דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

משרד הבריאות דורש: ביטול קפסולות רק בבתי ספר שיערכו בדיקות קורונה קבועות לתלמידים

בעוד שר החינוך גלנט דורש שבוע למידה מלא בבית הספר, במשרד הבריאות ידרשו שבשכבות ז' עד י' הקפסולות יבוטלו רק בבתי ספר בהם תפעל תכנית 'מגן חינוך' | הפעלת התכנית מותנית בהסכמת 75% מההורים בבית הספר

בדיקות קורונה בבית הספר לתלמידים בנוף הגליל. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: עיריית נוף הגליל)
בדיקות קורונה בבית הספר לתלמידים בנוף הגליל. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: עיריית נוף הגליל)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מחלוקת בין משרדי הבריאות והחינוך על הקלות במערכת החינוך: בעוד שר החינוך יואב גלנט ואנשי משרדו דורשים לבטל לחלוטין את הקפסולות במערכת החינוך ולעבור ללימודים בכיתות מלאות בכל שכבות הגיל, משרד הבריאות ימליץ לשרי קבינט הקורונה לאפשר ביטול קפסולות בכיתות ז'-י' רק במוסדות בהן תפעל התכנית לבדיקות קבועות לתלמידים ולמורים, 'מגן חינוך'. לפי פרסום בישראל היום, המשרד לא יתנגד ללמידה בכיתות מלאות בשכבות ד'-ו', ללא קשר לתכנית הבדיקות. ההחלטה על שכבות אלו תתקבל בהתאם לנתוני התחלואה בכיתות ג', שבהן בוטלו הקפסולות בתחילת מרץ.

במשרד הבריאות מתארגנים להפעלת תכנית הבדיקות בכל שכבות ז' עד י' בארץ. יישום מהלך כזה יארך כשבוע, עקב הצורך להשיג הסכמה של מעל 75% מההורים בכל מוסד חינוך לקיום התכנית.

נכון להשבוע, רק 91 מוסדות בתי ספר מתוך 5,272 בתי ספר לוקחים חלק בתכנית שנועדה לאפשר רצף לימודי ושגרת קורונה בטוחה במערכת החינוך. לפני חופשת הפסח אמרה ראשת שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, כי מיעוט בתי הספר נובע מקושי לגייס את הסכמת ההורים להפעלת התכנית בבית הספר.

משרדי החינוך והבריאות קבעו חלופה נוספת לרצף לימודים לתלמידי י"א-י"ב – התחסנות של 75% ומעלה מתלמידי שכבות גיל אלה בכל בית ספר תאפשר למידה גם כשהיישוב מוגדר אדום. החלטה זו יכולה להוות חלופה לבדיקות, אך כאמור, היא רלוונטית לשכבות אלו בלבד.

הבדיקות בתכנית 'מגן חינוך' מתבצעות בשיטת איגום המטושים (פולינג), שיטה ייחודית שפותחה ביחידת מפא"ת במשרד הביטחון. במסגרת שיטה זו המוסד החינוכי מחולק לקפסולות, וכל קפסולה נבדקת יחד פעמיים בשבוע בבדיקת מטוש-אף רגילה (PCR), עם אישור לבצע בדיקות עדינות ולא פולשניות. מכל נבדק נלקחות שתי דגימות. האחת מוכנסת למבחנה עם הדגימות של כל חברי הקפסולה, והשנייה נשמרת כבדיקה פרטנית.

המבחנה המשותפת נשלחת למעבדה, והתשובה שמתקבלת מעידה האם אחד או יותר מחברי הקפסולה חיובי לקורונה. במקרה של תשובה חיובית, כלל חברי הקפסולה נשלחים לבידוד, ורק אז הבדיקות הפרטניות מפוענחות כדי לדעת מי חולה בקורונה. בכך נחסך עומס מהמעבדות ומתאפשר זיהוי מהיר של תחלואה, עקב היעדר הצורך להמתין לתוצאות הבדיקות של כלל הנבדקים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!