דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

אלוהים, מה עשינו?

השבוע ימלאו 71 שנים להפצצתן של ערי יפן הירושימה ונאגסקי בפצצות אטום על ידי ארה"ב. מלחמת העולם השנייה בישרה לאנושות את אפשרות השמדתו של עם – והשימוש בפצצת האטום מסמלת את סופה של המלחמה, בישרה לאנושות את אפשרות השמדתה המלאה. 71 שנים אחר כך, תשע מדינות ברחבי העולם אוחזות בידיהן, כמו תיבת פנדורה, את האפשרות של כליית החיים על פני כדור הארץ.

הטכנולוגיה ההרסנית והמרושעת של פצצת האטום נשתכללה בהרבה מאלו שהוטלו אז. בסוף השבוע הזה ובפתח השבוע הבא נציין את ערב ט' באב, ערב חרבן הבית. המשנה מספרת כי בית המקדש השני חרב על שנאת חינם. וייתכן שהחיבור בין המועדים יכול לרמז לנו את המשימה העומדת בפני האנושות, לפלס דרכים לאהבה, לאמון ולשיתוף. ניצול הירושימה, מיצ'ימאסה היראטה בן ה-80, מאחרוני השורדים של הפצצת העיר הירושימה, מבקר בישראל בימים אלה ולאחר עדות שנתן בתל אביב, צפוי לתת שתי עדויות נוספות, בחיפה ובאר שבע.

אור לבן על הירושימה / ועל העולם 
הראית איך הפציע / לובן פרח עץ הדובדבן 

את עצמנו מעצמנו / נצילנו בידינו 
אור לבן על הירושימה / וגם על כולם 

7.8 יום ראשון

10:00-14:00 משרד הכלכלה יערוך כנס הסברה על מסלולי סיוע לקליטת עובדים ממגזרים ששיעור השתתפותם בשוק העבודה הוא נמוך (ערבים, חרדים, אנשים עם מוגבלויות ואמהות חד הוריות). האירוע יתקיים במתנ"ס ארגנון שבמועצה האזורית שער הנגב, באיבים.

16:00 ג'רמי ארטיה ממשיך את צעדתו מקריית שמונה לירושלים במחאה על הגזענות הממוסדת כלפי העדה האתיופית. הוא יחל שוב לצעוד בשעה 16:00 מצומת כפר סבא לכיוון הוד השרון. פרטים כאן.

19:00 מיצ'ימאסה היראטה, ניצול הפצצת הגרעין על הירושימה ימסור עדות לציון 71 שנים להפצצה. רחוב ארלוזורוב 118, חיפה. פרטים כאן.

8.8 יום שני

9:30 דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא תחנות הכוח הפחמיות בחדרה. פעילים מחדרה והסביבה יגיעו לכנסת להשתתף בדיון. פרטים כאן.

13:30 ועדת הכלכלה של הכנסת תדון על שינוי תקנות הדיג, באופן האוסר צורות דיג בעלות השלכות סביבתיות קשות, ובראשן דיג מכמורת.

19:00 מיצ'ימאסה היראטה, ניצול הפצצת הגרעין על הירושימה ימסור עדות לציון 71 שנים להפצצה. מרכז מולתכא מפגש – שלמה המלך 7, באר שבע. פרטים כאן.

9.8 יום שלישי

12:00 ועדת הכלכלה של הכנסת תדון בבעיות בהן נתקלים נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים, ובראשן בשירות הרכבת הקלה שאינה מאפשרת שימוש בערך צבור בכרטיסי הרב-קו, ומכונות תשלום מסורבלות.

19:00 תושבי שכונת גבעת עמל ופעילים מגיעים לסגן ראש עיריית ת"א-יפו הרב אלנתן בדרישה שהבטחותיו לתשלום מלוא הפיצוי לתושבים שפונו, ימומשו. אסירי ציון 3, קריית שלום ת"א. פרטים כאן.

19:00 פסטיבל הקולנוע הגאה מציין 7 שנים לרצח בברנוער, בפאנל בנושא פשעי שנאה כנגד להט"ב בישראל והקרנת הסרט "לעולם לא תהיה לבד". סינמטק תל אביב. פרטים והזמנת כרטיסים כאן.

11.8 יום חמישי

11:00 הצעת התקציב הדו שנתי לשנים 2017-2018 צפויה לעלות על שולחן הממשלה. פעילים חברתיים צפויים להפגין במקומות שונים ברחבי הארץ, וכן מול ישיבת הממשלה, בדרישה ליישום המלצות ועדת אלאלוף בתקצוב דיפרנציאלי, תקני עובדים סוציאליים, גובה הבטחת הכנסה, צמצום פערים בבריאות, הקמת מעונות יום לתעסוקה, ודיור ציבורי. פרטים כאן.

19:00 ערב מבוא לקראת סמינר רוג'ום קיץ – סמינר המבקש להקים קהילת צעירים לשינוי חברתי בישראל. במסגרת הערב יהיו מעגלי למידה בנושאי חברה, כלכלה וצעירים, פרטים על הסמינר, ופאנל עם בוגרי הסמינרים הקודמים. בית צ׳רנר, חסידי האומות 23 תל אביב. פרטים כאן

20:00 השקת סיפרה של מיטל נסים "מורה עובדת קבלן". בסטודיו הנמלה, הנמל 37 חיפה. פרטים כאן.

13.8 מוצאי שבת

20:45 תנועת הנוער בני עקיבא והנוער העובד והלומד יקיימו לציון ט' באב, יום חורבן הבית, לילה של למידה משותפת סביב הנושא 'ציונות בין משבר לתיקון'. הציבור מוזמן לקחת חלק. באוהל יהיו פעילויות החל מיום חמישי. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!