דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

רווחה / משרד הרווחה מכניס לבידוד אנשים עם מוגבלויות, גם לאחר שהתחסנו

למרות שמשרד הבריאות העניק פטור מבידוד למחוסנים, משרד הרווחה לא שינה את ההנחיות לדיירי המסגרות החוץ-ביתיות | עורכת הדין שמייצגת את הדיירים: "נפנה לבג"ץ" | משרד הרווחה: "המדיניות נקבעת על ידי משרד הבריאות"

עו"ד גלית קרנר. "מאוד מאכזב לראות שיש אזרחים סוג א' וסוג ב'" (צילום: אילן ספירא)
עו"ד גלית קרנר. "מאוד מאכזב לראות שיש אזרחים סוג א' וסוג ב'" (צילום: אילן ספירא)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרד הרווחה מכניס לבידוד אנשים עם מוגבלויות במסגרות חוץ-ביתיות במקרה של מגע עם חולה קורונה מאומת, על אף שהנחיות משרד הבריאות לכלל האוכלוסייה פוטרות אנשים שהתחסנו מבידוד במקרה זה.

"פעם ראשונה שאני תולש שיערות מרוב ייאוש", אומר ל'דבר' שמוליק מרום, שבנו נמצא במסגרת חוץ-ביתית ושוהה כעת בבידוד אף שהתחסן לפני כחודש. "גם המפעילים עצמם מיואשים ולא מבינים את ההנחיות. משרד הבריאות לא דרש מהבן שלי להיכנס לבידוד. כל מי שבמסגרת של הבן שלי קיבל חיסון. הוצאתי לבני תעודת מתחסן, ולמרות זאת צריך להיכנס לבידוד. אי אפשר להפלות אדם רק כי יש לו מוגבלות".

עו"ד גלית קרנר, המייצגת את הורי הדיירים, הוציאה מכתב מיצוי זכויות לסמנכ"ל משרד הרווחה, גדעון שלום, בדרישה להוציא הנחיות מעודכנות, שהולמות את הנחיות משרד הבריאות.

"מאוד מאכזב לראות שיש אזרחים סוג א' וסוג ב'", אומרת קרנר ל'דבר'. "בהודעה לתקשורת של משרד הבריאות שניתנה בין היתר על ידי מנכ"ל המשרד חזי לוי, הם מפצירים בכל הציבור ללכת להתחסן. הם נתנו תמריץ של פטור מבידוד למחוסנים, לכל המחוסנים, מתוך עקרון השוויון".

קרנר זועמת על כך שההחלטות פוגעות בציבור שלם של חסרי ישע. "בעלי מוגבלויות שהתחסנו ונמצאים במסגרות חוץ-ביתיות, אם נחשפו לחולה מאומת, גם זכאים לתמריץ. אם רוצים שנפנה לבג"ץ, אין בעיה".

אפליה מתמשכת נגד דיירי המסגרות החוץ-ביתיות

זאת לא הפעם הראשונה במהלך תקופת הקורונה שמשרד הרווחה נוקט מדיניות מחמירה יותר מהנחיות משרד הבריאות בכל הנוגע לשוהים במסגרות חוץ-ביתיות. המשרד הטיל במרץ איסור גורף על ביקורים במסגרות החוץ-ביתיות ועל יציאות מהן. חודשיים לאחר מכן, הודיעו משרדי הבריאות והרווחה שהשוהים במוסדות יורשו לצאת לביקור של שמונה שעות אצל משפחותיהם.

למרות זאת, מנהלת אגף המעונות הממשלתיים במשרד הרווחה, ד"ר דיצה מורלי שגיב, פרסמה לאחר מכן הוראה שלפיה יציאה לביקורים מסוג זה אסורה בקרב חוסים במעונות הממשלתיים. קרנר עתרה אז לבג"ץ על אפליה בהנחיות משרד הרווחה כלפי דיירי המסגרות החוץ-ביתיות. בג"ץ קבע בעתירה הקודמת שיש לבחון את דברי העותרים וההורים, ושהכל ייעשה תוך שקיפות מלאה.

משרד הרווחה: "ההנחיות לא השתנו לבקשת משרד הבריאות"

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה שהמדיניות לא שונתה לבקשת משרד הבריאות. "דיירי מסגרות החוץ ביתיות של משרד העבודה והרווחה וצוותי העובדים נמצאים בשלבים שונים של תהליך החיסון וקיימת שונות בשיעור ההתחסנות בין המסגרות השונות. לפיכך נתבקשנו על ידי משרד הבריאות שלא לשנות בינתיים את הנחיות הבידוד, במיוחד לאור הווריאנטים הנפוצים אשר פוגעים גם באוכלוסייה צעירה.

"אנשי המקצוע של המשרד פועלים מול עמיתיהם במשרד הבריאות ובתיאום עמם, במטרה לגבש הנחיות ברורות בנושא הבידוד מתוך מטרה לשמור על שלומם ובריאותם של כל הדיירים והעובדים שתחת אחריותנו".

תגובת משרד הבריאות: "אנחנו כעת בתקופה שבה חלק מהדיירים והצוות מחוסנים וחלקם עדיין אינם מחוסנים. אנו עושים מאמצים מתמשכים להרחבת היקפי ההתחסנות ולשמחתנו חלק ניכר מהמבקרים אף הם מחוסנים. יש לציין שההתחסנות לכשעצמה אינה משנה את כללי המיגון והריחוק החברתי הנדרשים וצריך להמשיך ולהקפיד עליהם. בהתאם לכך יש להבהיר כי הביקורים במוסדות בשלב זה עדיין ימשיכו להתנהל על פי ההנחיות של הנהלות המוסדות ולפי מדיניות משרד הבריאות".

"עקב הסיכון הקיים להידבקות, וגם בגלל שעדיין לא כולם חוסנו, בשבועות הקרובים ימשיכו לבצע סקרי דיגום כדי לאתר נדבקים חדשים, ובהתאם לנתונים שיתקבלו יוחלט על קביעת מדיניות חדשה בהתאם למצב המשתנה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!