דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

קפטנית עירוני רמת גן לקראת גמר גביע המדינה כדורסל: "משחק עם קהל זה תענוג שאין לתאר"

טל לב, שתוביל את קבוצתה הערב (ה') מול אליצור רמלה: "עד כה לא מימשנו את הפוטנציאל שלנו כקבוצה" | 500 צופים יוכלו להיכנס למשחק

טל לב מעירוני רמת גן עם הכדור, מול אליצור רמלה.  "נבוא לתת 100 אחוז עצמנו" (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
טל לב מעירוני רמת גן עם הכדור, מול אליצור רמלה. "נבוא לתת 100 אחוז עצמנו" (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

"התחושה להגיע לגמר היא מדהימה, רק לחשוב על המשחק עושה התרגשות" אומרת ל'דבר' טל לב, קפטנית מכבי עירוני רמת גן, לקראת גמר גביע המדינה בכדורסל מול אליצור רמלה, שייערך הערב (20:00, שידור ישיר בספורט 5 פלוס).

הגמר ישוחק באולם ביבנה ע"ש רלף קליין, 500 צופים מחוסנים או מחלימים יוכלו להיכנס בהצגת התו הירוק. לב (23) שחקנית נבחרת ישראל, מתרגשת מחזרת הקהל, שעודד את הקבוצה גם בחצי הגמר מול אליצור חולון: "זה תענוג שאין לתאר אותו, כל מה שאני רוצה במשחק כדורסל זה שיהיה לי קהל, שיראה משחק ויהנה, יתבאס וישמח. זה משחק אחר לגמרי עם קהל ובלי קהל".

טל לב, קפטנית רמת גן (מימין) ונעמה שפיר, קפטנית אליצור רמלה, עם גביע המדינה בכדורסל (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
טל לב, קפטנית רמת גן (מימין) ונעמה שפיר, קפטנית אליצור רמלה, עם גביע המדינה בכדורסל (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

לרמת גן מחכה הערב מוליכת הטבלה אליצור רמלה. רמלה פתחה את העונה עם 11 ניצחונות רצופים ולמרות שספגה שני הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים, היא עדיין הפייבוריטית לזכות בדאבל.

"בהכנות למשחק הגמר ראינו וידאו, דיברנו הרבה והתכוננו על המגרש", אומרת לב. "כל אחת גם באופן אישי עושה את ההכנות שלה לקראת המשחק החשוב הזה ואני מקווה שנבוא לתת 100 אחוז עצמנו, זה משחק אחד ואנחנו רוצות ללכת הביתה מנצחות".

"עוד לא מימשנו את הפוטנציאל שלנו"

לב הגיעה לכדורסל בעקבות שני אחיה, בכיתה ט' הצטרפה למחלקת הנערות של בני יהודה ושנה מאוחר יותר הכישון שלה בלט והיא הוזמנה לאקדמיה בווינגיט, כחלק מתוכנית הפיתוח של כדורסל הנשים בישראל. לאחר סיום לימודיה שיחקה בא.ס. רמת השרון, חזרה לבני יהודה ובשלוש העונות האחרונות היא משחקת בעירוני רמת גן, איתה זכתה בעונה החולפת בתואר האליפות הראשון שלה.

רמת גן הייתה הקבוצה הטובה בעונה שעברה. את הזכייה באליפות היא הבטיחה בעקבות המאזן הטוב בליגה שהופסקה בעקבות התפרצות הקורונה. את העונה הקבוצה התחילה עם ציפיות גבוהות שבינתיים היא מתקשה לעמוד עליהן עם חוסר יציבות ומאזן שלילי של 7 ניצחונות ו-8 הפסדים. "התחלנו את העונה באמת בצורה פחות טובה, הפסדנו במשחקים שהיינו אמורות לנצח. מה שלא עבד בעצם זה שלא הצלחנו להוציא מעצמנו 100 אחוז, אפילו לא קרוב לזה. לא מימשנו את הפוטנציאל שלנו".

לב מקווה שבעקבות הצלחה בגביע הקבוצה תצא לדרך חדשה ותמצא את הדרך לצמרת גם בליגה: "עבדנו על מה שאנחנו צריכות לשפר, אנחנו מכירות יותר טוב אחת את השנייה וחוץ מזה אני מקווה שאחרי השבוע הזה תחזור אלינו המוטיבציה ומשם נמשיך את העונה בצורה הכי טובה".

לב קולעת העונה 9.4 נקודות למשחק, לצידה מככבת קפטנית הנבחרת, עדן רוטברג, עם ממוצע של 12.9 נקודות. לצד הפועל ראשל"צ, רמת גן העונה היא אחת משתי הקבוצות היחידות בליגה ששתי שחקניות ישראליות מקבלות קרדיט כה רחב וקולעות מעל 9 נקודות למשחק.

טל לב (משמאל) ועדן רוטברג מעירוני רמת גן. "שיתוף הפעולה שלי ושל עדן מדהים" (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
טל לב (משמאל) ועדן רוטברג מעירוני רמת גן. "שיתוף הפעולה שלי ושל עדן מדהים" (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

"אני חושבת שעדן היא אחד מעמודי התווך בקבוצה. שיתוף הפעולה שלנו מרגיש לי מדהים. עדן היא שחקנית מדהימה ובן אדם מדהים. כשהיא מצליחה, אני מסתכלת עליה מאושרת כאילו אני מצליחה".

מה צריך כדי שיותר שחקניות ישראליות יובילו את קבוצות?
"יש המון שחקניות ישראליות צעירות מוכשרות שיכולות לקחת על עצמן מנהיגות, אבל אני חושבת שזה חייב גם לבוא מהצד של המאמנים. רועי (לזר, המאמן) וכל הצוות שלנו נותנים לנו גב, רוצים שניקח יותר על עצמנו. זה שילוב בין השחקנית שרוצה להוכיח את עצמה על המגרש לבין המאמן שצריך לתת לה גב לסמוך עליה ולתת לה את המושכות".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!