דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
22.5°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 20.9°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.9°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

מחוסנים לקורונה בארה"ב יוכלו להסיר מסכות ולא יידרשו לריחוק חברתי

על פי המלצות ה-CDC, המחוסנים יוכלו להיפגש עם כל מי שאינם מקבוצת סיכון | בישראל לא ממהרים לאמץ את ההמלצות

אזרחית ותיקה מקבלת חיסון לקורונה בקונטיקט, ארה"ב, 18 בינואר 2021. על פי הנהלים החדשים תוכל להיפגש עם הנכדים (צילום: AP Photo/Jessica Hill)
אזרחית ותיקה מקבלת חיסון לקורונה בקונטיקט, ארה"ב, 18 בינואר 2021. על פי הנהלים החדשים תוכל להיפגש עם הנכדים (צילום: AP Photo/Jessica Hill)
אוריאל לוי

המרכזים למניעת מחלות בארה"ב (ה-CDCׂ) הודיעו כי מחוסני קורונה לא נדרשים לשמור על כללי הריחוק החברתי או לעטות מסיכות במפגשים עם מחוסנים אחרים. כמו כן, מחוסנים יוכלו להיפגש עם חברים ובני משפחתם שאינם בקבוצות הסיכון, בקבוצות קטנות. ההנחיות החדשות שפורסמו אתמול לא תקפות ליציאה למקומות ציבוריים.

בישראל לא ממהרים לאמץ את ההחלטה. הד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה אתמול בתדרוך לתקשורת כי: "אין לנו עדיין מחקרים ודאיים על כמה החיסון יעיל במניעת הדבקה, כלומר, האם אדם מחוסן יכול להדביק אחרים ואין לנו מספיק ספרות שאומרת שזה בטוח ושאפשר להוריד מסכות. אם נקבע שמותר להוריד מסכות ואז השוטר יצטרך לשקול אם אדם מחוסן ורשאי להוריד מסכה או לא, וזה יהיה מאוד קשה לניהול. אני מאמינה שכשנגיע לרמת התחסנות מאוד גבוהה בכל האוכלוסייה וכשיהיה עוד מידע על מניעת ההדבקה בקרב מחוסנים, נוכל לשנות את ההנחיות".

החלטת ה-CDC להקל על הנהלים עבור מחוסנים מתווה את הדרך של ארה"ב בחזרה לשגרה, בשעה שמבצע החיסונים צובר תאוצה ועשרות מיליונים כבר מחוסנים.
מי שקיבלו את המנה השנייה של החיסון יוכלו, בחלוף שבועיים, לפגוש זה את זה ללא מסכות ומבלי לשמור מרחק. הם יהיו רשאים לפגוש גם את מי שטרם התחסנו אך אינם מצויים בקבוצות הסיכון. כך למשל, סבא וסבתא שהתחסנו יוכלו לפגוש את הנכדים, במידה והילדים אינם סובלים ממחלות רקע.

ההקלות בנהלים עבור המחוסנים, עליהן הורה ה-CDC, נועדו לעידוד הציבור להתחסן ולעזור לאמריקאים לחוש את ההתקדמות לעבר חזרה לשגרה.

"עם עוד ועוד מחוסנים מדי יום אנחנו מתקרבים לנקודה המכרעת", אמרה אתמול ד"ר רושל ולנסקי, ראש ה-CDC, "אנחנו יודעים שאנשים רוצים להתחסן כדי שהם יוכלו לעשות את הדברים שהם נהנו מהם, ולפגוש את האנשים שהם אוהבים".

ארה"ב התחילה את מבצע החיסונים שלה בדצמבר, ועד כה קיבלו יותר מ-31 מיליון אמריקאים, 9.5% מהאוכלוסייה, את שתי מנות החיסון של פייזר או מודרנה.

עשרות מיליונים אמורים לקבל החודש את המנה השנייה. קרוב ל-18% מהאוכלוסייה, כ-60 מיליון איש, קיבלו מנה אחת לפחות. בסוף פברואר אושר לשימוש בארה"ב החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון, שניתן במנה אחת, מה שאמור להגביר את קצב החיסונים. הנשיא ביידן אמר בשבוע שעבר כי כל תושביה הבוגרים של ארה"ב יוכלו להתחסן עד מאי.

יותר מחצי מיליון אמריקאים מתו במגפת הקורונה, יותר מאשר בכל מדינה אחרת. קרוב ל-30 מיליון בארה"ב נדבקו בנגיף. בארה"ב מעודדים לאחרונה מירידה בתחלואה, במקביל להתקדמות במבצע החיסונים, ומדינות שונות בארה"ב כבר הודיעו על הקלות. ממשל ביידן מזהיר את הציבור משאננות ומדגיש שחשוב לעטות מסכות במקומות ציבוריים. הנשיא הדמוקרטי תקף בסוף השבוע במילים בוטות את המושלים הרפובליקנים של טקסס ומיסיסיפי, שהסירו את חובת המסכות ואישרו לפתוח בתי עסק. הוא אמר שמדובר ב"טעות גדולה ובדרך חשיבה ניאנדרטלית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!