דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

אלפים הפגינו באום אל-פחם; ח"כ מנסור עבאס גורש מהמקום

המשטרה דיווחה על הפרות סדר וידויי אבנים לכיוון תחנת המשטרה בעיר | ח"כ ג'אברין: "אלפים רבים ברחובות דורשים תכנית אמיתית למיגור הפשיעה"

قوات شرطة في مظاهرة في أم الفحم. (تصوير: القائمة المشتركة)
قوات شرطة في مظاهرة في أم الفحم. (تصوير: القائمة المشتركة)
יהל פרג'

אלפים רבים הפגינו היום (שישי) סמוך לאום אל-פחם, במחאה על יחס הרשויות והמשטרה לפשיעה והאלימות בחברה הערבית. ועדת המעקב קראה לציבור הערבי להגיע בהמוניו. על פי הודעת מארגני ההפגנה, אוטובוסים רבים של מפגינים יהודים הגיעו למקום. המשטרה דיווחה על הפרות סדר וידויי אבנים לכיוון השוטרים הפרוסים מחוץ לתחנת המשטרה בעיר.

יו"ר סיעת רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, זוהה על ידי המפגינים, ועשרות מהם הקיפו אותו, הטיחו בו קריאות נאצה וקראו לו להסתלק מההפגנה.על פי הדיווחים עבאס נאלץ לעזוב את המקום.

בתוך כך, המשטרה הודיעה כי הסירה את כל החסימות שהוצבו בכביש 65 לפני ההפגנה, והוא נפתח לתנועת כלי רכב לכל הכוונים. שוטרי אגף התנועה ממשיכים לבצע הסדרה והזרמה של התנועה להפחתת העומסים.

ההפגנות, המתקיימות מזה כחודשיים ללא אלימות אך עם חסימת כבישים, הגיעו לנקודת רתיחה בשבוע שעבר. המשטרה עשתה אז שימוש באמצעי לפיזור הפגנות, ורימון הלם פגע בגבו של חבר הכנסת יוסף ג'אברין (הרשימה המשותפת) שהשתתף במחאה ופעל להרגעת הרוחות.

בהפגנה בשבוע שעבר נפצעו כ-35 בני אדם, בהם גם ראש העירייה  ד"ר סמיר מחאמיד, אך רובם לא נדרשו להתפנות לבית חולים. מוהנד מחאמיד, בעל מסעדת אל-טאזג', נפצע באורח קשה, ככל הנראה מרימון הלם שפגע בראשו. הוא פונה לבית החולים רמב"ם שבחיפה, שם עבר ניתוח.

ח"כ יוסף ג'אברין (הרשימה המשותפת) אמר היום כי "אום אל-פחם מספקת עכשיו תשובה ניצחת לשוטרים האלימים, שחלשים מול פושעים וברוטליים מול מפגינים. אלפים רבים ברחובות, ערבים ויהודים שמשמיעים צעקה צודקת למען שוויון ומיגור האלימות, למרות משטרה שניסתה לחסום את הדרכים בפני המפגינים. אנו דורשים תכנית אמיתית למיגור הפשיעה במקום הפייק-תכנית של נתניהו שאפילו לא מדברת על ריסוק ארגוני הפשע, ונעדרת מענים ראויים בחינוך, דיור ורווחה".

כוחות משטרה בהפגנה באום אל -פחם (צילום: הרשימה המשותפת)
כוחות משטרה בהפגנה באום אל -פחם (צילום: הרשימה המשותפת)

לקראת ההפגנה דרש מרכז עדאלה כי המשטרה תימנע מפיזורה ומשימוש בכוח נגד המפגינים. בעדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, פנו בשם עיריית אום אל-פחם, אל היועץ המשפטי לממשלה ואל מפכ"ל המשטרה בדרישה להנחות את כל הדרגים להימנע מפיזור ההפגנה ומשימוש בכוח מופרז ובאמצעים שיסכנו את חייהם או את שלמות גופם של המפגינים.

"לצערנו אנו נדרשים להזכיר למשטרה כי לאזרחים הערבים עומדת הזכות החוקתית לחופש ביטוי ומחאה, וכי חובתה של המשטרה היא דווקא להגן על המפגינים ולפעול כדי לאפשר להם לממש זכות זו ולמחות בצורה לגיטימית", אמר עו"ד ויסאם שרף ממרכז עדאלה, "מה שראינו בשבוע שעבר הוא ביטוי מובהק ליחס עוין של המשטרה השמור לאויב, ועליה לא רק להימנע מפיזור ההפגנה ותקיפת המוחים, אלא גם לוודא כי מפגינים מרחבי הארץ יוכלו להגיע ללא הפרעה אל אום אל-פחם כדי להשתתף בהפגנה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!