דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים במאבק

עובדים במאבק / עובדי המחקר באוניברסיטת ת״א הפגינו (ד') מול השימוע שנערך ליו״ר הוועד

יו״ר הוועד, ד״ר מוטי רונן, אחרי השימוע: ״אני לא מפחד לא מהמנכ"ל, לא מהנשיא ולא מאיומי הפיטורים שלהם. אנחנו נקבל את מה שמגיע לנו״

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי המחקר והפרויקטים באוניברסיטת תל אביב הפגינו הבוקר (רביעי) מול הנהלת האוניברסיטה על רקע השימוע שנערך ליו"ר הוועד לפני פיטורים.

העובדים מוחים נגד התעלמות הנהלת האוניברסיטה מפסק הדין שניתן בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב המורה לה לנהל משא ומתן להסכם קיבוצי ראשון עבור סקטור זה, מול ההסתדרות ונציגות העובדים.

"לעובדים ברור שדווקא עכשיו זה הזמן להתאגד ולהיאבק על זכויותינו" (צילום: ניצן צבי כהן)
"לעובדים ברור שדווקא עכשיו זה הזמן להתאגד ולהיאבק על זכויותינו" (צילום: ניצן צבי כהן)

סגן יו"ר הועד אביגיל בן-דב סגל: ״הניסיון לפטר את חברי הוועד במקום לדבר אתנו הוא שפל ובנאלי. שופט בית הדין לעבודה קבע שההנהלה צריכה לדבר אתנו. אנחנו לא מפחדים, אנחנו ביחד, אנחנו מאוחדים, וההסתדרות עומדת מאחורינו.

״בכל הפגנה כזו אנחנו מוכיחים להנהלה שאי אפשר להתעלם מחצי מעובדי האוניברסיטה, שצריך להתייחס אלינו בכבוד ושאנחנו מצפים לתנאי עבודה ראויים. הנהלת האוניברסיטה מנסה למרוח את הזמן אבל לעובדים ברור שדווקא עכשיו זה הזמן להתאגד ולהיאבק על זכויותינו״.

לאחר קבלת ההודעה על כוונת העובדים להפגין מול בניין הצ׳ק פויינט באוניברסיטה בו אמור היה להתקיים השימוע, העבירה הנהלת האוניברסיטה את השימוע לבניין אחר. אך המפגינים צעדו ברחבי הקמפוס אל עבר מיקום השימוע כשהם חולפים בדרכם על פני בניין ההנהלה וקראו: 'לא ניתן את הוועד לפטר'.

"אנחנו לא מפחדים, אנחנו ביחד, אנחנו מאוחדים, וההסתדרות עומדת מאחורינו" (צילום: ניצן צבי כהן)
"אנחנו לא מפחדים, אנחנו ביחד, אנחנו מאוחדים, וההסתדרות עומדת מאחורינו" (צילום: ניצן צבי כהן)

יו"ר חטיבת מוסדות ההשכלה הגבוהה בהסתדרות המעו"ף, ראובן פרי אמר בהפגנה: "ניסיון לפטר יו"ר ועד עובדים זו בושה למוסד אקדמי. אני אומר למוטי, לעולם לא תצעד לבד. ההסתדרות מאחוריך והעובדים מאחורייך ועוד נראה אותך חותם על ההסכם הקיבוצי. משפט השדה נגדך לא יעזור כי אתה מייצג 1,500 עובדים ארעיים שבחרו בך. הנהלת האוניברסיטה מתעלמת מפסק הדין המפורש של בית הדין: צריך לשבת עם ועד העובדים".

"אני לא מפחד לא מהמנכ"ל, לא מהנשיא ולא מאיומי הפיטורים שלהם. אנחנו נקבל את מה שמגיע לנו". אמר ד"ר מוטי רונן לכשייצא מהשימוע והתקבל בקריאות עידוד מצד העובדים. "עמדתי בשימוע יחד עם עו"ד יובל ברוק, והבהרנו שזה מהלך שכל תכליתו פגיעה בוועד העובדים. במידה וההנהלה אכן תנסה לממש את האיום לפטר אותי אנחנו נפנה לבית הדין ונדרוש צו מניעה. היו בטוחים שגם אם יפטרו אותי הוועד לא יעצור ולא ייחלש. נאבק עד שנקבל את מה שמגיע לנו".

יו"ר ועדת המשנה לנושא ההשכלה הגבוהה, ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) הגיע להפגנה ואמר: "התנהלות האוניברסיטה מבישה. לא ייתכן שהמעסיק יזלזל, יפגע ויאיים. אסור למעסיק להתעמר בוועד בשימועים ואיומים, וזה מביש יותר כשמדובר במוסד אקדמי ששם לפניו מטרות של חופש אקדמי, ביקורת ומחשבה עצמאית. כיצד ייתכנו דברים כאלו במקום בו יש רדיפה של נציגי עובדים".

ד"ר מוטי רונן. "ההנהלה מתעלמת בבוטות מפסק הדין" (צילום: אלבום פרטי)
ד"ר מוטי רונן. "ההנהלה מתעלמת בבוטות מפסק הדין" (צילום: אלבום פרטי)

באוניברסיטה טוענים כי משרתו של יו"ר הוועד, ד"ר מוטי רונן, התייתרה כיוון שלא הצליחה לגייס תקציב למעבדה בו הוא מועסק, ולפיכך בכוונתה לסיים את העסקתו בסוף החודש.

זהו הזימון השני של ד"ר רונן לשימוע, לאחר שבית הדין לעבודה הנחה את ההנהלה לדחות שימוע שאליו זומן בתחילת דצמבר. בין היתר ציין אז בית הדין שיש מקום לבחון את טענות ההסתדרות שלפיהן הכוונה לפטרו נבעה מראיון שהעניק לאתר 'דבר', ובו טען כי הנהלת האוניברסיטה מנסה להשתיק את התארגנות העובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!