דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

עובדים בקורונה / הסתדרות המעו"ף לרשויות: "אין לפגוע בעובד שמחליט לא להתחסן"

עובדים במספר רשויות התלוננו שנשלחו הביתה כי לא היו מחוסנים | יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל: "רואים חשיבות עליונה בחיסונים, אבל פגיעה במשרה היא בלתי חוקית"

מבצע החיסונים במועצה האזורית זבולון "לא מוותרים על אף אחד" (צילום: גילעד שרים)
מבצע החיסונים במועצה האזורית זבולון "לא מוותרים על אף אחד" (צילום: גילעד שרים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל פנה לראש מינהל השכר והסכמי העבודה בשלטון המקומי חגית מגן בדרישה להבהיר כי אין לפגוע או להטיל סנקציות על עובד שאיננו מעוניין להתחסן.

"הובא לידיעתנו כי במספר רשויות מקומיות יש כוונה להטיל מגבלות או סנקציות על עובדים שמסרבים להתחסן כנגד קורונה" כתב בר טל למגן. על פי דיווחים של עובדים מרשויות שונות, בהן ראש העין, רעננה וקריית מלאכי, נעשו ניסיונות מצד מנהלים לשלוח עובדים שלא התחסנו הביתה ולא לאפשר להם להוסיף לעבוד.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל (צילום באדיבות ההסתדרות)
יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל (צילום באדיבות ההסתדרות)

"אבקש להדגיש בפני מקבלי ההחלטות ברשויות המקומיות, כי על אף החשיבות שבקבלת חיסון נגד קורונה – כל אדם וסיבותיו להתחסן או לא. ההחלטה לפגוע בשכר או בהיקף המשרה, או כל פגיעה אף משתמעת, היא בלתי חוקית, בלתי חוקתית, לא מידתית ואין לה תוקף".

לצד זאת, הבהיר בר טל כי ההסתדרות רואה חשיבות עליונה בהתחסנות נגד נגיף הקורונה במטרה למגר את המגיפה ולהתגבר על המשבר הכלכלי, החברתי והבריאותי, וכי היא מעודדת את ציבור העובדות והעובדים בישראל להתחסן ואף יצאה בקמפיין ארצי בנושא. בהתאם, קרא גם לרשויות השלטון המקומי לפעול באמצעים החוקיים כגון הסברה ועידוד התחסנות, אך הבהיר כי פגיעה בעובדים היא אסורה.

רק לאחרונה הגיעה הסתדרות המעו"ף וארגון הכבאים להסכמות עם רשות הכבאות, לאחר שברשות ניסו לכפות על עובדים התחסנות כתנאי להמשך עבודתם וליציאה לקורסים שונים. גם שם עודד ארגון העובדים את העובדים לנקוט אחריות אישית ולהתחסן, אך נאבק גם כנגד הניסיון לכפות זאת באופן חד צדדי תוך פגיעה בזכויותיהם. על פי ההסכמות שהושגו, עובדים שלא התחסנו יידרשו להציג בדיקות קורונה שליליות תקופתיות, אך לא יוטלו עליהם סנקציות בשל בחירתם שלא להתחסן.

תגובת מרכז השלטון המקומי: "״מרכז השלטון המקומי בודק את הדברים מתוך מטרה מחד לעודד את העובדים ולהגדיל את כמות המתחסנים ובוודאי אלה הבאים במגע עם התושבים ומאידך לשמור על זכויות עובדי הרשויות המקומיות על כל המשתמע מכך.״

מהרשויות רעננה, ראש העין וקריית מלאכי לא נמסרה תגובה.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!