דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

עם הפסד בודד: נבחרת ישראל נכנעה לספרד במשחק האחרון במוקדמות היורובאסקט

הנבחרת של עודד קטש נכנעה 73:78 מול הספרדים, לאחר חמישה ניצחונות ברציפות שהבטיחו את העלייה לאליפות אירופה | ג'ייק כהן בלט עם 20 נקודות

נבחרת ישראל מול ספרד במוקדמות היורובאסקט (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת ישראל מול ספרד במוקדמות היורובאסקט (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורסל סיימה הערב (ראשון) את טורניר מוקדמות היורובאסקט עם הפסד 73:78 לנבחרת ספרד. זהו הפסדה הראשון של ישראל בטורניר, אחרי אחד הקמפיינים הטובים בשנים האחרונות, בו ניצחה חמישה משחקים ברציפות כשאחרון היה ביום שישי מול רומניה.

המשחק היה צמוד וישראל הובילה בשלהי הרבע השלישי, אבל לא הצליחה לתרגם את היכולת הטובה במחצית השנייה לניצחון. ג'ייק כהן בלט בנבחרת עם 20 נקודות ו-8 ריבאונדים.

עודד קטש עלה באותה חמישייה עם: תמיר בלאט, יפתח זיו, רפי מנקו, תומר גינת וג'ייק כהן, שהלכו פנימה בפתיחה ונתנו לישראל יתרון 2:6 אחרי 2 דקות. הספרדים התעוררו בעיקר בזכות זריקות מעבר לקשת, אחת כזו של בסאס העלתה אותם ליתרון ראשון שבזכות הגנה אגרסיבית וחזרה נשמר עם סיום הרבע הראשון, 13:19 לספרדים.

ישראל לא הצליחה לייצר התקפות מספיק ברבע השני והספרדים עלו ליתרון של 9 נקודות. תומר גינת בדקות טובות השאיר את ישראל במשחק, אדם אריאל קלע את השלשה הראשונה של ישראל, אבל הספרדים היו בפוקוס והיתרון צמח עד 31:42 בהפסקה.

ג'ייק כהן במדי נבחרת ישראל מול ספרד במוקדמות היורובאסקט (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
ג'ייק כהן במדי נבחרת ישראל מול ספרד במוקדמות היורובאסקט (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

נועם דוברת הצעיר עלה בחמישייה של ישראל במחצית השנייה במקום יפתח זיו. שלוש שלשות מהירות של בלאט, אריאל וכהן צמצמו עד 40:44. אדם אריאל המשיך לצלוף ושלשה שלו צימקה עד 46:47 בלבד אחרי 3 וחצי דקות ברבע. הריצה נמשכה, דוברת במהלך גדול נתן יתרון לישראל, בפעם הראשונה מאז פתיחת המשחק אבל סיום הרבע היה ספרדי, 58:59 ללבנים אדומים לקראת 10 הדקות האחרונות.

הנבחרת בכחול-לבן נתקעה על נקודה אחת ו-3 איבודים בדקות הראשונות של הרבע האחרון, אבל רפי מנקו הוריד עד 64:65 לספרדים, 4 דקות לסיום. ג'ייק כהן עם 5 נקודות רצופות ושלשה של בלאט שמרו על ישראל במשחק צמוד ודקה לסיום הספרדים הוליכו 72:74. פניני החטיא שלשה קשה, בסאס קלע 2 מהקו והחטאה של ג'ייק כהן סיימה את הסיפור. בסיום ניצחון 73:78 לספרדים.

קלעו לישראל: ג'ייק כהן 20 נקודות (8 ריב'), גינת 12, אריאל 10, בלאט 9 (9 אס'), דוברת 7, זיו 6, מנקו 3, קרטר 2, מדר 2, סורקין 1, פניני 1. הרבו לספרד: בריזואלה 18, בסאס 12.

מאמן נבחרת ישראל, עודד קטש, סיכם את הקמפיין המוצלח של הנבחרת: "אם אסתכל על התמונה הגדולה, אני חשוב שזה היה קמפיין מצוין שלנו. אני מאוד גאה וכבוד הוא לי לאמן את הנבחרת הלאומית. לצערי סיימנו עם הפסד, אבל אפשר לקחת הרבה דברים טובים להמשך. באופן אישי? באוקטובר אני סוגר ארבע שנים בנבחרת ואני גאה על הדרך. אי אפשר לדעת, נראה, אבל גם אם זה היה המשחק האחרון שלי, אני חושב שלמאמן הבא יש פה קבוצה נהדרת ויש עתיד ורוד לכדורסל הישראלי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!