דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הפסד בבלומפילד: נבחרת ישראל נכנעה 2:0 לדנמרק בפתיחת מוקדמות המונדיאל

הדנים עלו ליתרון בדקה ה-13 משער של בריית'ווייט, ווינד הכפיל את התוצאה בדקה ה-67 | 5,000 אוהדים עודדו את הנבחרת: "חיכינו לזה שנה שלמה" | ישראל תפגוש את סקוטלנד ביום ראשון

נבחרת ישראל נגד דנמרק במוקדמות המונדיאל (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
נבחרת ישראל נגד דנמרק במוקדמות המונדיאל (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורגל הפסידה 2:0 לנבחרת דנמרק בפתיחת מוקדמות מונדיאל 2022 בקטאר. שער של בריית'ווייט (13) העל את הדנים ליתרון, ווינד הכפיל את התוצאה בדקה ה-67, לאחר טעות של אלחמיד. ישראל הייתה קרובה לכבוש בפתיחת המחצית השנייה. הנבחרת תשחק מול סקוטלנד ביום ראשון.

המחצית הראשונה באצטדיון בלומפילד נפתחה בשליטה דנית, בדקה ה-12 מרטין בריית'ווייט, שחקנה של ברצלונה, חדר לרחבה והכניע את מרציאנו. בדקה ה-14 אלחמיד הגביה מצד ימין, הכדור מצא את זהבי שבחצי מספרת בעט לידיים של שמייכל. איום ראשון למסגרת של המקומיים.

כיבוש השער של דנמרק מול נבחרת ישראל במוקדמות המונדיאל (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
כיבוש השער של דנמרק מול נבחרת ישראל במוקדמות המונדיאל (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)

בדקה-33 ישראל המשיכה את ההתעוררות, חטיפה של זהבי ובעיטה נבלמה אצל שמייכל. בדקה ה-42 דאבור החמיץ הזדמנות להשוות כשבעט בתוך הרחבה מהאוויר לשמיים, אחרי טעות בהגנת דנמרק.

במחצית שנייה, רוטנשטיינר העלה את נטע לביא מהספסל במקומו של ג'ואל אבו חנא. ישראל לחצה על שערו של שמייכל מהפתיחה. בדקה ה-51 בעיטה של זהבי נהדפה אל דאבור בתוך הרחבה והבעיטה של החלוץ נהדפה קרן. שון וייסמן החליף את דאבור והנבחרת המשיכה בממונטום החיובי, אבל בדקה ה-67, הכדור פגע בטעות בגבו של אלחמיד והגיע לווינד שכבש מתוך הרחבה. בדקה ה-83 בריית'ווייט עם בעיטה מסוכנת שנעצרה במשקוף. בסיום 2:0 לדנים.

"מתגעגע לחגוג גול באצטדיון"

5,000 אוהדים בעלי תו ירוק יורשו להיכנס לבלומפילד, לראשונה מאז פרוץ מגיפת הקורונה. אלעד נצר (20) מהרצליה, הגיע מצויד בדגל וצעיף כחול-לבן: "מרגש מאוד לחזור לבלומפילד, באתי עם שני חברים היינו שנה שלמה בבית משתגעים מול הטלוויזיה, אוכלים את הקירות. סוף סוף להגיע לדשא זה חלום", הוא אומר בהתרגשות. "אני הכי מתגעגע לחגוג גול באצטדיון, אין דבר שמתווה לזה. מאחל לנבחרת שנעלה, אבל קודם צריך להתחיל ב-3 נקודות ולאט לאט נתקדם".

אלעד נצר, אוהד נבחרת ישראל: "מתגעגע לחגוג גול באצטדיון" (צילום: דבר)
אלעד נצר, אוהד נבחרת ישראל: "מתגעגע לחגוג גול באצטדיון" (צילום: דבר)

הרכב נבחרת ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה (דולב חזיזה, 85), חאתם עבד אלחמיד, איתן טיבי, ג'ואל אבו חנא (נטע לביא, 46), סאן מנחם (מאור קנדיל, 85), ביברס נאתכו (אייל גולסה, 68), דור פרץ, מנור סולומון, ערן זהבי, מואנס דאבור (שון וייסמן, 61).

הרכב נבחרת דנמרק: קספר שמייכל, דניאל וואס, סימון קייאר, אנדראס כריסטנסן, יואקים מאהלה (ינס לארסן, 86), פייר-אמיל הויביירג, תומאס דלייני (כריסטיאן נורגארד, 88), כריסטיאן אריקסן, מרטין בריית'ווייט, יוסוף פולסן (רוברט סקוב, 77), יונאס וינד (יואכים אנדרסן, 77).

קספר שמייכל, שוער נבחרת דנמרק (AP Photo/Ariel Schalit)
קספר שמייכל, שוער נבחרת דנמרק (AP Photo/Ariel Schalit)

המשחק הערב יהיה התשיעי בין ישראל לדנמרק, עד כה הדנים השיגו שבעה ניצחונות וישראל השיגה ניצחון בודד במשחק ידידות שנערך ב-1978.

הדרך למונדיאל בקטאר

ישראל הוגרלה לבית מספר 6 עם: דנמרק, אוסטריה, סקוטלנד, איי פארו ומולדובה. כל נבחרת שתסיים ראשונה בביתה תעפיל למונדיאל. עשר הסגניות תתמודדנה עם שתי הנבחרות שהשיגו את המאזן הטוב ביותר בליגת האומות ולא הצליחו לסיים בשני המקומות הראשונים בבתים של מוקדמות המונדיאל. 12 הנבחרות הללו יתמודדו בפלייאוף על שלושה כרטיסים נוספים לטורניר הגמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!