דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ביידן מגבש תכנית השקעות של 3 טריליון דולר שיכולה לשנות את כלכלת ארה"ב

אם תאושר תהפוך התכנית לאחד מהצעדים הכלכליים המשמעותיים של ארה"ב בעשורים האחרונים ותגדיל את סך הסיוע ל-7 טריליון דולר

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. "התכנית שלי תייצר את הכלכלה החדשנית והעמידה ביותר בעולם" (צילום: AP Photo/Patrick Semansky)
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. "התכנית שלי תייצר את הכלכלה החדשנית והעמידה ביותר בעולם" (צילום: AP Photo/Patrick Semansky)
יונתן קירשנבאום

יועציו של הנשיא ביידן מגבשים תכנית השקעות בהיקף של 3 טריליון דולר, כך לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית. התכנית נוגעת למגוון תחומים, בהם חינוך, תחבורה, אנרגיה ורוחה וכוללת גם מסים על עושר. אם תאושר תהפוך לאחד מצעדי המדיניות הבולטים של ממשל ביידן ושל ארה"ב בכלל בעשורים אחרונים, ותביא את הסיוע הממשלתי למשק האמריקאי לרמה של כמעט 7 טריליון דולר.

מדובר בצעד השני בתכנית החילוץ שהבטיח הנשיא ביידן בקמפיין הבחירות בשנה שעברה. על פי הפרסומים, התכנית תהיה מכוונת ליציאה ממשבר הקורונה, לעומת שתי התכניות הקודמות שהיו מורכבות בעיקר מצעדי חירום לתמיכה במשק בזמן המשבר. התכנית צפויה לכלול השקעה מאסיבית במנועי צמיחה כמו תשתיות, חינוך ומעבר לאנרגיה ירוקה.

הנשיא עשוי לחלק את תכנית ההשקעות לשתי חבילות נפרדות, בניסיון לזכות בתמיכה להצעות בקונגרס. הדמוקרטים מחזיקים ברוב זעום בלבד בסנאט וברוב קטם בבית הנבחרים, וכל הצעה מסוג זה ידרוש אישור בשני הבתי הנבחרים. בתרחיש כזה, החבילה הראשונה תעסוק בהתחייבויות המרכזיות של הנשיא ביידן בקמפיין הבחירות, בעיקר בהשקעה בתשתיות אנרגטיות ומעבר למקורות אנרגיה מתחדשת, והשנייה תעסוק בהשקעות במערכת החינוך.

מנהיג הרפובליקנים בסנאט מיצ' מקונול כבר הביע התנגדות לתכנית. "אנחנו שומעים שבחודשים הקרובים יביאו אולי תכנית "תשתיות" כביכול, שיכולה להיות בעצם סוס טרויאני להעלאות מס ענקיות ושאר צעדי הורגי עבודות של השמאל" הוא אמר בסנאט אתמול.

פרטי התכנית עוד לא ידועים, אבל על פי הפרסומים הצוות של הנשיא ביידן שוקל לכלול גם העלאה והרחבה של מס רווחי הון בארה"ב, דבר שגם שרת האוצר של ביידן ג'נט יילן הביעה בו תמיכה בחודשים האחרונים. "הנשיא ביידן וצוותו שוקלים מגוון גדול של אפשרויות להשקעה במשפחות עובדים ולשינוי מודל המיסוי שלנו כך שהוא יטיב עם שכירים ולא עם הון צבור" אמרה דוברת הבית הלבן בתשובה לפניות העיתונאים בנושא.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!