דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.7°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 20.1°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 26.9°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שחקנית נבחרת הנשים בכדוריד, שתפתח את הופעתה במוקדמות אליפות העולם: "אנחנו יכולות לעקוץ"

עמית איזק: "הרבה שחקניות דומיננטיות לא יגיעו לטורניר, ננסה להפתיע ולהעפיל לפלייאוף" | ישראל תשחק מחר (ו') מול לוקסמבורג המארחת, במטרה לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית

עמית איזק, שחקנית נבחרת ישראל בכדוריד (צילום: הדר ואן קולא, באדיבות איגוד הכדוריד)
עמית איזק, שחקנית נבחרת ישראל בכדוריד (צילום: הדר ואן קולא, באדיבות איגוד הכדוריד)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל בכדוריד תחל מחר (שישי) את הופעתה בשלב הבתים של מוקדמות אליפות העולם. ישראל שובצה לבית עם לוקסמברג, סלובקיה ואוקראינה, בטורניר שיתקיים במתכונת של "בועה" בלוקסמבורג.

המטרה של הנבחרת היא לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית, כדי להעפיל למשחקי הפלייאוף ולהתמודד על כרטיס לאליפות העולם, שתיערך בספרד בדצמבר 2021. "יש לנו תחושה שאנחנו יכולות לעקוץ" אומרת ל'דבר' שחקנית הנבחרת, עמית איזק (27). "הרבה שחקניות דומיננטיות בנבחרות שמולנו לא יגיעו לטורניר בגלל הקורונה ופציעות, בסיטואציה שנוצרה ננסה להפתיע ולהעפיל לפלייאוף".

עמית איזק, שחקנית נבחרת ישראל בכדוריד: "יש לנו תחושה שאנחנו יכולות לעקוץ" (צילום: הדר ואן קולא, באדיבות איגוד הכדוריד)
עמית איזק, שחקנית נבחרת ישראל בכדוריד: "יש לנו תחושה שאנחנו יכולות לעקוץ" (צילום: הדר ואן קולא, באדיבות איגוד הכדוריד)

המשחק הראשון של הנבחרת יתקיים מחר (20:30) מול הנבחרת החלשה בבית, לוקסמבורג המארחת. במשחק השני תפגוש ישראל ביום שבת (16:30) את הנבחרת הסלובקית, האיכותית יותר, בקרב על הכרטיס לפלייאוף. אוקראינה, אותה תפגשו ישראל ביום ראשון (16:30), היא הנבחרת החזקה בבית, שאמורה לא להתקשות ולהבטיח את המקום הראשון.

סגל הנבחרת, אותה מאמן ראובן יוספולסקי: שיר וקרט (קפטנית) דניאל בורנובסקי, גאיה בן זיקרי, בר אלבו, נלי אמינוב, שרון אקלר, תהל מאירי, קרן טפליצקי, קים לוי, שיר גבזה, וטל ורול, טלי בראל, עמית איזק, שירה ג'רבי, יעל שהם, מור שאול ושרה אשורי.

שחקניות נבחרת ישראל בכדוריד (צילום: הדר ואן קולא, באדיבות איגוד הכדוריד)
שחקניות נבחרת ישראל בכדוריד (צילום: הדר ואן קולא, באדיבות איגוד הכדוריד)

הנבחרת משלבת בין שחקניות ותיקות שחלקן שיחקו בעבר בליגות הטובות באירופה, לדור הצעיר של שחקניות שמקוות לפרוץ. בנבחרת מקווים שהשילוב יביא את השינוי בגישה לענף בישראל "הדור שלנו מנסה לשנות גישה, המטרה שלנו היא שבעתיד יהיו יותר שחקניות שיוכלו להתפרנס רק מהכדוריד" אומרת איזק.

"להיות מקצוענית מבוקר עד לילה"

אחרי חמש עונות מוצלחות בחו"ל, איזק חזרה ליגה הישראלית למכבי ראשל"צ. תחילת דרכה בגיל 12, הייתה דווקא ביריבה העירונית הפועל ראשל"צ. "גדלתי בשכונה שהאולם קרוב לבית, אז לא היה לי משהו אחר, כולם שיחקו כדוריד והיה קל יותר לבחור את הענף הזה".

לקראת סיום שירותה הצבאי קיבלה איזק הזמנה לחתום בליגה הספרדית, משם שיחקה בחמש קבוצות מהליגות הטובות באירופה: בספרד (אתלטיקו גווארדס וקורדובה), פולין (קוסז'לין), טורקיה (איזמיר) והשיא בליגה האיכותיות ביותר, דנמרק, במדי אייאקס קופנהגן.

עמית איזק במדי אייאקס קופנהגן: "שיחקתי עם ונגד השחקניות הטובות בעולם" (צילום: אלבום פרטי)
עמית איזק במדי אייאקס קופנהגן: "שיחקתי עם ונגד השחקניות הטובות בעולם" (צילום: אלבום פרטי)

"בזמנו זה היה לשבור תקרת זכוכית", אומרת איזק ומספרת על ההבדל המשמעותי בין הענף בישראל לליגות הטובות באירופה: "זאת חוויה מטורפת, גם בכמות של האימונים, ברמה הגבוהה של המשחקים וגם כי יש הרבה קהל. שיחקתי עם ונגד השחקניות הטובות בעולם, אלופות אולימפיות או אלופות עולם. זה פשוט להיות מקצוענית מבוקר עד לילה".

"כל ענפי הכדור לנשים סובלים מאפליה"

משחקי המוקדמות נדחו מחודש דצמבר למרץ, בשל מגפת הקורונה. ההכנות לטורניר נפגעו בגלל האיסור להתאמן במהלך הסגר ומחוסר ההשקעה בענף. לראייה, משחקי הנבחרת כמובן לא ישודרו באף ערוץ בישראל. "יש מעט מאוד שחקניות מקצועניות בליגה", אומרת איזק. "כדוריד הנשים אומנם סובל מאוד, אבל אני חושבת שכל ענפי הכדור לנשים סובלים מאפליה, אנחנו מקבלות בקושי שידור אחד בעונה, כל ההתייחסות בכלל לא מספיקה".

שחקני ושחקניות הכדוריד הקימו בתחילת חודש פברואר ועד בהסתדרות, בעקבות טענותיהם לאפליה תקציבית וחוסר מקצוענות בענף. "זהו מהלך מאוד קריטי לנו", אומרת איזק. "אני חושבת שאנחנו משתרכים אחרי כל ענפי הכדור השונים. אנחנו דור שיודעות מה מגיע לנו ויודעות גם לדרוש את זה. לא מתייחסות לעצמנו כמו חוג, אלא כמקצועניות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!