דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
וולסטריט

שוק ההון / גולשים נגד וולסטריט: קרן גידור הפסידה מיליארדים והשרשור ב״רדיט״ הוסר לשעה

אילון מאסק צייץ קישור ל״רדיט״ ושלח את המניה שוב למעלה

דף הבית של אתר רדיט (צילום:  Sharaf Maksumov / shutterstock).
דף הבית של אתר רדיט (צילום: Sharaf Maksumov / shutterstock).
יונתן קירשנבאום

המאבק בין קרנות הגידור של וולסטריט לגולשים ברשתות החברתיות נמשך: השרשור ברדיט בו התארגנו הגולשים להשקיע במניית גיימסטופ נחסם לשעה וחזר, אך הוא הוסר מפלטפורמת הגיימרים הפופולרית דיסקורד. בינתיים המניה ממשיכה לטפס, במה שנראה כנצחון זמני לפחות של משקיעי בורסה קטנים ברשתות החברתיות על מוסדות הגדולים של וולסטריט.

המנייה רשמה זינוק של 134% אתמול (רביעי), מה שביא את הזינוק ל- 1,500% מאז תחילת השנה. מניית חברת משחקי המחשב הגיעה אתמול לשווי של 347 דולר, כשרק לפני מספר שבועות היא נסחרה בשווי של 20 דולר. המשקיעים, שעושים שימוש באפליקציית "רובין הוד" שמאפשרת מסחר קל למשקיעים קטנים בשוק ההון, ממשיכים להשקיע במניה לא מתוך אמון בעתיד החברה, אלא בניסיון להחזיק במניות כל עוד הן נמכרות במחיר גבוה- ולמכור בבת אחת לפני שהמחיר ייפול.

המשקיעים החובבנים רשמו הישג משמעותי כשאחת מקרנות הגידור הגדולות שנכנסה לפוזיציית שורט על מניית גיימסטופ נאלצה אתמול לוותר על הפוזיציה אחרי שהפסידה מיליארדי דולרים בקרב מול המשקיעים החובבנים. מדובר בקרן "מלווין קפיטל", שנאלצה לחפש הזרקת הון מידית של 2.75 מיליארד דולר כדי לעמוד בהפסדים. הקרן ספגה הפסדים של 3.75 מיליארד דולר מאז תחילת השנה, ששווים ל-30% מהקרן.

משקיעי רדיט גם זכו לדחיפה נוספת כשאילון מאסק, מקים ומנכ"ל חברת טסלה, צייץ אתמול על הפרשייה, עם קישור לסאברדיט r/wallstreetbets, שם התחילה ההתארגנות לתקוף את פוזיציית השורט על המניה. מאסק צייץ רק את המילה "gamestonk", שילוב של שם החברה גיימסטופ ורפרנס למם “stonks” שמתייחס לעליית שערי מניות. הציוץ היה מספיק כדי להביא לכניסה של עוד משקיעים רבים, ולדחוף את המניה עוד כלפי מעלה.

בשרשור שבו מתנהל הדיון בין המשקיעים ניתן גם למצוא תגובות של אנשים שעד לפני שבוע סבלו ממצוקה כלכלית, ובזכות ההשקעה במהלך הרוויחו סכומים גדולים מאד של כסף. "אני יכולה עכשיו לרשום צ'ק לאמא שלי ולממן טיפולים רפואיים לאחותי" כתבה אחת המשתמשות, שהרוויחה כ-67 אלף דולר מההשקעה. "זו הייתה שנה מאד קשה ואני רוצה להודות לכל אחד מכם באופן אישי על מה שהצלחנו להשיג ביחד".

בשרשור גם החלה לעלות הטענה בימים האחרונים שבעקבות החשיפה התקשורתית, הקרנות בעלות העניין "שותלות" משתמשים פיקטיביים חדשים בשרשור המצהירים כי בכוונתם למכור מניות, במטרה להביא את המשקיעים החובבנים לגל של מכירות. בשרשור מתקיים דיון ער לגבי הזמן הנכון למכור את המניות, כשמשתמשים מובילים קוראים למשקיעים להמשיך ולהחזיק בהם, ולא להיבהל מתנודתיות ערך המניה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!