דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / בית המשפט הורה למשרד הספורט לפצות את קבוצות הנשים בכדורגל

שופטי בג"ץ, בראשות הנשיאה אסתר חיות, פסקו כי על המדינה לשלם כ-30,000 שקלים הוצאות משפט לקבוצות ולארגון השחקניות, בעקבות העתירה על הפליית תקציבי הנשים בספורט

אס"א תל אביב מול בנות עמק חפר (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
אס"א תל אביב מול בנות עמק חפר (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט העליון פרסם היום (שני), את פסק הדין בעתירת קבוצות כדורגל הנשים נגד משרד התרבות והספורט, והורה למשרד התרבות והספורט לשלם כ-30,000 שקלים הוצאות משפט לקבוצות ולארגון השחקניות, וזאת על אף שהעתירה ביחס להכרה בליגה השלישית לנשים בכדורגל נמחקה.

בעקבות העתירה, שינה משרד התרבות והספורט את אופן חלוקת התמיכות ומאות אלפי שקלים שחולקו באופן מפלה בשנים קודמות, חולקו מחדש תוך השוואת תקציבי קבוצות הנשים בענפי הספורט השונים לתקציבי קבוצות הגברים. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אמרה בסיכום הדיון: "זהו צעד נוסף וחשוב להשוואת ספורט הנשים ולתיקון היחס המפלה".

עו"ד אורי כהנא (צילום: אלבום פרטי)
עו"ד אורי כהנא (צילום: אלבום פרטי)

עו"ד אורי כהנא המייצג את העותרות אמר: "על אף שבית המשפט לא קיבל את עמדתנו ואת עמדת משרד התרבות והספורט, ביחס להכרה בליגה השלישית לנשים בכדורגל, העתירה הביאה לשינוי היסטורי בתקציבי ספורט הנשים, ובית המשפט אף חייב באופן חריג את המדינה בהוצאות משפט גבוהות, עמדה המבטאת את גישתו של בית המשפט העליון לפיה הפלייה כלפי נשים בספורט תתקבל באפס סובלנות".

הבג"ץ שהוביל לשינוי תקציבי ליגות הנשים

המאבק על עתיד כדורגל הנשים בישראל מתנהל בבית המשפט מאז שנת 2016. הטענה המרכזית של העותרים והעותרות הייתה הבחירה של מנהל הספורט ומשרד התרבות והספורט לטרפד את העברת הכספים שהובטחו למועדוני כדורגל הנשים.

שרת הספורט לשעבר, מירי רגב, התחייבה לשלש את תקציב הבסיס לכל הקבוצות בליגה מ-153 אלף ל-450 אלף, בין השנים 2021-2017, בתמורה להבטחה של ההתאחדות לכדורגל להקים ליגה שלישית בכדורגל הנשים. ההתאחדות הקימה את הליגה אך במנהל הספורט סרבו לאשר את הליגה.

לפי טענת המועצה להסדר ההימורים בספורט, ההתאחדות הקימה ליגת כדורגל שאינה עומדת בסטנדרטים של ליגה רשמית בחוקי הכדורגל העולמי. בליגה הארצית המשחק נערך בפחות מ-90 דקות, המשחקים היו על מגרש קטן יותר ולא משער לשער, בחלק מהמשחקים היו פחות מ-11 שחקניות על המגרש וחלק מהפעמים נערך יותר ממחזור אחד ביום.

הפועל ת"א מול בית"ר ירושלים, בליגה הארצית לנשים (צילום: טל צבר)
הפועל ת"א מול בית"ר ירושלים, בליגה הארצית לנשים (צילום: טל צבר)

בבג"ץ שהגישו יחדיו קבוצות כדורגל הנשים וארגון שחקני ושחקניות הכדורגל, נדרש משרד התרבות והספורט להעביר את התקציבים שהובטחו לקבוצות לשנת התקציב 2019, תוספת של 150 אלף שקלים לכל קבוצה בליגת העל לנשים. המדינה החליטה להעביר את הכסף, אך במקביל לחשב מחדש את כלל ההעברות כך שמספר ענפי ספורט מרכזיים, ביניהם הכדורסל והכדורעף, נדרשו לספוג קיצוץ מפתיע ומשמעותי.

בעונת 2019/2020 הליגה הארצית אימצה את ההמלצות ומאז המשחקים בה מתקיימים במתכונת של 11 על 11 שחקניות, במגרש מלא ואורכם 90 דקות. ליגת העל קיבלה את הכרת ההתאחדות כליגה מקצוענית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!