דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אולימפיאדת ריו

ריו 2016 / יום חמישי לריו: הופעה טובה של בולדר וטומרקין

הג'ודאית הישראלית הציגה יכולת טובה והעפילה עד רבע הגמר, אך סיימה ללא מדליה במקום השביעי המכובד. יעקב טומרקין הגיע עד חצי הגמר במשחה 200 מטר גב, אך לא הצליח להעפיל לגמר. הופעה פושרת של נבחרת המפרשיות.

נציגת ישראל לינדה בולדר מתחרה ביולנדה בוקסה, נציגת נבחרת הפליטים (צילום: סוכנות AP).
נציגת ישראל לינדה בולדר מתחרה ביולנדה בוקסה, נציגת נבחרת הפליטים (צילום: סוכנות AP).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אחרי הזכייה הנהדרת של ירדן ג'רבי במדליית הארד, התמלאנו אופטימיות ותקווה ליום נוסף בו נוכל להתגאות  בספורטאים האולימפיים שלנו. בזירת הג'ודו לינדה בולדר הציגה יכולת טובה במשך יום התחרויות הארוך, אך לאכזבתה סיימה במקום השביעי המכובד בלבד. בתחרויות השחייה, יעקב טומרקין הצליח להעפיל לחצי הגמר ב-200 מטר גב אך לא הצליח להעפיל לגמר, ואילו שאר השחיינים לא עברו את משחי המוקדמות. שני צמדי השייטים אייל לוין ודן פרויליך בגברים ונינה אמיר וגיל כהן בנשים התחילו להתחרות במפרשיות 470.

ג'ודו: הופעה טובה של בולדר

אחרי יומיים מוצלחים בזירת הג'ודו, קיווינו להמשיך להתרגש ולראות ההצלחות נוספות של הנבחרת הישראילית.

לינדה בולדר, סגנית אלופת אירופה ב-2013 (אז במדי נבחרת הולנד), עלתה לישראל בעקבות בעלה היהודי-הולנדי בשנת 2014. מאז עברה לייצג את ישראל ומתחרה במשקל עד 70 ק"ג. בעקבות פציעה שעברה השנה, הייתה בולדר מדורגת 11 בתחרות והתחילה מסיבוב הראשון.

בסיבוב ראשון פגשה פגשה את מאביקה מנבחרת הפליטים, שמתחרה תחת הדגל האולימפי. בולדר פתחה את הקרב בסערה והראתה עליונות על יריבתה. בשניות הראשונות השיגה הישראלית  ווזארי ובהמשך בולדר ריתקה את הג'ודאית הקונגולזית, וניצחה בקרב תוך דקה.

בשמינית הגמר פגשה בולדר את סונג-יון קים הדרום קוריאנית. הקרב היה צמוד לכל אורכו, כשבולדר ספגה עונש על כך שלא תקפה. לאחר מכן ספגה גם יריבתה עונש, ובמצב של שוויון בעונשים וללא ניקוד, שתי הג'ודאיות הלכו לניקוד זהב. לאחר חצי דקה, ביצעה בולדר תרגיל שהפתיע את קים ונתן לה את הניצחון בקרב.

ברבע הגמרה תמודדה מול סאלי קונווי הבריטית. שתי המתחרות מצטיינות בתרגילי קרקע ודומות בסגנון שלהן. קונווי פתחה את הקרב בצורה תקיפה וממוקדת יותר. הבריטית שלטה בקרב ובולדר התקשתה ליזום ,ולכן גם ספגה עונש מוקדם. בהמשך, הצליחה הבריטית לנצח בעזרת ואזרי שהפך לאיפון בתרגיל קרקע מוצלח.

בשלב בית הניחומים התמודדה מול סגנית אלופת העולם מריה ברנבאו מספרד. הקרב נפתח עם המון תעוזה של הספרדייה האנרגטית ובולדר התקשתה לתפוס אחיזה טובה מולה. הג'ודאית הישראלית נראתה עייפה וכמעט ולא יזמה התקפות. השופט העניק לה עונש 50 שניות לסיום וסלל את דרכה של ברנבאו לקרב על מדלית הארד. בולדר ניסתה עוד להשיג ניקוד עד סופו של הקרב, אך ללא הצלחה. למרות תחושת האכזבה לינדה בולדר סיימה במקום השביעי והמכובד.

