דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
NCR

פנסיה / עובדי NCR יוכלו להנות מתנאים משופרים בניהול קרן הפנסיה

ועד העובדים בחברה הגיע להסכם עם המציע לעובדים דמי ניהול נמוכים משמעותית מאלה ששילמו עד כה. אולם, לטענת הוועד, הנהלת החברה הערימה קשיים על עובדים שביקשו להנות מההסכם החדש. לאחר פנייה למשרד האוצר, פסקה העיכובים. יו"ר ועד העובדים: "הדאגה לעתיד הפנסיוני של חברינו היא חלק מלב העשייה של הוועד".

אסיפת עובדי NCR ביולי 2016. (צילום: ועד העובדים)
אסיפת עובדי NCR ביולי 2016. (צילום: ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהלתחברת  NCR (לשעב ריטליקס) הערימה, במשל כחצי שנה, קשיים  על עובדים שביקשו להעביר את ניהול קרן הפנסיה שלהם לסוכן ביטוח שבמסגרת עסקה עליה חתם ועד העובדים במקום, העניק להם להם דמי ניהול מוזלים. העיכובים הופסקו בעקבות פנייתו של יו"ר ועד העובדים ליאור טהור, לממונה על הביטוח ושוק ההון במשרד האוצר דורית סלינג'ר.

"האפשרות לחסוך ולזכות לתנאי פרישה הגונים היא אחת מזכויות היסוד של כל עובד. העסקה שבמסגרתה עובדי NCR יחסכו יותר מ-50% מדמי הניהול היא הישג לוועד העובדים", אמר טהור, "עובדי ההייטק, שבעבר היו, ברובם המכריע, צעירים מאוד והיה נדמה שלעולם לא יזדקנו, מתבגרים ומגלים שיש להם צרכים רבים מעבר לגובה השכר. הדאגה לעתיד הפנסיוני של חברינו היא חלק מלב העשייה של הוועד, הנמצא בימים אלו בעימות לא פשוט מול ההנהלה בניסיון להגיע להסכם קיבוצי שימנע העברת משרות להודו".

בעבר נוהלה הפנסיה של עובדי החברה על ידי סוכנות הביטוח ריידלר שגבתה מהם דמי ניהול בגובה של כ-3% פרמיה וכ-0.25% בצבירה. עם כניסת התקנות החדשות, הקובעות כי מעסיק מחויב לאפשר לכל עובד לבחור סוכן ביטוח לעצמו (ולא רק את החברה בה תנוהל קרן הפנסיה), פעל ועד העובדים והגיע להסכם עם סוכן הביטוח גל ורד, שהציע "הסכם קבוצתי" בחברת הביטוח הראל, בו ישלמו דמי ניהול של 1% פרמיה בלבד, וכ-0.16% בלבד בצבירה.

אולם הנהלת החברה הערימה קשיים, לדברי הוועד, על עובדים שביקשו להעברי את ניהול כספם להסכם החדש, ובמשך כחצי שנה לא התאפשרה העברת הפנסיות. ליאור טהור, יו"ר הוועד העובדים פנה, כאמור, לסלינג'ר במטרה להפסיק את הסחבת. בעקבות פנייתו הופסקו, לדבריו, העיכובים, וכיום רוב עובדי NCR נמצאים בשלבי מעבר לסוכן הביטוח החדש.

עובדי NCR התאגדו בשנה שעברה בהסתדרות, על מנת לשפר את תנאי עבודתם ואת בטחונם התעסוקתי. הנהלת החברה הכירה בוועד עם הגעתו ליציגות, אך מאז טוענים שם כי היא מתנכלת לחברי הוועד ולעובדים המשתתפים בפעילות ארגונית. לדברי הוועד ההנהלה מעכבת את המו"מ להסכם קיבוצי, ומפטרת עובדים באופן חד צדדי ובלא התייעצות עם הוועד. בין היתר, ניכתה ההנהלה משכרם של עובדים שהשתתפו באסיפת הסברה, זאת בניגוד לנוהל. בחברה הוכרז סכסוך עבודה בחודש דצמבר האחרון. עובדי החברה נאבקים גם כנגד העברת פעילות החברה והידע הנמצא במוקד הפעילות שלה בישראל להודו.

תגובת NCR לא נתקבלה נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!