דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות

מחירה של סופה: תושבי טקסס קיבלו חשבונות חשמל של אלפי דולרים

העלייה בביקוש מצד לקוחות שרצו להתחמם והירידה בהיצע בעקבות קריסת מערכת החשמל, הזניקו את מחירי החשמל | הטקסנים מגיבים לחשבונות בתביעות ייצוגיות של מיליארדי דולרים

צוותי חשמל פועלים להחזרת החשמל לבתים באולס, טקסס, 18 בפברואר, 2021. (צילום: AP/Michael Ainsworth)
צוותי חשמל פועלים להחזרת החשמל לבתים באולס, טקסס, 18 בפברואר, 2021. (צילום: AP/Michael Ainsworth)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

מחסור החשמל בטקסס, מתומחר בשיטת "שוק חפשי" כך שתושבי המדינה יידרשו לשלם אלפי דולרים על חשבונות חשמל מימי גל הקור. מליוני טקסנים נותקו מחשמל, אך מי מהם שעבר זאת בשלום עשוי לגלות שמצבו עדיף על מי שקיבל חשמל ויידרש לשלם חשבנות חשמל בגובה אלפי דולרים.

מחירי החשמל בטקסט עלו במהלך הסופה שפקדה את המדינה בשבוע שעבר, ל-9,000 דולר למגה-ואט/שעה, לעומת 50 דולר בממוצע בשגרה. השינוי הדרמטי הזה צפוי להביא לחשבונות חשמל של אלפי דולרים למשקי הבית שכן הצליחו לקבל חשמל במהלך הסופה.

ג'וסה דל-ריו מהאלטום-סיטי טקסס, סיפר בריאיון לרשת NBC כי נדרש לשלם מעל 3,000 דולר על חשמל החודש, לעומת 125-150 דולר בדרך כלל. אחרים מעידים כי קיבלו חשבונות חשמל של 11,000 דולר ויותר.

https://twitter.com/KissedByABeeOrg/status/1363668054832521216 

 למען הסר ספק, עלויות ייצור החשמל בזמן הסופה עלו, אך בשיעור נמוך בהרבה מיוקר החשמל עצמו, שפשוט מתומחר בשיטת השוק על פי חישוב של היצע וביקוש. בגל הקור, אנשים ביקשו להתחמם והביקוש לחשמל עלה, אבל הפגיעה ברשת החשמל שניתקה מיליונים, הביאה לירידה דרסטית בהיצע החשמל.

השיטה בה מחושבים מחירי החשמל כ"מפגש חפשי" בין ביקוש להיצע לא כוללת מחירי מקסימום. מנגנון התמחור לא מחושב בצורה אוטומטית. תוך כדי גל הקור, קיבלה ארקוט, החברה המנהלת את אספקת החשמל ל90% מתושבי טקסס, החלטה לייקר את התעריף "בהתאם לקושי לספק חשמל". זאת בשעה שמליונים מאזרחי טקסס התקשו להשיג חימום, מזון, מים ותרופות והיו תלויים בחשמל להישרדותם.

ליסה קורי, תשובת טקסס שקיבלה חשבון של 9,300 דולר, הגישה בקשה לתביעה ייצוגית בגובה מיליארד דולר כנגד חברת ההולכה הטקסנית 'גרידי', כך על פי הדיווח בטקסס טריביון. בטקסס פועלות מספר רב של חברות לאספקת חשמל, אך 'גרידי' פועלת במודל עסקי יוצא דופן, בו הלקוחות משלמים תשלום קבוע קטן ומחיר חשמל שזהה למחיר הסיטונאי אותו משלמת החברה עצמה.

בשיאה של הסערה, החברה קראה קריאה יוצאת דופן ל-29,000 לקוחותיה לעבור לחברות מתחרות, אך לקוחות שניסו לבצע זאת התקשו למצוא חברה שמסכימה לקבל לקוחות חדשים במהלך גל הקור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!