דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

שמירת החיים / קמפיין נגד טביעות ילדים: 15 מקרי מוות מתחילת 2016

קמפיין ארגון 'בטרם' קורא להורים לא להשאיר את הילד לבד אפילו לרגע ליד הבריכה, הים ואפילו דלי או אמבטיה. "טביעה קורית במהירות ובדממה: רוב הטביעות מתרחשת בעת נתק קצר בהשגחה"

(צילום: Petr Kratochvil)
(צילום: Petr Kratochvil)

ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים יוצא בקמפיין למניעת טביעות ילדים, במסגרתו הופק סרטון בהשתתפות השחקנית אורנה בנאי והעיתונאית ומגישת הטלוויזיה אורלי וילנאי, יחד עם אמא לילד שטבע בבריכה הביתית. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר הטביעות בבריכות הביתיות. הקמפיין מבקש להעלות את מודעות ההורים לסכנה הממשית לילדים, ולכך שאסור להשאיר ילדים קטנים ליד בריכה או בים – אפילו לא לרגע אחד.

בסרטון שיתפו אורנה בנאי ואורלי וילנאי ברגע משמעותי בחייהן הפרטיים בו נעתקה נשימתן. חגית מלול, אמא של איתמר, שיתפה ברגע ששינה את חייה ואת חיי כל משפחתה לעד: הרגע בו בנה איתמר, טבע בבריכה הביתית בהיותו בן שנה ו-3 חודשים בלבד. איתמר נשאר עם פגיעה לכל החיים.

טביעות היא סיבת המוות המובילה בקיץ בקרב הילדים. מתחילת שנת 2016 אירעו 44 טביעות של ילדים, מתוכם 15 טבעו למוות. משנת 2008 מתו 137 ילדים בישראל עקב טביעה, כאשר 60% מהטביעות אירעו בחודשי יוני-יולי-אוגוסט. כשליש ממקרי הטביעה שהסתיימו במוות בשנים אלו היו של ילדים בגילי 0-4, וב-41% מהמקרים, טבע הילד במרחב הבית. בין השנים 2008- 2016 טבעו 10 ילדים למוות בבריכות פרטיות בבית ובחצר הבית.

"הקיץ הזה קטלני לילדים", אומרת אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים. "השנה טבעו למוות 15 ילדים ועשרות נוספות טבעו ויישארו עם פגיעות קשות לכל חייהם. תינוקות וילדים בגיל הרך נמשכים למשחק במים, ועלולים לטבוע גם במים שעומקם 10 ס"מ, באמבטיה, בגיגית או בדלי מים. טביעה קורית במהירות ובדממה: רוב הטביעות מתרחשת בעת נתק קצר בהשגחה; כעבור 2 דקות מרגע הטביעה מתרחש איבוד הכרה וכעבור 4-6 דקות נגרם נזק מוחי בלתי הפיך. על כן, לעולם אין להשאיר ילד ללא השגחה ליד בריכה, אמבטיה או מקור מים כלשהו. המבוגר המשגיח חייב להיות במרחק נגיעה מהילד ובקשר עין עימו", אומרת סילבינגר. היא מדגישה כי אמצעי ציפה אינם תחליף להשגחה.

כדי למנוע סכנת טביעה בתוך הבית, יש לרוקן כל מיכל מים בתום השימוש. במידה ומדובר בבריכה שלא ניתן לרוקן, יש לגדר אותה ולשים אמצעים נוספים כגון אזעקה וכיסוי בריכה, ולבדוק את תקינותם.

כאשר הולכים עם הילד לים, יש לשחות רק בחופים עם שירותי הצלה פעילים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!