דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המאבק בתאונות הבניין

המאבק בתאונות הבניין / דגם פיגומים ראשון בארץ עומד בתקן החדש, שמונה חודשים אחרי שנכנס לתוקף

חברת פלטק אסקו פיגום בע"מ, יבואן פיגומים מרמלה, קיבלה את אישור מכון התקנים לדגם המיוצר בגרמניה | ממכון התקנים נמסר כי מספר דגמים נוספים נמצאים בתהליך אישור, חלקם מיוצרים בישראל

פיגומים של חברת פלטק אסקו שקיבלו את אישור מכון התקנים (צילום: פלטק אסקו פיגום בע"מ)
פיגומים של חברת פלטק אסקו שקיבלו את אישור מכון התקנים (צילום: פלטק אסקו פיגום בע"מ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברת פלטק אסקו פיגום בע"מ, יבואן פיגומים מרמלה, היא החברה הראשונה בישראל שקיבלה את אישור מכון התקנים שהדגם אותו היא מוכרת עומד בתקן הישראלי החדש. התקן החדש זאת הפך למחייב עבור פיגומים מעל גובה שמונה מטרים כבר ביוני 2020. ממכון התקנים נמסר כי ישנם מספר דגמים נוספים בתהליך אישור, חלקם מיוצרים בישראל.

טקס קבלת האישור ממכון התקנים (צילום: פלטק אסקו פיגום בע"מ)
טקס קבלת האישור ממכון התקנים (צילום: פלטק אסקו פיגום בע"מ)

הדגם שאושר לחברת '70 Plettac SL' המיוצר בגרמניה, והוא אושר על סמך סקירת מסמכים שהועברו למכון מהיצרן הגרמני. "אנו מברכים את חברת 'פלטק אסקו', החברה הראשונה שקיבלה את האישור שלנו לדגם הפיגומים שלה", אמר עדי כפרי, מהנדס ממכון התקנים הישראלי, "אנו מקווים שחברות פיגומים נוספות ילכו בעקבותיה ויקבלו אישור מגורם רשמי ובלתי תלוי".

תקנות הפיגומים אושרו בתחילת 2019, ערב פיזור הכנסת ה-20, בעקבות ההסכם הבטיחות שחתמו המדינה וההסתדרות. על אף שבדיונים התחייב מכון התקנים שיעמיד בתוך חודשים ספורים את המערך הנחוץ לאישור דגמי פיגומים מיובאים ומיוצרים בישראל. בפועל, אחרי עיכובים רבים שלח המכון את היצרנים והיבואנים למעבדות בחו"ל לשם השלמת הבדיקות הנחוצות.

כאמור, עד עכשיו, 8 חודשים אחרי שהחוק החל לחייב את הקבלנים לעבוד עם פיגומים מאושרים מעל 8 מטרים, לא הצליח המכון לאשר אף דגם.

הפיגומים של חברת פלטק אסקו שקיבלו את אישור מכון התקנים (צילום: פלטק אסקו פיגום בע"מ)
הפיגומים של חברת פלטק אסקו שקיבלו את אישור מכון התקנים (צילום: פלטק אסקו פיגום בע"מ)

במינהל הבטיחות והבריאות בירכו על אישור הדגם הראשון. בוועדת העבודה והרווחה דנו בחודש שעבר באפשרות לפתוח מסלול מקביל לאישור פיגומים על ידי מפקח העבודה הראשי במשרד העבודה והרווחה, בכפוף להמלצת וועדה מייעצת, אולם הדיונים לא הולידו הסכמה, ולעת עתה המסלול המקביל שהוצע על ידי משרד העבודה טרם יצא לפועל.

אחת הבעיות עליה הצביע בדיון מאיר שמש יו"ר התאחדות קבלני הפיגומים היא, שהמתווה שחוקק בתחילת 2019 אמור היה לתת לקבלני הפיגומים זמן להתאים את מלאי הפיגומים הקיים במחסניהם לתקן החדש. על פי ההסכמות, אמורים היו הקבלנים להשיב את הפיגומים שבמחסניהם ליצרנים לצורך סימון הדגם. לשם כך הם ממתינים גם לאישור הדגמים של היצרנים הישראלים הגדולים.

קבלני הפיגומים ביקשו דחייה בכניסת התקנות לתוקף אך הוועדה לא קיבלה את בקשתם. כיום התקנות בתוקף ומחייבות שימוש בפיגומים בתקן הישראלי, על אף שרק עתה אושר דגם פיגומים ראשון על פי תקן זה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!