דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ההסתדרות למנכ״ל הדסה: בטל את הוצאתם לחל״ת של עובדים לא מחוסנים

דני בונפיל, יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, קרא למנכ"ל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, להגיע להבנות עם נציגות העובדים ולמנוע פגיעה בהם

בית החולים הדסה בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בית החולים הדסה בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל שלח היום (חמישי) מכתב למנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, בו קרא לו לבטל את החלטתו החד-צדדית שלפיה עובדים שלא התחסנו נגד קורונה לא יוכלו לעבוד כלל עם חולים, ויוצאו לחל"ת ללא הגבלת זמן. מדובר בכ-550 עובדי בית החולים, בהם כ-250 אחיות ועוד כ-300 עובדי מינהל ומשק.

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

"הגם שההסתדרות רואה חשיבות עליונה בהתחסנות נגד נגיף הקורונה למען השמירה על בריאות הציבור להתגברות על המגיפה ולהבראת המשק, אין כל הצדקה להחלטה ופעולה בנושא רגיש זה, הנוגע בין היתר לזכות האדם על גופו ולאוטונומיה של הפרט, ללא הידברות והיוועצות עם נציגות העובדים", כתב בונפיל.

לפיכך קרא למנכ"ל הדסה לחזור בו מההודעה החד-צדדית או מכל אמירה או הוראה אחרת לעובדים להימנע מלהגיע לעבודה. בונפיל קרא לרוטשטיין לקיים פגישת הידברות ולפעול בשיתוף פעולה למניעת פגיעה בעובדים.

במקביל, הורה היום יו"ר ועד עובדי בית החולים, אמנון ברוכיאן, לכלל עובדי הדסה להימנע מלחתום על טפסים או הצהרות, והנחה אותם להגיע כרגיל לבית החולים ביום ראשון הקרוב.

הנהלת הדסה: "חובה לשמור על המטופלים ולא לסכנם"

כזכור, רק אתמול הנחה יו"ר ההסתדרות את ראשי האיגודים והוועדים לחתור ליישום ההסכמות שהושגו בין ההסתדרות לבין נשיאות המגזר העסקי, שלפיהן מעסיקים יוכלו לדרוש מעובדים שאינם מחוסנים, המקבלים קהל באופן קבוע או באים במגע עם אוכלוסיות בסיכון להציג בדיקות קורונה שליליות אחת ל-72 שעות, ובמקומות בהם סכנת ההדבקה עשויה לסכן חיים, אף בתדירות גבוהה מכך.

על פי ההסכמות, במצב שבו לא תתאפשר הצגת בדיקה כזו על ידי העובד, ממליצים ראשי ההסתדרות והמגזר העסקי להעביר את העובד למקום מרוחק מעובדים או מלקוחות, לעבודה מהבית, ואף לנייד את העובד תפקיד במידת הצורך.

בשלב זה, טרם הסדירה המדינה את סוגיית הסמכויות של המעסיק בהקשר של דרישת חיסונים או בדיקות קורונה.

מהנהלת בית החולים הדסה נמסר: "זכותה וחובתה של ההסתדרות להגן על חבריה. במקרה דנן, מעבר ליצירת אווירה בטוחה לעובדי בית החולים, שזאת גם מחויבות ההנהלה, והיא אינה יכולה לבצע את זה בשל קיום אנשי צוות לא מחוסנים, יש להנהלה חובה לשמור על מטופלי בית החולים ולא לסכנם.

"חייבים לזכור כי בבית חולים יש חולים עם מערכת חיסון פגועה בשל מחלות שונות, ולא יעלה על הדעת לסכנם. במקום שבו קיימת סכנה לבריאות ולחיים, חייבת הכף לנטות לכיוון שמירת החיים, ולא לטובת זכויות הפרט של עובדי הבריאות שחייבים להבין זאת".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!