דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
26.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.1°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

בחירות 2021 / בראש רשימת העבודה: עמר בר לב, אמילי מואטי, גלעד קריב ואפרת רייטן

כ-18 אלף חברי מפלגה הצביעו בפריימריז דיגיטלי, שיעור ההצבעה עמד על כ-40%

מצביע בבחירות לראשות מפלגת העבודה (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
מצביע בבחירות לראשות מפלגת העבודה (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מפלגת העבודה קיימה היום (שני) את הבחירות המקדימות להרכבת הרשימה שתתמודד לכנסת ה-24. לאחר היו"ר מירב מיכאלי ישובצו ברשימה חבר הכנסת לשעבר עמר בר לב, אשת התקשורת אמילי מואטי, יו"ר התנועה ליהדות מתקדמת הרב גלעד קריב, עורכת הדין אפרת רייטן וחבר הכנסת לשעבר מכחול לבן, רם שפע.

מועמדים נוספים בעשירייה הראשונה הם הבמאית אבתיסאם מרעאנה, חבר הכנסת לשעבר נחמן שי, מחזיקת תיק התרבות בעיריית חיפה נעמה לזימי ופעיל המפלגה גיל ביילין. כל העשירייה הראשונה שובצה בשיטת הריצ'-רץ' – 5 נשים ו-5 גברים.

לאחר מכן על פי הרשימה נסים לסרי, אליס גולדמן, מאיה נורי-שקד ואמיר ח'ניפס.

לפי חוקת המפלגה, למיכאלי כיו"ר המפלגה שמורה הזכות לשריין שני מקומות בעשירייה הראשונה. אם היא תעשה זאת, חלק מהמועמדים ירדו למקומות נמוכים יותר.

פרסום רשימת המועמדים המסתמנת עורר מחלוקת על מקומו המשוריין של מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני. לפי חוקת המפלגה הנוכחית, המקום החמישי ברשימה משוריין למזכ"ל המפלגה. מיכאלי רצתה להוריד את מקום המזכ"ל ל-11, והנושא הגיע למוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה שהכריע כי שריון המזכ"ל יישאר במקום החמישי. בפרסום הערב מטעם מפלגת העבודה נכתב כי חרמוני ישובץ במקום ה-11. בתגובה הודיע חרמוני כי החלטה סותרת את פסק הדין במפלגה ואינה תקפה.

ההצבעה נפתחה בשעה 11:00 באמצעות קישור אינטרנטי שנשלח לחברי המפלגה. כל מתפקד בחר בין 7-5 מועמדים מבין 62 המתמודדים, הקלפיות הדיגיטליות נסגרו בשעה 19:00.

בפריימריז של העבודה הצביעו 18,106 חברי מפלגה, מתוך כ-45 אלף בעלי זכות הצבעה – שיעור הצבעה של כ-40%. בימים האחרונים נרשמו כ-8,000 מתפקדים חדשים למפלגה. העבודה היתה המפלגה היחידה המיוצגת בכנסת שקיימה בבחירות הנוכחיות פריימריז פתוחים לכלל החברים, לבחירת יו"ר המפלגה והרשימה לכנסת. בתחילה החליטה ועידת המפלגה לבטל את הפריימריז, אך בעקבות עתירתה של מיכאלי לבית המשפט המחוזי שאף עוגנה בהחלטת בג"ץ נקבע כי הבחירות המקדימות יתקיימו כסדרן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!