דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

קטי זילברמן מככבת בליגת הצ'כית בכדורעף: "חולמת לשחק באיטליה"

שחקנית נבחרת ישראל זכתה בתחילת החודש בגביע הצ'כי עם קבוצתה אולומוץ | ויש לה ביקורת על מצב הענף בארץ: "חסרה כאן תמיכה של הממשלה בספורט"

קטי זילברמן במדי אולמוץ הצ'כית (צילום: Fabio Cucchetti)
קטי זילברמן במדי אולמוץ הצ'כית (צילום: Fabio Cucchetti)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

"כולם יודעים שערן זהבי מבקיע שערים בהולנד ודני אבדיה משחק ב-NBA. אין בעיה, זה כבוד. צריך להבין שחוץ מהכדורגל והכדורסל יש גם את הכדורעף וגם אני משחקת בחו"ל". כך אומרת שחקנית נבחרת ישראל בכדורעף, קטי זילברמן (23), שבשנתיים האחרונות משחקת בליגה הצ'כית החזקה. בתחילת החודש שיחקה זילברמן בשלב הבתים של ליגת האלופות וזכתה בגביע הצ'כי עם קבוצתה אולומוץ.

לדעתה של זילברמן, הענף שלה סובל מחוסר תשומת לב והשקעה תקציבית: "יש הרבה בנות מוכשרות בכדורעף, אני בטוחה שעם קצת מאמץ ותמיכה הכדורעף באמת יכול להמריא. יש לנו מאמנים ושחקנים מוכשרים בארץ, רק חסרה התמיכה של הממשלה בספורט".

הליגיונרית הישראלית, שמשחקת בתפקיד הליברו, נמצאת בתחילת הקריירה המקצוענית שלה בחו"ל ולא מפחדת לסמן מטרות גבוהות: "המטרה היא לקחת אליפות, שיהיה דאבל. בהמשך אני רוצה להגיע לאיטליה וחולמת לשחק בנובארה (אלופת איטליה בעונה 2017/18)".

"היינו אלופות ישראל 5 שנים ברציפות"

אימה של קטירינה, אליזבט, הייתה שחקנית כדורעף בנבחרת אוזבקיסטן ולאחר שעלתה לישראל שיחקה במדי מכבי חולון, אליצור אשקלון והפועל ראשון לציון. באופן טבעי שתי בנותיה התאומות, קטרינה וקריסטינה, החלו לשחק ביחד בגיל 10. בגיל 12 צורפו האחיות לאקדמיה בוינגיט וכבר בגיל 15 השתלבו בקבוצה הבוגרת של ק.ק תל אביב. "המועדון נתן לי הרבה כלים להתקדם מבחינת הספורט והתמיכה, הם כמו משפחה בשבילי" אומרת זילברמן.

קטר זילברמן (בלבן): "המטרה היא לקחת אליפות, שיהיה דאבל" (צילום: stanislav helona)
קטר זילברמן (בלבן): "המטרה היא לקחת אליפות, שיהיה דאבל" (צילום: stanislav helona)

האחיות התאומות משחקות בתפקיד הליברו ושיחקו ביחד במועדון, בנבחרות ישראל ואפילו כזוג בנבחרת כדורעף החופים, "היינו אלופות ישראל 5 שנים ברציפות, טסנו לייצג את המדינה באליפות עולם ואליפויות אירופה מ-2012 עד 2017" מספרת זילברמן.

במדי מכבי חיפה זכתה זילברמן ב-2 אליפויות וגביע ואז הגיעה ההצעה מהליגה הצ'כית, "הייתה לי לראשונה חופשה של שבועיים בקיץ, אז תסטי לוינה ומינכן. כשנחתתי בוינה הוא שלח לי שיש קבוצה בצ'כיה שמעוניינת, אמרתי 'אוקיי יאללה סוגרים'. זה באמת היה מאלוהים, כי לליברו קשה לצאת לשחק בחו"ל".

את עונתה הראשונה במדי שטרנברק היא סיימה במקום ה-7 בליגה שנקטעה בעקבות התפרצות הקורונה. בזכות יכולתה המצויינת זילברמן השתדרגה לקבוצה הבכירה יותר של המועדון – סגנית האלופה אולומוץ. "כולם היו מרוצים מהרמה ששיחקתי" היא אומרת, "שיחקנו בליגת האלופות, זכינו בגביע, יש הרבה ציפיות מאיתנו".

קטי זילברמן עם גביע צ'כיה בכדורעף, בו זכתה עם קבוצתה אולמוץ (צילום: אלבום פרטי)
קטי זילברמן עם גביע צ'כיה בכדורעף, בו זכתה עם קבוצתה אולמוץ (צילום: אלבום פרטי)

איך הקורונה משפיעה עלייך בצ'כיה?
"באוקטובר התחיל פה סגר, עד עכשיו הכל סגור. גם הליגה נעצרה, כולם חשבו שיסיימו את הליגה וזהו, אז טסתי בחזרה לארץ לשבועיים והתאמנתי עם הנבחרת. עכשיו אנחנו עושות כל שבוע בדיקות קורונה, רק חסר הקהל. התחברתי פה די מהר לאוהדים ואז הקורונה הגיעה, הכל נהיה נורא מוזר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!