דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

עובדים בספורט / ליגת הכדוריד נדחתה, השחקנים הקימו ועד בהסתדרות: "עתיד הענף חשוב לנו"

אחרי ענפי הכדורגל, הכדורסל והכדורעף, גם שחקני ושחקניות הכדוריד מצטרפים להסתדרות | שחקן נבחרת ישראל, עמית גל: "יש בעיות בענף, כך נוכל להפעיל לחץ יותר חזק וישמעו אותנו"

עמית גל (עם הכדור) במדי הפועל קרית אוני (צילום: לאה סטפנוב)
עמית גל (עם הכדור) במדי הפועל קרית אוני (צילום: לאה סטפנוב)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקני ושחקניות הכדוריד התארגנו אתמול (חמישי) במסגרת חטיבת הספורט של ההסתדרות. בכך הצטרפו לשחקני ושחקניות הכדורגל, הכדורסל והכדורעף שכבר מאוגדים. בעקבות הארכת הסגר, חידוש הליגה נדחה ליום שני.

עמית גל (28), שחקן הפועל קרית אונו, נבחרת ישראל וחבר הוועד, אומר ל'דבר': "התאגדנו בשביל לשנות דברים בענף שכל כך חשוב לנו. ראינו שאנחנו ענף הכדור היחידי בלי יציגות, פנינו לשחקנים מכל הקבוצות וביום אחד איגדנו את שתי הליגות הבכירות לגברים ולנשים. חתמו קרוב ל-200 שחקנים ושחקניות".

קבוצת הנשים של מכבי סרוגו ראשון לציון, שעלתה לשמינית הגמר בגביע ה-CHALLENGE CUP (צילום: הדר ואן קולא – איגוד הכדוריד)
קבוצת הנשים של מכבי סרוגו ראשון לציון, שעלתה לשמינית הגמר בגביע ה-CHALLENGE CUP (צילום: הדר ואן קולא – איגוד הכדוריד)

יחד עם גל, מינתה ההסתדרות ועד פעולה הכולל את שחקני ושחקניות ליגת העל: צחי לגזיאל, שרון בן שושן, דור קלדרון, עמית איזק, עמרי קשומרו, בר גצל, שיר וקרט ודנה אפולבוים. "אני רואה חשיבות רבה בכך שתהיה סולידריות של ספורטאים מכל הענפים המאוגדים בחטיבת הספורט, כך נוכל להפעיל לחץ יותר חזק וישמעו אותנו" הוסיף גל.

על הסיבות להקמת הוועד אומר גל: "הבעיות העיקריות שלנו בענף, בו לא כולם נחשבים מקצוענים, הן תופעות של הלנות שכר ושל אי תשלום בזמן. בנוסף, חשוב לנו לדאוג לשחקנים ליום שאחרי הפרישה, לדאוג להפרשות לפנסיה ולימודים, כי בסוף לא כל אחד יישאר בענף".

עמית גל במדי נבחרת ישראל בכדוריד (צילום: באדיבות המצולם)
עמית גל במדי נבחרת ישראל בכדוריד (צילום: באדיבות המצולם)

ראש חטיבת הספורט בהסתדרות ניר אלון, אמר: "תנופת ההתארגנות בישראל ממשיכה בקצב גבוה והיום שחקני הכדוריד מתאגדים במסגרת חטיבת הספורט בהסתדרות הכללית. הגיע הזמן שגם לשחקני ושחקניות הכדוריד יהיה איגוד מקצועי שידאג לזכויותיהם ויקדם את הענף ומעמד השחקן הישראלי. אני רוצה גם להגיד תודה לאגף להתאגדות בהסתדרות". אלון הוסיף שהפגישה הראשונה עם מנכ״ל איגוד הכדוריד, אריק דויטש והוועד תיקבע במהלך השבוע הבא.

"החלטה פוליטית ומבישה שלא קשורה לספורט"

ליגת הכדוריד לא חזרה מאז תחילת סגר השלישי, למרות החלטת הממשלה להחזרת הליגות הבכירות במהלך הסגר השלישי. "המחזור הקרוב שהיה אמור להיות בשישי נדחה כרגע ליום שני ולא ברור אם גם הוא יקרה, שלחנו באמצעות חטיבת הספורט עם הכדורעף מכתב למשרד הספורט, לא קיבלנו תשובה מספקת" אומר גל.

לדעתו, "זו החלטה פוליטית שלא קשורה לספורט. יש תחושה שלא סופרים אותנו, הייתה פה החלטה מבישה לא להחזיר את הליגה כמו שהחזירו את הכדורגל והכדורסל, זה קשור לרמת הפופולריות של ענף ולא לשום סיבה עניינית".​

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!