לפציעות רבות".

עמרי שוורץ יו"ר ארגון שחקני הכדורעף וקפטן נבחרת ישראל: "אם אי פעם היה לנו ספק בענפים הקטנים למה אנחנו לא מצליחים לפרוץ את תקרות הזכוכית שלנו, אז בימים האחרונים הסיפור התבהר. מתווי המדיניות פשוט לא סופרים אותנו, עצוב! אין מקום לאפליה בספורט!".

שחקן נבחרת ישראל בכדורעף עמרי שוורץ (תמונה באדיבות המצולם)
שחקן נבחרת ישראל בכדורעף עמרי שוורץ (תמונה באדיבות המצולם)

עמית גל יו"ר ארגון שחקני הכדוריד ושחקן הנבחרת: "ההחלטה שלא להחזיר אותנו לפעילות משקפת את היחס לו הספורטאים שלא נמצאים בענפים הפופולרים זוכים מהמדינה לאורך כל הקריירה שלנו. לצערי זה משקף את חוסר תרבות הספורט במדינה ומדובר פה בהחלטה פופוליסטית וכואבת אשר אין לה מקום במחוזותינו".

כזכור, בישיבת הממשלה שנערכה ביום שלישי שעבר, הצליח שר הספורט, חילי טרופר, לקבל את אישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהגיע למתווה יחד עם משרד הבריאות שישיב את ליגות העל הכדורגל והכדורסל לפעילות.​

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!