דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אנרגיה וסביבה

שרי האנרגיה של ישראל ומצרים סיכמו על הקמת צינור גז מלויתן למצרים

צינור הגז שיחבר ישירות בין האסדה הישראלית למתקני ההנזלה במצרים יאפשר ניצול מואץ של הגז במאגר וייצוא שלו לאירופה מבלי לפגוע באספקת הגז למשק הישראלי

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר האנרגיה של מצרים, טארק אל-מולה מימין השר יובל שטייניץ. (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר האנרגיה של מצרים, טארק אל-מולה מימין השר יובל שטייניץ. (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שרי האנרגיה של ישראל ומצרים סיכמו על צינור גז חדש. הצינור אמור לחבר בין מאגר לוויתן ישירות למתקני הנזלת הגז במצרים וידלג על ההולכה היבשתית הישראלית דרך צנרת נתג"ז. שר האנרגיה המצרי המבקר בישראל, טארק אל מולה: "מתקיים בינינו שיתוף פעולה הדוק בכל הקשור לתחום האנרגיה, ובייחוד לנושא הגז הטבעי".

במהלך המפגש עם שר האנרגיה השיראלי יובל שטייניץ (הליכוד) הכריזו השרים כי "סיכמו על הקמת צינור גז ימי משדה הגז לווייתן אל מתקני ההנזלה במצרים, על מנת לאפשר את הגדלת ייצוא הגז לאירופה באמצעות מתקני ההנזלה במצרים, וזאת לאור הביקוש הגובר באירופה לגז טבעי". 

היתרון בבניית צינור כזה הוא הפסקת התלות של יצוא הגז במערכת ההולכה הישראלית, כך שניתן יהיה לייצא יותר גז ובמקביל לספק את צרכי המשק. עם זאת, על מנת שהשימוש בצינור יהיה כלכלי על מחירי הגז העולמיים לטפס משמעותית, לעומת מחירי השפל השוררים בשנים האחרונות. זאת לאחר הצטברות עודפים, בעיקר של גז מונזל, ברחבי העולם.

ייתכן שהכוונה מאחורי הקמת הצינור היא האצה בניצול הגז בטרם ערכו ירד, לאור היתרונות הכלכליים המתגברים של שימוש באנרגיות מתחדשות על חשבונו. 

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ: "הפגישה הזו היא המשך ישיר ליחסים הנפלאים בינינו ולשיתוף הפעולה המוצלח בנושאי גז טבעי בפרט ואנרגיה באופן כללי. שנינו ייסדנו את פורום הגז של מזרח הים התיכון – פורום שמאחד מדינות ערביות ואירופאיות יחד עם מדינת ישראל, ואני מודה מאוד לשר אל-מולה על הובלת הפורום. זהו ביקור היסטורי".   

שר האנרגיה של מצרים טארק אל-מולה:  "זהו הביקור הראשון שלי בישראל, מתקיים בינינו שיתוף פעולה הדוק בכל הקשור לתחום האנרגיה, ובייחוד לנושא הגז הטבעי. אנחנו עורכים פגישות בין הצוותים שלנו, על מנת להגדיל ולשפר את שיתוף הפעולה בין המדינות בכל הקשור לתחום האנרגיה, ומצפים לביקור פורה". ​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!