דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
17.6°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 17.6°תל אביב
  • 16.4°חיפה
  • 17.2°אשדוד
  • 14.6°באר שבע
  • 21.2°אילת
  • 17.3°טבריה
  • 18.6°צפת
  • 15.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

האותיות הקטנות של ההקלות: תינוקות ייכנסו למקומות עם תו ירוק, אין חובת מדידת חום

לא רק פתיחת מסעדות: התקנות שאושרו מאפשרות לראשונה לימודים בערים אדומות לבתי ספר המקיימים תכנית בדיקות שגרתית | גם הגבלת מספר הנוסעים ברכב פרטי מבוטלת

שומר בודק חום בזמן הקורונה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)
שומר בודק חום בזמן הקורונה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)
אסף צבי

שורת ההקלות שאישרה הממשלה אמש (מוצ"ש) כוללת הרחבה משמעותית של הפעילות במשק ובמערכת החינוך. לצד פתיחת המסעדות, גני האירועים והאטרקציות במתווה התו הירוק, נמצאות מספר הקלות 'קטנות' שכדאי להכיר, חלקן מבטלות הגבלות שקיימות מתחילת ימי הקורונה. הנה כמה מהן:

הגבלת ההתקהלות מתרחבת: מהיום מותרת התקהלות של עד 20 אנשים במבנה סגור, ו-50 בשטח פתוח. ההגבלה עד עכשיו היתה 10 אנשים במבנה ו-20 אנשים בשטח פתוח.

הגבלת מספר הנוסעים ברכב פרטי מבוטלת: מעכשיו מותר לנסוע ברכב פרטי מלא, גם אם הנוסעים אינם גרים יחד. עד עכשיו הוגבלה הנסיעה ברכב פרטי ל-3 אנשים – נהג ושני נוסעים, למעט אנשים שגרים יחד.

החובה לבצע תשאול או מדידת חום בכניסה למקום ציבורי ועסקי מבוטלת: החובה מבוטלת, אם כי בעלי העסקים יוכלו להמשיך לחייב מדידת חום ותשאול בכניסה. עד עכשיו, כללי התו הסגול דרשו שבכל כניסה לחנות, מקום עבודה או מקום ציבורי יוצב מדחום, והאדם הנכנס יישאל האם יש לו חום, האם הוא משתעל והאם היה במגע עם חולה מאומת בשבועיים האחרונים.

כניסת תינוקות עד גיל שנה למקומות עם תו ירוק: התקנות מאפשרות להיכנס עם תינוק עד גיל שנה למקום הדורש תו ירוק, כמו מסעדה, הופעה ועוד. וכך הורים לתינוקות בגיל זה יוכלו להיכנס יחד איתם, ללא צורך בבדיקה.

כניסה בהצגת בדיקה שלילית לגני האירועים: גני האירועים נפתחים היום (א') לבעלי תו ירוק – אנשים שהתחסנו לקורונה או החלימו. עם זאת המתווה מאפשר כניסה של עד 5% מהאורחים שאינם בעלי תו ירוק, בכפוף להצגת בדיקה שלילית. המשמעות היא שילדים, או אנשים שלא התחסנו מסיבות שונות, יוכלו להשתתף בשמחות משפחתיות. בשלב הראשון הכניסה תתאפשר בשיעור קטן יחסית, למניעת עומס על המעבדות הציבוריות. בהמשך צפוי להתרחב אחוז הנכנסים ללא תו ירוק, עם הרחבת השימוש במכשירי בדיקות מהירות שיוצבו בכניסה לגני האירועים.

לימודים עם תכנית מגן חינוך, גם בערים אדומות: התקנות מאפשרות לראשונה רצף לימודים בערים אדומות, בבתי ספר שפועלת בהם תכנית מגן חינוך – תכנית בדיקות קורונה שגרתיות בבתי הספר לתלמידים ולמורים. התכנית פועלת רק במוסדות ש-80% מההורים ומהמורים הביעו את הסכמתם להשתתף בה, בשיטה ייחודית של איגום מטושים (פולינג) – לקיחת דגימות משותפת מקפסולות קבועות, פעמיים בשבוע, וקבלת תשובה מהירה האם אותר חיובי לקורונה בקפסולה. לפי התקנות שאושרו, כל בית ספר שפעלה בו תכנית מגן חינוך בשבוע שעבר יוכל להמשיך לפעול, גם אם סיווג הרמזור של היישוב הפך לכזה שאינו מאפשר לימודים (אדום או כתום שאינו מוחרג).

תו ירוק גם למשתתפי ניסוי החיסון לקורונה של המכון הביולוגי: 1,000 משתתפי ניסוי השלב השני של החיסון שפיתח המכון הביולוגי יקבלו גם הם תו ירוק, על אף שחלקם נמצאים בקבוצת הביקורת של הניסוי וקיבלו חיסון דמה. המטרה היא לתמרץ את המשתתפים בניסוי, שמבחינה טכנית לא היו זכאים עד עכשיו להטבות למתחסנים, מכיוון שהחיסון של המכון הביוגלוי מוגדר עדיין כנסיוני.

 

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!