דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

מחקר בארה"ב מוכיח: החיסונים לקורונה מונעים הידבקות, ולא רק תחלואה ומוות

המחקר של המרכז האמריקני לבקרת מחלות (CDC) הוא הגדול ביותר עד כה שמתבסס על בדיקות קבועות ורציפות | הממצאים: לחיסוני פייזר ומודרנה יעילות של 90% במניעת הדבקה

אחות מכינה חיסון קורונה של חברת פייזר (צילום: AP Photo/Frank Augstein, Pool)
אחות מכינה חיסון קורונה של חברת פייזר (צילום: AP Photo/Frank Augstein, Pool)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מחקר חדש של המרכז האמריקני לבקרת מחלות (CDC) מצטרף לראיות ההולכות ומצטברות כי החיסונים נגד נגיף הקורונה יעילים במניעת הדבקה והידבקות בנגיף, ולא רק במניעת תחלואה. המחקר, שנערך בקרב 3,950 עובדי מערכת הבריאות ברחבי ארה"ב שעברו בדיקות קורונה שבועיות במשך שלושה חודשים, מצא כי קבלת שתי מנות חיסון של פייזר או מודרנה מנעה הידבקות ביעילות של 90%, וקבלת מנה אחת של חיסון מנעה הידבקות ביעילות של 80%.

סוגיית היעילות של חיסוני הקורונה במניעת הדבקה א-סימפטומטית בנגיף עומדת במוקד מחלוקות משפטיות ואפידמיולוגיות. לשאלות כמו האם ניתן לוותר על עטיית מסכה בסביבה בה רוב האנשים מחוסנים מהנגיף, או האם לגיטימי לדרוש מעובדים שלא התחסנו להיבדק לקורונה באופן תדיר (ולפטור מהדרישה הזו עובדים שהתחסנו) יש מעט מידע מחקרי.

הניסויים שערכו החברות שייצרו את החיסונים התמקדו בבדיקת מידת ההגנה שלהם ממחלת הקורונה עם תסמינים בלבד, והנסיינים נבדקו רק כשהיו להם תסמינים. לאחר תחילת השימוש בחיסונים פורסמו מחקרים שהתבססו על נתוני ההדבקה בקרב הציבור הרחב, והתבססו על תוצאות בדיקות של אנשים מחוסנים ולא-מחוסנים. אך הבדיקות עלולות 'לפספס' הדבקה א-סימפטומטית בקרב אנשים מחוסנים, שככל הנראה נוטים להיבדק פחות.

המחקר הנוכחי הוא הגדול ביותר שנערך עד כה לבדיקת יעילות החיסונים על בסיס בדיקות קורונה קבועות מסוג PCR לאורך תקופה, אופן שמאפשר לעקוב גם אחרי הדבקה א-סימפטומטית. לפי ה-CDC, הממצאים מראים כי החיסון יעיל נגד הדבקה בקרב מבוגרים עובדים.

המחקר הסתמך על בדיקות שנערכו במסגרת תכנית בדיקות סקר שבועיות בקרב עובדי מערכת הבריאות שהחלה לפעול ביולי האחרון בשמונה ערים בארה"ב, בטכניקה ובפרוטוקול זהה. החוקרים ניתחו את נתוני הבדיקות מדצמבר עד מרץ (התקופה בה החלו החיסונים בארצות הברית) בקרב העובדים בתכנית שאינם מחלימים מקורונה.

מבין 3,950 המשתתפים במחקר, 62.8% קיבלו שתי מנות חיסון פייזר או מודרנה במהלך תקופת המחקר, ו12.1% מהמשתתפים קיבלו מנה אחת של חיסון. מבין העובדים שהתחסנו, 62.7% קיבלו את החיסון מתוצרת פייזר, 29.6% קיבלו את החיסון של מודרנה. על 7.7% מהמתחסנים לא דווח לעורכי המחקר איזה חיסון קיבלו.

החוקרים מצאו ירידה זהה ברמת ההדבקה בקורונה בקרב מחוסנים, ללא השפעת מין, גיל, גזע ותחום עבודה.

לקריאת המחקר באתר ה-CDC

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!