דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

מועצת הכבלים תדון בבקשה של YES לאפשר לה שימוש במידע על הלקוחות

YES רוצה לספק לצופים תוכן ופרסומים על בסיס נתוני הצפיות הקודמות שלהם, כמו נטפליקס פרטנר וסלקום, אך על פי רישיון השידור שלה היא כפופה לתנאים מחמירים לעומת חברות תוכן המבוססות על שידור אינטרנטי ואינן מוגדרות כגופי שידור

בניין חברת "Yes" בכפר סבא (צילום: פלאש90)
בניין חברת "Yes" בכפר סבא (צילום: פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

מועצת הכבלים ולווין הודיעה כי תשקול הקלות בתנאי ההגנה על הפרטיות ברישיונות של YES ו- HOT. זאת לאחר ש-YES דרשה לאפשר לה לתת ללקוחות המלצות צפיה ולשלוח להם פרסומים על בסיס נתוני הצפיות הקודמות שלהם בדומה לשירותים שמספקות חברות כמו נטפליקס אמזון פריים, סלקום ופרטנר.

נכון להיום תנאי הרשיון של YES ו-HOT מחמירים יותר מדרישות החוק בכל האומר להגנה על פרטיות הלקוחות. כדי לאפשר לחברות הכבלים והלווין לבצע פעולות המבוססות על למידת הרגלי השימוש של המנויים עליהן להשיג הסכמה פעילה, בעוד שמפעילות התוכן שלא פועלות במסגרת רשיון שידור לא נדרשות להסכמה כזו.

הבקשה של YES להקלה בתנאי הרשיון שלה הוגשה כבר ב-2017, אבל רק כעת החליטה מועצת הכבלים והלוויין לדון בה.  לפי ההודעה, "המועצה קיימה היום דיון מפורט בבקשת יס, והגיעה לכלל מסקנה כי יש מקום לשקול תיקון של רישיונות הוט ויס בעניין, כדי להעניק לבעלי הרישיונות גמישות נוספת בהקשרים שציינו".

במועצה מזכירים כי באיחוד האירופי ישנם כללים מיוחדים להגנה על פרטיות המידע הנוגע לילדים, והיא קוראת לגורמים העוסקים בנושא הגנת המידע והפרטיות בכלל, וההגנה על קטינים בפרט, להגיש את עמדתם בעניין.

נכון להיום מדיניות שמירת המידע האישי של YES מפורטת בהסכם ההתקשרות, ובהשוואה לחברות אחרות, שלא מפוקחות באמצעות רשיון, היא מדיניות שמגנה ברמה גבוהה יחסית על פרטיות הלקוחות.

רגולציה מנותקת מהמציאות

השינויים שחלו בעשור האחרון בשוק התוכן הטלוויזיוני הפכו את סעיפי הפרטיות ברשיון של YES למנותקים ממה שקורה במציאות. רק לHOT וYES יש בכלל רשיון. פרטנר וסלקום משדרות ללא רשיון, לכאורה בסתירה להוראות חוק התקשורת. במשרד התקשורת מודעים ללאקונה ובמשך שנים בוחרים שלא לאכוף אותה, בטענה שאין להטיל פיקוח על שידורים המועברים באינטרנט. פלטפורמות בינלאומיות כמו נטפליקס ואמזון מפעילות שירות הפונה לקהל  ישראלי, בעברית אבל לא כפופות לחוק הישראלי.

מאחר וYES וגם HOT, בתהליך הגירה טכנולוגי של מעבר לשידורים באינטרנט, בתוך מספר שנים ייתכן שיחזירו את הרישיון לשידור בלווין ובכבלים וכלל לא יידרשו לעמוד בשום אמת מידה שלא כתובה בחוק כך יוצא שרגולציה על תוכן תלויה בטכניקת השידור ולא במהות השירות.

ברחבי העולם מדינות רבות כן מטילות רגולציה על כל גופי השידור, בלי קשר לשאלה האם השידורים נעשים בקשת כבלים, בלווין או באינטרנט, ולא מתביישים לדרוש מנטפליקס תשלום מסים כמו גם השקעה בתוכן מקומי. בשנים האחרונות משרד התקשורת ניסה לקדם חקיקה שתטיל רוגלציה על גוף שידור לפי כמות המנויים שלו, ולא לפי שיטת השידור, אך לא הצליח להעביר תיקון חקיקה ברוח זו.

מקפידים על החברות, אבל לא על רגולטורים עצמם

במקביל, משרד התקשורת עצמו נמצא במהלך שימוע המסתיים היום ובו דרישה קיצונית ויוצאת דופן מחברות התקשורת למסור 102 שדות מידע אישי על כל לקוח בישראל. גורמים המעורים בנושא אמרו ל"דבר" כי סביר להניח שמשרד המשפטים יבלום את כוונת המשרד, בשל הצורך בחקיקה לאיסוף כמות כה רבה של מידע.

מנגד, משרד התקשורת הודיע היום (שני) כי שר התקשורת בני גנץ יעניק לצמרת המשרד "יד חפשית" בקידום היוזמות שעל השולחן, מחשש שהממשלה הפריטטית תפורק לאחר הבחירות.

השר קיים אתמול (ב') סדרת פגישות עם הדרג המקצועי במשרד התקשורת והורה להם לקדם באופן דחוף את כל עבודות המטה שנמצאות בצנרת, וזאת לאור העובדה כי בעוד שבוע יפקע תוקף המינוי ומדינת ישראל תיכנס לוואקום שלטוני בשל אי הסכמת ראש הממשלה למנות שר תקשורת קבוע כחוק.

בהודעת המשרד הוזכרו פרויקטים של שיפור הקליטה הסלולרית ופריסת סיבים, ללא כל אזכור לדרישת המידע החריגה, שנמצאת גם היא "על השולחן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!