שחייה: טומרקין עולה לחצי הגמר

אנדראה מורז – השחיינית הישראלית בת ה-24, הייתה חולה במהלך השבוע האחרון, ולכן ויתרה על משחה ה-200 מטר חופשי . מורז חזרה להתחרות במשחה 100 מטר חופשי, אך הציגה יכולת חלשה וניכר עליה שהמחלה גרמה לה להתקשות ולסיים בתוצאה טובה פחות מהשיא האישי שלה. מורז קבעה 55.47 שניות ,סיימה במקום ה-30 ותנסה להשתפר במשחה 50 מטר חופשי שייערך ביום שישי.

עמית עברי – השחיינית הישראלית בת ה-26 –  השתתפה במשחה 200 מטר חזה,המשחה הרביעי  והאחרון שלה בריו. לצערה היא סיימה את דרכה עם תוצאה פחות טובה, כאשר שקבעה 2:31.49 שניות במקצה, וסיימה במקום ה-28.

גל נבו – זה היה כמעט, אבל לא מספיק. ל נבו השתתף אתמול את במשחה החזק שלו, 200 מטר מעורב אישי. הוא פתח את המשחה חלש, אך בהמשך הצליח להשתפר וסיים בזמן של 1:59.80 שניות. לצערו, זה לא הספיק לו ,הוא לא עלה לחצי הגמר וסיים במקום ה-17.

השחיין הישראלי הבכיר, יעקב טומרקין, התייצב  למשחה 200 גב. טומרקין, שלוש פעמים סגן אלוף אירופה קיווה לשחזר את ההישג שלו מאולימפיאדת לונדון 2012 עם  עלייה לגמר נוסף. במשחה הגמר בלונדון סיים טומרקין במקום השביעי, ההישג הגדול ביותר של שחיין ישראלי. במשחה המוקדמות, נראה הישראלי טוב והיה במקום השלישי עד 50 המטרים האחרונים, אך אז נחלש משמעותית, וסיים במקום החמישי. כשהוא עומד בציפיות הגבוהות ממנו, עלה טומרקין לחצי הגמר עם תוצאה של 1:57.78 שניות. בחצי הגמר, שנערך בשעה 4:28 בבוקר (שעון ישראל), קבע השחיין זמן חלש של 1:58.63 ולא העפיל לגמר. טומרקין סיים במקום ה-15.

מפרשיות 470 – הופעה בינונית לצמדי השייטים

השייטים הישראלים פתחו את הופעתם במשחקים, כאשר הפעם אין לנו ציפיות גבוהות למדליה, לא במקצה הגברים ולא במקצה הנשים.

אייל לוין ודן פרויליך, המתחרים לראשונה באולימפיאדה, פתחו את היום בשיוט ראשון טוב, אותו סיימו אותו במקום השישי. בשיוט השני, לא הצליחו השניים להמשיך את הפתיחה הטובה וסיימו במקום ה-15. כשבסיום היום הם ממוקמים במקום העשירי הכללי.

השייטות הישראליות נינה אמיר וגיל כהן, לעומתם, פתחו את היום בצורה לא טובה ונפסלו בשיוט הראשון. בהמשך, השתפר מצבן ובשיוט השני סיימו במקום התשיעי שמציב אותם במקום ה-17 הכללי.

מה צפוי לנו היום?

היום יתחרה  השחיין זיו קלונטרוב במשחה החזק שלו, 50 מטר חופשי, בו זכה לפני כשנה בתואר אלוף אירופה לנוער. היום ימשיכו גם התחרויות במפרשיות 470 –  עם אייל לוין ודן פרויליך במקצה הגברים ונינה אמיר וגיל כהן במקצה הנשים. בנוסף, אחרי שזכו ליום מנוחה, יחזרו להתחרות שני הגולשים ב-RS:X – מעיין דוידוביץ' ושחר צוברי, וינסו לשפר את מיקומם להמשך התחרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!