דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החברה הערבית

הממשלה אישרה: 150 מיליון שקלים יוקצו לצמצום הפשיעה בחברה הערבית

במסגרת התכנית יוקמו ויורחבו תחנות משטרה וכיבוי אש, ייערך מבצע החזרת נשק וקמפיין הסברה נגד אלימות | ח"כ סמי אבו שחאדה, יו"ר בל"ד: "תכנית גרועה שלא תפתור כלום ומטרתה אך ורק להשיג קולות"

מפגינים מול הכנסת במחאה על היעדר טיפול משטרתי באלימות בחברה הערבית, 21 בדצמבר 2020
מפגינים מול הכנסת במחאה על היעדר טיפול משטרתי באלימות בחברה הערבית, 21 בדצמבר 2020
יהל פרג'

הממשלה אישרה היום (שני) תכנית מצומצמת למאבק בפשיעה בחברה הערבית, בהיקף של 150 מיליון שקלים. על פי הודעת משרד ראש הממשלה, התקציב ישמש להקמת והרחבת חמש תחנות משטרה חדשות וקיימות, תחנות כיבוי אש והקמת יחידה מיוחדת למאבק בפשיעה. עוד יקודמו שני מבצעי איסוף נשק וקמפיין הסברה נגד אלימות.

התכנית עתידה לצאת לפועל בתיאום בין משרדי ראש הממשלה, האוצר, ביטחון הפנים, החינוך, הפנים, העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, שוויון חברתי וחיזוק וקידום קהילתי. מנכ"ל משרד ראש הממשלה בפועל צחי ברוורמן. מונה להוביל את יישומה.

בתחילת נובמבר האחרון התארח ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועדה למיגור הפשיעה במגזר הערבי בראשות ח"כ מנסור עבאס (רע"מ). נתניהו הבטיח אז שיביא לאישור הממשלה תכנית מקיפה לחמש שנים, שתתמודד עם עומקי הבעיות המביאות לפשיעה הרחבה בחברה הערבית. עם זאת, התכנית שאושרה היום מצומצמת בהרבה וכוללת פעולות שנכשלו בעבר, כמו מבצעי איסוף נשק.

"זוהי בשורה גדולה לחברה הערבית בישראל", אמר הערב ראש הממשלה, "אני מודה לשרי הממשלה שאישרו את ההצעה שמטרתה טיפול בתופעות הפשיעה במגזר הערבי וחיזוק תחושת ביטחונם האישי של תושבי היישובים הערביים. זו החלטה חשובה שתתרום רבות לחברה הערבית ותשפר את רמת הביטחון במגזר".

חברי סיעת הרשימה המשותפת מתחו ביקורת חריפה על התכנית שאושרה היום. ח"כ סמי אבו שחאדה, יו"ר בל"ד, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "התכנית הממשלתית שאישר נתניהו 'אבו יאיר' היא תכנית גרועה שלא תפתור כלום בעניין הפשיעה והאלימות בחברה הערבית, ומטרתה אך ורק להשיג קולות".

הרשימה המשותפת מסרה כי "לנתניהו אין באמת כוונה למגר את הפשיעה בחברה הערבית. התוכנית מדברת על 150 מיליון שקלים מתוך תקציב משטרה של 13 מיליארד, שמיועדים כמעט אך ורק לפתיחת תחנות משטרה, כל זאת בתכנית שאם בכלל תצא לפועל תימרח על פני שנים. לממשלה אין כוונה להיאבק בפשע המאורגן, בשונה מהחלטות קודמות לגבי נתניה ונהריה בהן התקבלה החלטה למגר את ארגוני הפשע בחברה היהודית.

"דרוש שינוי יסודי במדיניות הממשלה כלפי הפשיעה, וביחסה העוין של המשטרה לאוכלוסייה הערבית. לצערנו מדובר בתכנית יחסי ציבור לקמפיין הבחירות של נתניהו. אסור להאמין לה או לנהות אחרי השקרים שלו".

העמותה היהודית-ערבית 'יוזמות אברהם': "החלטת הממשלה היום היא צעד ראשוני בכוון הנכון, אך ההתמקדות בתחנות משטרה – בין אם בהקמתן או בשיפוצן, אינה מספיקה שכן גל הפשיעה בחברה הערבית דורש מענה רחב בהרבה.

"במציאות הנוכחית לא ניתן להסתפק בצעדים המוצעים בתכנית ולהמתין עוד חצי שנה במקרה הטוב לאישור תוכנית חומש. 490 יום חלפו מאז שראש הממשלה הודיע לראשונה על הקמת צוות שיגבש תוכנית טיפול למכת האלימות והפשיעה, ועד היום. בתקופה זו נרצחו 127 אזרחים ואזרחיות ערבים. היה ראוי שעל בסיס העבודה המקיפה שנעשתה בריכוז הצוות במשרד ראש הממשלה, תתקבל תכנית מערכתית והוליסטית באופן מידי.

"ההחלטה מבטאת הכרה בחומרת התופעה ובצורך לתת מענה גם להיבטים של אלימות ופשיעה, וגם לגורמי העומק של התופעה, כפי שאנחנו ביוזמות אברהם תובעים מזה שנים. אולם, הצעדים היישומיים היחידים שמוצעים בתוכנית, ובמרכזם הקמת 3 תחנות משטרה, פשוט לא מספקים פתרון בפני עצמם. הדחייה של ההחלטה על תכנית חומש ב-120 יום לפחות, שהיא מחדל שיעלה בחייהם של עשרות מאזרחי המדינה".

מרכז מוסאוא: "במשטרה יש מאות שוטרים שעוסקים כל יום בחריש אדמות מדבר ובהריסת בתים של ערבים בנגב, ובפיזור אלים של הפגנות אזרחיות במקום מלחמה בפשיעה. יש לפרק את יחידת 'יואב'ולגייס שוטרים מקצוענים למלחמה בפשיעה מאורגנת. עיקר התקציבים חייבים להיות מושקעים בשיקום עבריינים צעירים, במלחמה בסמים ובשוק השחור. למעשה התכניות הממשלתית והפרלמנטריות שגובשו לאורך השנה האחרונה נגנזו וההחלטה היא טיפול בטיפות אקמול למחלת הקורונה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!