דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יפן החליטה: אולימפיאדת טוקיו תתקיים ללא קהל זר

הוועדה המארגנת וממשלת יפן קבלו את ההחלטה בעקבות החשש מהכנסת מוטציות של נגיף הקורונה | כמיליון כרטיסים כבר נמכרו לצופים מחוץ ליפן

נשים בטוקיו על רקע הטבעות האולימפיות  (צילום: AP Photo/Eugene Hoshiko)
נשים בטוקיו על רקע הטבעות האולימפיות (צילום: AP Photo/Eugene Hoshiko)
יאיר צוקר

קהל זר לא יורשה להגיע למשחקים האולימפיים בטוקיו, כך קבעה היום (שבת) הוועדה המארגנת של האולימפיאדה. ההחלטה הוכרזה לאחר פגישה של הוועד האולימפי הבינלאומי, ממשלת יפן, ממשלת טוקיו, הוועד הפראלימפי והמארגנים המקומיים.

גורמים רשמיים אמרו לפני שבוע וחצי, שהסיכון בהכנסת צופים מכל העולם במהלך מגיפה גדול מדי וגורר התנגדות רבה בציבור היפני, החושש מפני התפשטות נגיף הקורונה במדינה.

"על מנת לתת בהירות לבעלי הכרטיסים המתגוררים מעבר לים וכדי לאפשר להם להתאים את תכניות הנסיעות שלהם בשלב זה, הגענו למסקנה שהם לא יוכלו להיכנס ליפן בזמן המשחקים האולימפיים והפראלימפיים" הודיעה הוועדה המארגנת.

על פי הדיווחים, כמיליון כרטיסים נמכרו לאוהדים מחוץ ליפן. המארגנים הבטיחו החזרים, אך הדבר ייקבע על ידי משווקי הכרטיסים המורשים שמטפלים במכירות מחוץ ליפן' uנכון לרגע זה' לא ידוע האם יוחזרו הכספים במלואם.

"אני יודעת שזה נושא מאוד קשה", אמרה סייקו האשימוטו, נשיאת הוועדה המארגנת. היינו צריכים להחליט מוקדם, אחרת נגרום להם הרבה אי נוחות לאנשים". כ-4.45 מיליון כרטיסים נמכרו לתושבי יפן והמארגנים צפויים בחודש הבא להכריז על קיבולת המקומות בתחרויות.

סייקו האשימוטו, הנשיאה החדשה של הוועדה המארגנת למשחקים האולימפיים בטוקיו (AP Photo/Koji Sasahara, Pool)
סייקו האשימוטו, הנשיאה החדשה של הוועדה המארגנת למשחקים האולימפיים בטוקיו (AP Photo/Koji Sasahara, Pool)

תקציב הוועדה המארגנת כולל צפי הכנסות של 800 מיליון דולר ממכירת כרטיסים, זהו מקור ההכנסה השלישי בגודלו בתקציב וכעת הוא יצטרך להיות משולם על ידי גופי ממשל יפניים. יפן הוציאה 15.4 מיליארד דולר לארגון האולימפיאדה.

האיסור על הכנסת אוהדים מחו"ל מגיע ימים ספורים לפני תחילת מסע הלפיד האולימפי שייצא ביום חמישי ממחוז פוקושימה בצפון מזרח יפן. המסע יימשך 121 יום, יחצה את יפן עם 10,000 רצים, והוא אמור להסתיים ב-23 ביולי בטקס הפתיחה באצטדיון הלאומי בטוקיו.

15,400 ספורטאים צפויים להיכנס ליפן במהלך המשחקים האולימפיים והפראלימפיים. הם ייבדקו לפני היציאה ממדינתם, ייבדקו עם הגעתם ליפן וייבדקו לעיתים קרובות ב"בועה" בכפר האולימפי. ספורטאים לא יידרשו להתחסן בכניסה ליפן, אך רבים מהם, ביניהם הישראלים, יגיעו מחוסנים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!